Robbe programmer 1-8642 handleiding

Deze programmer heb ik overgenomen, en kan nergens een gebruiksaanwijzing vinden; ik heb me daarvoor geregistreerd op de Robbe site, en als je in de download sectie dat nummer opzoekt, dan krijg je een melding van een foute link! NB!
Ook gezocht op de site van Papendrecht, waar heel erg veel gebruiksaanwijzingen op staan, maar deze dus niet........
Wie kan me helpen aan een werken link naar die gebruiksaanwijzing, of heeft een .pdf-je op de PC staan?
Google en de zoekfunctie hier hebben me ook niets opgeleverd
:help:
Je zou zeggen dat het gebruik intuïtief zou moeten zijn, en dat is het ten dele ook, maar de regelaar staat bv op "air" en daar krijg ik hem niet vanaf, en is bedoeld voor een truck; dan is een achteruit wel handig, toch?

Bedankt ;)
Cor

Hallo Cor,

- regelaar aan de motor
- instelkastje aan de regelaar
- stroom op de regelaar
- beide pijltjes knoppen indrukken
- instellen wel voertuig je wilt

suc 6

mvg Robert

De gebruiksaanwijzing van de programmer staat in de handleiding van de Roxxy regelaars.
Kan je desgewenst handleiding regelaar via PB bezorgen.
mvg,
Danny

Hallo Cor,

- beide pijltjes knoppen indrukken
- instellen wel voertuig je wilt

suc 6

mvg Robert
Kijk, dat was het dus, die 2 knopjes gelijktijdig indrukken :cool:

Bedankt, je moet er maar op komen :D

@Danny: die gebruiksaanwijzing van de regelaar heb ik inmiddels van de Papendrecht site, en daar staat het hele verhaal in; ik had constant gezocht op de gebruiksaanwijzing van de programmer, onder dat nummer 8642 zelf, en ja, die is er kennelijk niet.
Ook bedankt voor je inbreng.
Nu even verder gaan rommelen..........
Cor

Ben er nog niet uit

In de 'air' mode heb ik wel beweging in de motor gehad, maar natuurlijk maar draaien in 1 richting;
nu doet hij helemaal niets meer; de settings zijn als volgt:

Boat ;)
Select battery: LiPo
Cut off voltage: auto
Cut off type: Soft Off
Motor direction : Normal
Advance timing: 20* (voor een outrunner 15 tot 25 aanbevolen)
Acceleration : Low
Start power: Normal
Reverse Function: Two Way
Motor pole number: 16 Pole
Gear ratio: 1,0:1
Max en Av. toerental onbelangrijk, dat is historie
Down load: ja, gedaan
Restore memory: nee, zo gelaten
Back up memory: Ja gedaan

En nu loopt de motor dus helemaal niet meer.
Wat doe ik nu fout?
De motor die ik erop heb gezet is er eentje die ik had liggen, niet de motor die er op gaat komen.

Toch de polen van de motor maar eens goed her-teld, en het zijn er 12!
Dat veranderd, en gegevens gedownload, en nu draait de motor wel, maar weer slechts in 1 richting: bij vol gas op de knuppel staat hij stil; bij minimum draait hij voltoeren.
Die knuppel standen zijn natuurlijk omkeerbaar, maar in de middenstand zou hij stil moeten staan, maar draait dan half gas..........

Cor

Laatst bewerkt:
- Is je accu nog voldoende geladen ivm. de cut off mode?
- Na de instellingen accu terug losgekoppeld en vervolgens terug aangesloten?
- Welk merk zender gebruik je? Bij een Futaba moet het gaskanaal gewoonlijk in "reverse" op je zender.

Ja, accu is goed
Ja, accu is losgekoppeld geweest, want dat moet zondermeer, om hem van de programmer om te zetten naar de RX. Dus eerst de spanning er af, dan de servostekker omwisselen, dan zender aan, dan ontvanger aan. Ontvanger ledjes branden goed.

De motor gaat dan ook pas lopen, de eerste maal [veiligheids puntje] nadat ik de stick vanuit de middenstand naar volgas heb gebracht.
Daarna loopt de motor, maar slechts 1 kant op.

Ik gebruik de Spectrum DX7 met een AR7000 ontvanger.
Die stick stand vind ik geen probleem, dat is op meerdere manieren te veranderen dacht ik: in de zender, maar ook op de programmer, menu 5.

Cor

De Oplossing!

Met dank aan Robert!

Ik was er ten onrechte van uit gegaan, dat dit wondermooie kastje alles deed, wat het programmeren van de regelaar betreft: Fout dus.

Ik had het hele verhaal over het op de 'normale' manier van programmeren zoals beschreven in de handleiding overgeslagen, en was gelijk aan de slag gegaan met "het kastje".
Maar eerst moet de regelaar weten wat de uiterste vooruit stick positie is, en wat neutraal en achteruit zijn.
Dat gaat op de gebruikelijke wijze, zoals die ook in de gebruiksaanwijzing van de regelaar staat.
Als dit dan is gedaan, dan kan je de rest met de programmer doen, en dan is alles in orde :D

Nu loopt de motor netjes voor en achteruit, en staat stil in de middenstand.

Robert, nogmaals bedankt voor de tip! en ook Danny voor het mee denken.
Cor

Back