Robbe Roxxy 2827/34 voor Minimag???

ik begrijp dit draadje niet zo goed :oops:
wat moet er nu weer in de minimag?
de robbe roxxy maar welke afmeting?
en een 12 amp regelaar van robbe of een 18 amp?

groeten

Robbe Roxxy 2827/34 is een goede keuze voor de Minimag; ik heb de motor inmiddels in huis

12 amp regelaar is aan de krappe kant

Ik las trouwens op de site van Multiplex dat er voor de Minimag een 2cells LiBATT 2000 mAh wordt aangeraden.

Is het ook mogelijk om een drie cells LIPO accu te plaatsen (zo ja welke ;)? Of gaat dit ten koste van de levensduur van mijn onderdelen, zoals de 400 Permex motor?

Nog steeds in afwachting van de Mag, 'komt eind deze maand
Volgens MotoCalc is de 11x4,7 slowfly APC die ik bij de Roxxy heb gehaald niet echt ideaal, dus ik denk dat ik er ook een 10x7 bij ga halen; deze schijnt perfect te zijn

Bij die Roxxy zit een propmount voor op de as, maar dit ding lijkt niet compleet
Echter, volgens de afbeelding op de site van Robbe gaat het i.d.d. maar om 1 dingetje; wat kan ik hier mee? hoe kan ik hier nou een prop op zetten?

Als ik 30 euro MAX uit te geven heb, en ik wil vooral langer vliegen en iets makkelijkere grondstarts.
Verder wil ik ook dat hij in de motermount past die er nu inzit(standaart)
Welke moter moet ik dan nemen?
Ik heb een 2s lipo en een 17 A regelaar.

Mensen wat is precies een fietsbel motor (hoe ziet dat eruit en waar herken je een fietsbel motor aan) en waar koop ik deze?

Is zo'n motor handig? Ik ben alleen maar opzoek naar een motor die makkelijk te plaatsen is in de Minimag en zuinig en krachtiger is als de standaard PERMEX 400.

EMM-150PW.jpg

Hij lijkt op een fietsbel.. vandaar..
makkelijker te plaatsen dan de 400 lijkt mij zeker niet omdat de minimag gemaakt is voor een 400.. maar met een beetje knutselen kan dit uiteraard ook.

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=169

dit is de z.g. fietsbel; ze zijn er in verschillende kV's en deze zal het met een 8x4 prop goed doen in de Minimag
de fietsbel is zo berucht omdat het een echte prijskraker is; 15 euri voor een buitenlopertje is geen geld

het is wel zo dat de concurrentie ook niet stilzit; tegenwoordig koop je voor 3 tientjes de duurste Robbe Roxxy en dat is in feite een gerebadgete AXI!
deze motor levert betere prestaties, bij een lager verbruik en zit ook wel een stukje degelijker in elkaar
genoeg redenen voor mij om niet meer te fietsbellen, maar met die Roxxy te gaan vliegen

neemt niet weg dat die fietsbel een uitstekende keuze is!

Franck Planck heeft die fietsbel in z'n Minimag gezet en daarvoor de motorsteun moeten aanpassen

Je kan ook overwegen om de motor aan de buitenzijde van dat plaatje te schroeven, waar je normaal de SP400 achter zet
Het is niet het fraaiste gezicht, zo'n motor die uit het kistje steekt, maar je zit hoe dan ook met de klus om het zwaartepunt goed te krijgen en op deze manier hoeft er dan (wellicht) geen lood bij in de neus!

maar kan dat ook zomaar? want dan komt de prop wel een heel eind naar voren en word de neus langer. ( ik heb nog wel een fietsbel liggen)

Franck heeft zelfs de neus langer gemaakt door de Mag door te zagen en er een stuk schuim tussen te zetten!

Verdere details kan ik je ook niet geven, want de mijne is pas eind deze maand binnen (kistje staat klaar, drijvers zijn nog niet binnen!)

B.t.w. ik ben van plan om de motor wel aan de binnenkant te zetten; dan maar een beetje lood er bij - desnoods zet ik er een mooie spinner op i.p.v. lood!

Back