robbe roxxy 3656/06

hi jongens
na veel na denken en zoeken en vragen vind ik dat me logo 10 meer power nodig heeft om er mee te doen wat ik wil en dat is lucht foto's maken.
nu zag ik laast in mijn nieuw-heden catalogus van robbe dat ze de roxxy 3656/06 innerrunner uit gaan brengen
deze motor heeft volgens de specs door robbe uit gegeven
een rpmv van 1700 en kan max 410 watts verstouwen.
en heeft een cell range van 3 tot 5 lipo of 10/15 nc/nimh
en dat voor de prijs van maar 61.90 euro.
dit is natuurlijk een prijs die voor mij zeer oog strelend is.
wat denken julie over de mogelijkheden van deze motor

Gewicht is ook belangrijk, maar dat 410 watts is wel erg aan de kleine kant.

Heb je een linkje?

ik heb de pletenberg orbit 20-12
die heeft een rpmv van 940
met een nicd paket van 12 cellen en 2400mah. vlieg ik op 1450 rpm met een 23t voor 5 minuten
maar ik wil dus meer lifting power heben door een hooger rpm plus dat die dan ook lekkerder vliegt.

die orbit 20 is 215gram. Kan dus wel even wat meer vermogen leveren dan zo'n 300Watt. Ik denk wel rond de 600W.
Of heb je zo'n slechte koeling dat die nu al warm wordt?
Hoeveel die roxxy 3656/06 weegt kan ik nergens vinden...

Als je ESC en accu's hogere stromen aankunnen, zou ik eens een wat zwaardere vertanding proberen. (temperatuur in de gaten houden.)

12x2400x60/5 = 360 Watt gemiddeld met je huidige setup.

Verder zal het motor toerental ongeveer het dubbele moeten worden (uitgaande van hetzelfde pakket) om een fatsoenlijk rendement te halen. 2900 toeren op de kop lijkt me niet aan te bevelen, al helemaal niet als je geen druklagers erin hebt zitten. Dus behoorlijk terug met het rondsel.

Meer lifting power haal je makkelijker uit langere bladen met meer koorde en een liftend profiel (S-slag oid). Ik verwacht dat met een laag toerental op een beter rendement uitkomt. 5 min vliegtijd, wordt hoogstwaarschijnlijk nog korter door de extra belasting door het gewicht van de camera, is niet echt riant voor het maken van foto's oid.

Rick

ja ik heb ook al dus een draatje gestart om s-slag bladen te vinden maar daar kreeg ik antwoorden van dat zou ik nou niet doen.
kijk meningen zijn vrij maar de logo heeft in mijn ogen al behoorlijk veel geld op genomen voor wijnig plezier.
zou ik dit geld in een raptor heben gestoken dan had ik al veel langer donders veel plezier gehad.
dus daarom dacht ik dat de roxxy die ongeveer de zelfde specs heeft als de hacker b50-15l die volgens hacker zelf goed is voor de logo 10
ook de roxxy dus goed moet zijn.

Hey Marco,

Je gedachtegang klinkt goed. Volgens de gegevens zou deze motor idd beter moeten presteren. Het leuke van deze motor is dat wanneer je hem iets zwaarder belast, kan je het teveel aan warmte weer afvoeren door een "goedkoop" koel elementje om die motor te plaatsen.
Zelf draai ik met een Feigao 1536 KV, zelfde gewicht en dimensies als een Hacker B50-L. Deze motor was ook zeer betaalbaar, en doet het prima waarvoor ik hem heb gekocht (beetje hoveren en rustig heen en weer vliegen).
De feigao vervangt een vertraagde hacker B40-6L, maar ik moet wel zeggen dat die motor aanzienlijk meer power had.
Als ik in jou schoenen stond, zou ik misschien ook wel die motor geprobeert hebben. Zou de motor niet bevallen, dan is er wel een ander model waar de motor ingebouwd kan worden :wink: . Echter een gok van 61 Euro, dat is natuurlijk een persoonlijk besluit!
Ik ben wel benieuwd naar wat je gaat doen. Wat Rick NT zegt (en wat je ook op het Logo-forum hoort), ben ik ook van mening... grotere bladen en een strech kitje. Dat doet in verhouding (tot de kosten) meer dan een sterkere motor.

Groetjes van A.

als ik die 60 Euro mocht spenderen zou ik een lipo alternatief proberen.
Je verbruikt op 2400mAh 5 min net geen 30A.

Met 4000 mAh aan 10c of 3000 15C zit je in de goedkope lipo markt.
Het gewicht dat je uitspaart geeft je de reserve liftpower.

TM

ik heb van Crazylegscrane al de c50 13l overgenomen.

maar ik had echt het idee dat met deze motor je meer moet kunnen dan met mijn plettenberg maar daar heb ik al weer iets voor. ga denk ik me calmato sport elektro maken.

't is te laat.
Maar als ik fout ben zullen me maar moeten tegenspreken. Ik heb toch vermoeden dat je
je orbit niet ten volle gebruikt hebt.
zonet eens naar de specs gekeken en daar meten ze tot 50A

Dat begrijp ik dus niet. :?: Uit je mail begrijp ik dat je meer power wil om meer te klimmen of omhoog te schieten. Aan de andere kant gebruik je huidige motor maar half ? Mijn logica zou zijn. ik steek een tandje hoger. Meer RMP. of met dezelfde RPM een 3-2 tandje hoger en op 10 cellen(-140gr ).

Tm

ik zit al een tandje hoger maar de motor word al aardig warm.
die motor/heli heeft me te veel geld gekost om het er op te wagen.
ik wil gewoon zekerheid dat ik power genoeg heb.

Back