robbe roxy motor+regelaar

• Topicstarter Topicstarter alfisti
  • Startdatum Startdatum
A

alfisti

Guest
iemand intresse in een robbe roxxy motor 940-6 met regelaar en progr v2 module
ik ben de hele avond bezig geweest met progr maar de motor wil niet 2 kanten op draaien alleen een kant op en de aanloop is zo hard dat ik vrees dat de tandwielen er aan gaan bij het weg rijden
verder zit er een dusdanige slechte beschrijving bij dat ik er klaar mee ben met dei kl..te zooi en de boel weg wil hebben .
doe mij maar gewoon een borstel motor met regelaar
alles in niet eerder gebruikt en 3 dagen oud met bonnetjes erbij

Hey,

ik kan me je frustratie voorstellen. Als het niet wil zoals bedoeld... het is een DING, en hij MOET het gewoon doen...
Toch zijn de voordelen van borstelloos t.o.v. borstel motoren enorm. Met name op gebied van rendement (minder warmte, veel meer rijtijd) en duurzaamheid (een set is nagenoeg onverslijtbaar)!
Ik denk zelf dat de Robbe Roxxy regelaar niet echt geschikt is voor gebruik in auto's/trucks.
Als je de moed kan vinden om toch nog/weer borstelloos te proberen, kijk dan eens naar een EZrun regelaar, of setje. Je roxxy motor draait overigens perfect op de EZrun regelaar. De 35Ampere uitvoering is waarschijnlijk al meer dan voldoende, en bovendien nog eens goedkoper als een Robbe Roxxy regelaar.

Succes,
greetz, Aldert

wat is er mis met de robbe roxxy regelaars? ze hebben notabene zelfs een truck stand....

precies een truck stand maar nergens staat duidelijk hoe of wat je moet instellen.
voorlopig ben ik bijna 150,- lichter en kan er niks mee en om nu weer een ander regelaar te kopen begin ik niet aan.
dat gezeik met instellen, een motor moet gewoon links/rechts en stoppen thats it .
volgens de gegevens is de regelaar ook voor trucks maar daar heb ik nog weinig van gezien dus dan maar ruilen voor een normale

Je gaat toch geen apparatuur weg doen omdat het programmeren niet lukt? Uiteraard is dat bar hinderlijk, maar je kunt toch altijd terug naar je winkelier en die er voor laten zorgen, dat het werkt?

Een Roxxy 940-6 zonder programmeerapparaat instellen is inderdaad niet erg gemakkelijk, maar het kan heus wel.

Zoals de handleiding aangeeft:

Eerst vol gas - stop - achteruit programmeren:

- alles aansluiten en inschakelen, alleen nog niet de rij-accu.
- vol gas op de zender geven en de gasknuppel daar houden, rij-accu aansluiten.
- regelaar geeft een riedeltje; 10 sec. wachten tot regelaar twee piepen geeft. Doet-ie dat niet: regelaar losnemen, servoreverse op het gaskanaal van de zender toepassen en opnieuw beginnen. Weer wachten tot de regelaar na 10 sec. twee piepen geeft.
- gasknuppel in de nulstand zetten. Regelaar geeft een riedeltje.
- gasknuppel vol achteruit zetten. Wachten tot de regelaar 3 piepen geeft.
- alles is nu geprogrammeerd.
- rij-accu losnemen en weer aansluiten. Als het goed is, moet-ie het nu doen.

Vervolgens parameter 5 op 'car' zetten:

- gasknuppel op vol gas zetten en daar houden.
- regelaar aansluiten, deze geeft een riedeltje. - 10 sec. wachten, regelaar geeft twee piepen, nog 3 sec. wachten en regelaar geeft 3 piepen.
- regelaar geeft vervolgens 1 piep en led licht één keer op. Je bent nu bij parameter 1 en je moet naar 5.
- gasknuppel tamelijk snel naar stop positie en weer naar vol gas. Regelaar geeft nu twee piepen en led licht twee keer op. Je zit in parameter 2.
- dit herhaal je tot de regelaar uiteindelijk 5 keer piept en de led 5 keer laat oplichten. Je bent nu in parameter 5, waar je modeltype boat/car kan kiezen.
- vanaf de volgas positie zet je nu de knuppel in de stop positie en houdt 'm daar minstens 3 sec. De regelaar is nu bereid om parameter 5 te programmeren.
- je zet nu de gasknuppel tamelijk snel van de stop naar de volgas positie en weer terug. De parameter is nu gewijzigd, maar nog niet opgeslagen. Als de led knippert staat-ie op 'car', als 't ie oplicht op 'boat'. Eventueel herhaal je nogmaals snel van stop naar volgas en weer terug tot de led knippert.
- je zet de gasknuppel weer in de volgas positie en houdt 'm daar.
- rij-accu losnemen, gasknuppel in de nulstand zetten en regelaar weer aansluiten.

Je gaat toch geen apparatuur weg doen omdat het programmeren niet lukt? Uiteraard is dat bar hinderlijk, maar je kunt toch altijd terug naar je winkelier en die er voor laten zorgen, dat het werkt?

Een Roxxy 940-6 zonder programmeerapparaat instellen is inderdaad niet erg gemakkelijk, maar het kan heus wel.

- regelaar geeft een riedeltje; 10 sec. wachten tot regelaar twee piepen geeft. Doet-ie dat niet: regelaar losnemen, servoreverse op het gaskanaal van de zender toepassen en opnieuw beginnen. Weer wachten tot de regelaar na 10 sec. twee piepen geeft.

- regelaar aansluiten, deze geeft een riedeltje. - 10 sec. wachten, regelaar geeft twee piepen, nog 3 sec. wachten en regelaar geeft 3 piepen.
- regelaar geeft vervolgens 1 piep en led licht één keer op. Je bent nu bij parameter 1 en je moet naar 5.
- gasknuppel tamelijk snel naar stop positie en weer naar vol gas. Regelaar geeft nu twee piepen en led licht twee keer op. Je zit in parameter 2.
- dit herhaal je tot de regelaar uiteindelijk 5 keer piept en de led 5 keer laat oplichten. Je bent nu in parameter 5, waar je modeltype boat/car kan kiezen.
- vanaf de volgas positie zet je nu de knuppel in de stop positie en houdt 'm daar minstens 3 sec. De regelaar is nu bereid om parameter 5 te programmeren.
- je zet nu de gasknuppel tamelijk snel van de stop naar de volgas positie en weer terug. De parameter is nu gewijzigd, maar nog niet opgeslagen. Als de led knippert staat-ie op 'car', als 't ie oplicht op 'boat'. Eventueel herhaal je nogmaals snel van stop naar volgas en weer terug tot de led knippert.
- rij-accu losnemen, gasknuppel in de nulstand zetten en regelaar weer aansluiten.

corrien

dank voor de uitleg en wil morgen nog een poging wagen.
ik ben er nu 3 dagen mee zoet en ben nog geen stap verder met alles en wil eerst alle werkend hebben voordat ik het inbouw.
ik geef niet zo heel gouw op maar dit gaat me te ver.
ik heb precies stap voor stap het boekje gevolgd maar helaas.
als het morgen niet gaat stop ik ermee en gaat alles weg.
het staat er in alle talen in behalve in nederlands ,blijkbaar tellen wij niet mee voor onze oosterburen.
mooie dingen maken ja maar duidelijkheid nee daar hebben ze nog nooit van gehoord.
de winkel waar ik het vandaan heb is er ook niet heel erg bekend mee en doet voornamelijk in vligen en race autos.
morgen weer een dag en ik zal nog een laatste poging gaan wagen dan

als ik je openings bericht lees heb je ook het programeer kastje..

ik denk dat je bij de laatste stap " de standaard instellingen terug zetten " op "ok"

Ook kun je met dit kastje je op treksnelheid op "laag"zetten,
en je afremsnelheid ook.

lukt het je niet... stuur even een pm, dan doe ik je mijn tel nummer en lopen we er doorheen....

@Aaalie, voor deze roxxy motor is in een truck met een vertraging ( ik gebruik nu een 3,3/1) een 8 amp roxxy regelaar al genoeg, bij weg rijden 0,8 amp op de meter??? dan kan de kleine het dus prima doen... past overgens in de chassisbalk deze regelaar.

Robert

Laatst bewerkt:

ik ben nog even wezen proberen maar helemaal niks ik sluit alles aan zet de gas knuppel vol gas en sluit de rij accu aan vervolgens geeft hij een riedeltje en dan nooit niks meer,hij laat zich niet progr ook niet bij servo reverse geen idee wat er mis gaat.
wel heb ik als rij accu even een gewone auto accu gebruikt omdat ik nog even niks anders heb zou dat het kunnen wezen mischien

Back