Robbe Spirit Fun (beginner)

• Topicstarter Topicstarter matheus
  • Startdatum Startdatum
M

matheus

Guest
Ik wil gaan beginnen met RC helicopter vliegen. Nou heb ik mijn oog laten vallen op de Robbe Spirit Fun. Nou heb ik aan jullie de vraag, is het verstandig om met deze helicopter te beginnen? Hij lijkt mij okee en precies wat ik hebben wil maar ik heb er uiteraard niet veel verstand van omdat ik net om de hoek kom kijken. de RSF is natuurlijk geen bouwpakket dus ik hoef er niet veel aan te doen.
Graag jullie mening :smile:

(excuus voor de 4 berichten maar krijg het forum een beetje door) :D

Alvast bedankt

hey matheus

de spirit fun is een heel goede keuze! ben er zelf ook mee begonnen en is een fantastische heli! ik raad je wel aan andere (gedeeltelijk carbon) blades te kopen bij die heli want de houten blades geven toch minder stabiliteit. als ik opnieuw zou moeten beginnen begon ik gelijk terug met de spirit. er is ook een landingskruis bij de set dus dat geeft je toch een beetje een extra veiligheid.

grts, kenny

hej bedankt voor je reactie:) echt top.!! zo'n landingskruis lijkt mij inderdaad ook wel handig, maare krijg ik als beginner wel meteen die gedeeltelijke carbon blades erop? Of is dat gewoon appelte eitje:), en hoelang heb jij erover gedaan om je eerste vlucht te maken met de RSF? en is hij wel echt vliegklaar? en nog een vraagje, heb jij je RSF nog steeds en heb je er veel aan veranderd en geld in gestoken?

bedankt,

Vliegklaar is ie zeker. ik heb em uit de doos gehaald en mee gevlogen zonder iets te moeten bij stellen. en zo een jaar lang, waarin ik enkel 1 ESC heb moeten vervangen, voor de rest nooi enig probleem mee gehad .
wel om eerlijk te zijn ik heb em totalloss gevlogen dus heb em nu niet meer.
ik weet niet of je al ervaring hebt met een coaxiaal heli ofzo ? dan kan je op een dikke maand toch goed hoveren met de spirit. ik hoverde er mee op men slaapkamer waar ik maar 2m op 2m vrije ruimte heb. (vandaar ook de totalloss, even niet opletten en ... ) maar die blades zijn idd apart bij te kopen. die zijn gedeeltelijk plastic en gedeeltelijk carbon en kosten 19€ voor een paar.en dat is dus ook het enige wat ik er aan veranderd heb.

grts, kenny

okee, ben wel blij met dit positieve bericht want ik lees alleen maar negatieve dingen over de RSF lijkt wel :( maarja hej bedankt h'e :p

wel ja een RTF kan je natuurlijk niet vergelijken met een T-rex of een raptor en dergelijke maar om te beginnen vliegen is het zeker niet slecht . het is een goedkope manier om te beginnen met de basis en wat voorwaardse vlucht. 3D vliegen ga je er niet me moeten proberen natuurlijk . het gaat wel maar is niet zo makkelijk en dus niet aan te raden ;)

grts, kenny

um okee, 3r vliegen was ik ook gelukkig niet van plan :) id nog niet, maarja ik ga um gewoon proberen je moet toch ergens beginnen he, hihihi zal wel gewoon kijken hoe alles in elkaar steekt, moet natuurlijk eerst gewoon ervaring opdoen met het vliegen en alle onderdelen leren kennen enzo.

grts, mat

Back