robbe super motors

• Topicstarter Topicstarter Robert van der Weijst
  • Startdatum Startdatum
R

Robert van der Weijst

Guest
Kent iemand de nieuwe robbe super motors?

Bij www.robbe.de op 'europa' klikken, dan in de linkse kolom 'products'
aan klikken, dan in de linkse kolom iets naar beneden 'drive motors',
dan 'electric motors' en dan 'power series'en dan ergens in de 4de bladzijde, de zwarte motors

Het moet zo moeilijk omdat een link bij die site niet echt werkt.

Maar zijn die motors zoveel beter?, die speed 400 ( 380 ) is goedkoper als de gewone 400.
Dan koop je toch voortaan altijd die inplaats van de gewone motors?

Gr Robert

Ziet er goed uit, en volgens Robbe zitten er betere magneten in en is hij netter gewikkeld. Ik heb er nog geen ervaring mee maar voor die prijs ga ik het een keer proberen.

Met deze motoren heb ik geen ervaring maar zien er wel OK uit.
Ik heb ook al een mail gestuurd naar robbe met de vraag of het mogelijk was om de Kv, Ro en Io te publiceren maar kreeg geen reactie. Een aantal herineringen heb ik gestuurd maar nog steeds geen reactie. Dit is niet de service die ik verwacht van Robbe.

Ik heb ook opgemerkt dat de nieuwe brushless motoren van robbe (die in de catalogus staan) niet meer op de website staan.

Ik ben ook een trotse eigenaar van een Robbe Electro Pitts en het eigenardige is dat deze nog wel op de website staat maar niet meer in de catalogus.
In diezelfde mail heb ik ook gevraagd of deze nog wordt voortgezet of niet en heb nog steeds geen reactie gekregen.

Ik had toch wel een betere service van Robbe verwacht.

Propeller

Propeller,

die kv staat er niet meer bij ( als dat het toerental per volt is), maar als je zegt van welke motors je ze moet weten kijk ik wel even in het niewheden 2005 boekje want daar staan die wel in.

Wat is de Ro en Io?

Groeten Robert

Op de motoren staat ook een toerental aanduiding. Waarschijnlijk geldig voor die belachelijke "nennspannung":
Bij super 600 staat "30K" op de motor en 7.2V.
Kv zou dan zijn: 30.000 / 7.2 = 4166 rpm/v
(beetje hoog vind ik)

Op de super 380 staat 17K en 7.2V
Kv = 17000 / 7.2 = 2361.
(beetje laag vind ik.)
Komt overeen met speed 400 7.2V of power 400/45.

Wel jammer dat na graupner robbe nu ook komt met zinloze motor aanduidingen als "super"

Harold zou die 600 op 12v iets doen (ik bedoel draaien)
of is die dan meteen kapot?

Robert

12V of 10 cellen (11V)?

Reken maar mee:
30000 rpm bij 7.2V, dus 12/7.2 x 30.000 = 50.000 rpm!

Voor een gebalanceerd automotortje met goede borstels mischien mogelijk, maar dit spul draaid snel in de soep.
Niet te zeggen wat het eerst fout gaat (lagers, borstels of windingen die eruit slingeren) maar heel blijven doet het niet.

Voor een prop of (goedkope) vertraging is dit ook te hoog.

Nee, deze motor op 12V is geen goed idee.

jammer, maar dan weet ik dat.

in het robbe boekje staat inderdaad een plaatje van een 600 met 30k erop, maar in de tabel staat een kv 2220 bij de 600.

Dus als hij dan 2220*12=26640 toeren maakt kan het dan wel?
Of brand de motor dan gewoon door?

Robert

2220 komt overeen met de Kv van een sp600 8.4V (#3301). Dat zou dan nog wel kunnen op 12V met 7x4 prop.

Wel tegenstrijdige informatie van die motor dan. Ik zal zoiets niet kopen als ik niet zeker weet wat ik er aan heb.

Waarschijnlijk een 24 turms motor (voor de auto jongens let op: wel met een 30% langer anker, dus niet vergelijkbaar met een 24 turns auto motor).
19, 24, 32 turns zijn industrie standaard wikkelingen voor dit soort mabuchi motoren.

Dan koop ik die voorlopig maar niet.

Op de robbe site staan wel vaker dingen die volgens mij niet kloppen dus ik wacht nog wel af.

Back