Robbe Twister - Vragen over setup (en bouwveslagje?)

Hoi allemaal,

Ik heb in Dortmund een klein toestel uit een hoekje gevist, en hoop er een leuk vlot speeltje van te kunnen maken.

Robbe Twister

Intermodellbou02.jpg

Span: 70cm.
Lengte: 60cm.
Vlieggewicht: 440gr.

Mijn bedoelde setup:
Motor: HET-RC Typhoon 6-15.
Accu: Aeronuts 3s 1300mAh 20C LiPo.
Propellor: Graupner CAM Speedprop 5.2x5.2.
Regelaar: Aeronuts BLC 18A.
Ontvanger: Jeti Rex 5 MPD.
Servos: Nog onbekend.

Mijn vragen:
Zou ik voor de propellor mischien een klap propellor moeten/kunnen nemen?

De ailerons gebruiken bijde 1 en dezelfde servo, en een 9 grams Towerpro servo past niet.
Denken jullie dat de 5 grams towerpro voldoende in huis heeft?
(Speed : 0.10 sec/60(4.8V) - Troque : 0.8 kg-cm)

Ook heb ik de optie om op de V-staart 2 servos in te zetten, want het servo bakje is al voorzien,
is het die hooguit 2 gram extra waard? (er zou dan een 6 grams servo bij komen, maar het aluminium stang opsplits blokje is dan niet meer nodig.)

Ik ben ook benieuwd wat jullie van de twister vinden.
Zijn er nog mensen die zelf ook hiermee vliegen?

Groetjes,
Sven

He Sven leuk ragbakje!!!!!!! :lol:
Natuutlijk kun je een klappropje gebruiken.

Groeten Han.

Et lijkt me fijner om een klap propje te nemen, want dat is denk ik wat beter voor de lagertjes bij landingen, toch? Maar kwa vliegprestaties gaat dat niet minder vliegen dan zon stijve speedprop?

je hept meer aan een vaste prop
een cam propje, op een preciciespinner

maar klapprop kan ook natuurlijk, maar die is echt voor zwevers, minder weerstand

Je hebt waarschijnlijk wel gelijk. Et ding is niet zo belachenlijk zwaar, en de prop is maar 5.2 in diameter. Dat en die as is best dik, dus dat zal zichzelf toch niet zomaar slopen hoop ik.

Ik wilde een bestelling doen bij United Hobbies, en die heeft toevallig ook een spinner:

https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=4103

Gaat dat werken? De typhoon heeft een 3.2mm as (mischien is dat afgerond?).

Owja, hoe doen jullie dat, als de neus VEEL telang is om met je vingers bij de motor te komen, om de schroefjes erin te freumelen? :lol: Ik krijg die motor niet tepakken.

Freakazoid zei:
Owja, hoe doen jullie dat, als de neus VEEL telang is om met je vingers bij de motor te komen, om de schroefjes erin te freumelen? :lol: Ik krijg die motor niet tepakken.

Model met neus naar beneden houden. asje vastpakken, draaien totdat je de gaten ziet en vastschroefen..
door het gewicht van de motor druk je hem niet zo snel weg met een schroefje.

Back