Robbe U-47 van dynamisch naar statisch

Discussie in 'Duikboten' gestart door Jonkje, 9 aug 2009.

  1. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Fred,

    Dan lijkt het inderdaad een failsafe probleem. Misschien moet die samen met de schakelpunten opnieuw ingeregeld worden. Mogelijk is het verlopen, of de vorige eigenaar heeft wat aan de schroefjes zitten draaien ...

    Als je tot aan de Subsail geduld hebt kan ik daar wel even kijken. Of we moeten eerder iets afspreken. Eventueel is er altijd de nieuwe failsafe voor te schakelen, dan ben je sowieso van het probleem af.
     
  2. tiger1gek

    tiger1gek

    Lid geworden:
    21 mei 2009
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Almere
    Hoi Lex

    Wat je wilt maakt mij niet uit kan op het moment toch nog niet varen .
    Lelystad is niet ver weg .
    Groet Fred
     
  3. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Vandaag eindelijk weer verder gegaan met uittrimmen van de boot. Met de nog steeds onduidelijke failure van de TAE van de vorige keer in het achterhoofd weer het water op. (oorzaak was een doorgefikte printbaan als resultaat terwijl alles 120% correct was aangesloten en de relais allemaal nog netjes schakelden. Was voor Jan ook een raadsel)

    Met de tank 80% vol ligt de boot er nu zo bij:

    [​IMG]

    Het uittrimmen van de boeg en achtersteven onder water was een lastige zaak maar geloof dat ik aardig in de buurt zit. Hier de link van het filmpje:

    [media=youtube]47hh2cC9_Qk[/media]

    En op het moment dat alles lekker ging liet de TAE het weer afweten. :bad-words: En uiteraard met de boot onder water en ongeveer 7m uit de kant.. ongeveer 2 min gewacht hopend dat de boot alsnog weer boven zou komen, zender uit hopend op een werkende failsafe maar nee hoor niks!

    Nu is het geluk dat het vaarwater een soort extreem grote betonnen vijver is waar het ongeveer 1m diep is. Dus schoenen en sokken uit, broek opgestroopt en de vijver in gegegaan richting de locatie waar de boot onder water verdween. En binnen 45 sec was de boot weer terrecht. Was was eigenlijk best wel lekker :p

    Moet zeggen dat ik wel zeer teleurgesteld ben in deze TAE unit van Engel. Overgenomen van een forumlid met de mededeling dat de unit al een jaar of 3 oud was en eigenlijk nooit gebruikt... of dat invloed heeft gehad? Dit ding is zo onbetrouwbaar dat ik em regelrecht de vuilnisbak in pleur en een unit bij Norbert ga bestellen! Wat een deceptie zeg :nooo:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. MFR

    MFR

    Lid geworden:
    7 jun 2008
    Berichten:
    1.110
    Locatie:
    Haarlem
    Mogge Merlijn,

    Die 80% instelling ziet er goed uit, die van mij ligt op ongeveer dezelfde hoogte in het water.
    En wat ik van het filmpje zag heb je nog genoeg extra over om onderwater te verdwijnen.
    Tjsa, wat dat systeem van Engel betrefd, het blijft altijd frustrerend als iets niet goed werkt, vooral als de oorzaak niet duidelijk is.
    Aan de andere kant ben je nu wel lid van de bijna blote k*nt brigade, zelf maak ik ook de testvaarten altijd in bekend water van niet te diep, ik ben daarintegen ere lid met all te way, als je begrijpt wat ik bedoel.
    Had een iets andere oorzaak maar het betekende wel zwemmen onder toezicht van vele toeschouwers.
    Ik kan je helaas niet helpen met dat Engelsysteem omdat ik daar totaal geen ervaring mee heb, ben meer van de perslucht, ik neem aan dat de droogtest goed verliep.
    Een volledig nieuwe unit is zoals je al aangaf wellicht de beste optie, gewoon opnieuw beginnen, vaak genoeg meegemaakt, denk je er te zijn en hopla terug naar de hobbykamer.
    Die van mij is nu ready to go, afgelopen weekend in de vistank geweest bij Jan Groot en de boel uitgetrimd, alleen nog tijd vinden om de boel in de buitenlucht te testen.
     
  5. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Mogge Manfred,

    Hopelijk blijf ik dan nog even aspirant lid van de club haha :p Het enige waar ik nog wat meer aandacht aan moet besteden is de de achtersteven iets meer drijfvermogen geven aangezien deze wanneer ze eenmaal helemaal onder water is behoorlijk snel afzakt in verhouding tot de boeg. Leuk die boven en onder waterverschillen ;)

    Wat dit keer de oorzaak van de failure is weet ik niet. Ga er ook niet naar op zoek want ook al is het te herstellen het vertrouwen is er niet meer en dan is de lol er ook wel af. Dus regelrecht de container in! Kreeg gisteravond een pb van Lex dus dat gaat helemaal goedkomen. Nu eerst een lang weekend Ameland en maandagavond de tae er maar uithalen.
     
  6. Waarom bouw je geen NOODBOEI in je boot.
    Zodat na pakweg na 1 min. je boei wordt gelost.
    Heb in mijn Walrus,Seawolf en Akula alle een noodboei ingebouw,als laatste redmiddel.
     
  7. tiger1gek

    tiger1gek

    Lid geworden:
    21 mei 2009
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Almere
    Hoi Harry

    Hoe maak je zo'n noodboei.
    Is wel een goed idee.
    Groet Fred
     
  8. tiger1gek

    tiger1gek

    Lid geworden:
    21 mei 2009
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Almere
    Hoi Jonkje

    Kan je van die duiktank geen gewone duiktank maken met het Tripple S Systeem.
    Grt Fred
     
  9. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,Belgiƫ
    hallo

    je kan geen metalen duiktank gebruiken met het standaard tripple S systeem
    of je moet de sensoren aan passen

    groetjes raf
     
  10. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Eh Raf... Een metalen duiktank van Engel? Die van mij is gewoon kunststof hoor ;)

    En een boei... wel een leuke en practische aanvulling Harry. Heb je er foto's van?
     
  11. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Hoi Merlijn,

    Maar je tank lijkt van kunstof maar is van metaal hoor, althans die van mij wel.

    Greets,

    Jan.
     
  12. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Bij mij in de U31 issie kunststof.... zeker weten!
     
  13. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,Belgiƫ
    hallo

    die spindel tanks zijn toch van aluminium ??? dacht ik toch
    of heeft ook hier de crisis toegeslagen en zijn ze deze van kunststof gaan maken
    lekker krasvast zullen ze dan wel niet meer zijn

    groetjes raf
     
  14. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    @Raf,
    de tanks van Engel zijn nog nooit van metaal geweest.
    Altijd grijs kunststof of te wel afvoer pijp.
    En dat is al zolang als toen Preisenhammer de tank ontworpen heeft.
    Ze zijn door Engel op de markt gebracht later toen er veel vraag naar kwam.
    Preisenhammer kon niet aan die grote vraag voldoen.

    Hein
     
  15. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Dag Allen,

    Dan voel ik mij zeer bevoordeeld door mijn kennelijk zeer goede vriend Engel want de cilinder huizen van mijn duik-tanks in mijn Gato zijn van aluminium:confused::confused: ik had tenminste de spanen er op zitten toen ik een eind-deksel moest los martelen. en ik zou toch wel het verschil moeten kunnen zien tussen een metaal en kunststof:rolleyes:

    Ik kan mij vergissen natuurlijk.

    Ik zal als ik even tijd heb even een mes over de tank halen en dan zien wat ik tegenkom, ik kan dit namelijk voor mijzelf niet uitstaan dat ik nog begin te twijfelen ook.:-?:-?:-?:-?

    Groeten,

    Jan.
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2010
  16. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Helaas... de mijne is toch ook echt van onvervalst kunststof :?
     
  17. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Die arme Jan, weer groeiende twijfel ..... :)
     
  18. tiger1gek

    tiger1gek

    Lid geworden:
    21 mei 2009
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Almere
    Kijk

    Zo is de Engel duiktank misschien toch nog te gebruiken met een Triple s Systeem.
    grt Fred
     
  19. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Toch kunststof

    Dag allen,

    Ik heb mijn duiktanks onder handen genomen en ik moet helaas mijn twijfel gelijk geven, het is dus een kunststof cilinder.
    Dus alle kunststof stemmers hebben gelijk en gaan door voor de koelkast:):) en ik dus niet...:(:(:(

    Maar dat hindert niet wand ik heb in de vrienden van het forum loterij een echte MBF muts gewonnen, Jawel en ik win nooit wat....

    Vrolijke groeten,

    PS;

    Zonde om van een Engel tank wat anders te gaan maken, kan nooit veel wezen waarom dat kreng zo dwars ligt maar vind het maar eens:confused:. Tweede kans ??


    Jan.
     
  20. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Hoi Jan,

    Lekker warm zo'n muts in de lente/ zomer haha. Je gaat em toch wel showen op subsail he?! :D

    Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de tank aan te passen. Dit concept functioneert simpelweg prachtig... op die Tae na dan; of het euvel klein of groot is... het vertrouwen is nu compleet weg. Heb van Lex een nieuwe bts die waarschijnlijk morgen arriveert. Heb er alle vertrouwen in dat de bts het vertrouwen weer 100% herstelt :D
     

Deel Deze Pagina