Robbe Uboot U-47

Hallo duikers,

Na vele RC vliegtuigen, helikopters, auto's en hydroplane maar eens de moed opgepakt om iets te doen met een onderzeeër:)

Na een heleboel speurwerk om zo'n apparaat te scoren, deze gevonden.
60% afgebouwd en voor mij ideaal om weer eens te proberen er iets moois van te maken.
Noem het maar luiheid van mij, dat ik alle rompdelen uit het vacuumvorm moet knippen:)
Of ik hem ook RC ga maken, ben ik nog niet uit.
De inhoud van de doos ziet er erg compleet uit, ik kan dus alle kanten nog op

Toen ik nog vloog met vliegtuigen en heli's, crashte ik altijd de mooie dingen en vloog de lelijke rotzooi nooit tegen de grond:), dus geheid als ik de sub te mooi maak, dat die meteen naar de bodem zakt en nooit meer omhoog komt......hahaha

Ik ga wel ff bekijken wat de investering gaat worden als ik hem RC maak, want ik heb niet eens een zender met bijbehorende electronica meer...
Maar eerst maar mooi opbouwen.....zeg maar; schaal maken, rechtstreeks vanuit de box....

Leuk winterproject, lijkt mij.

Wordt vervolgd

Groet,
Harry

Laatst bewerkt:
hey ducharry

mijn eerste duikboot was ook een u-47, is een mooie boot om mee te beginnen, maar zou wel gaan kijken voor bajonet en een duiktank voor dat je hem gaat afbouwen en een kleurtje gaat geven anders kom je je zelf tegen als je dat op een later tijdstip alsnog gaat doen,het standaard duiksysteem en de dichting wat bij de u-47 word bijgeleverd door robbe daar krijg je grijze haren van als je gaat varen mijn tip doe het in een keer goed.

Bedankt voor de tip.
Ik had het ook al hier en daar gelezen.
Nu is het zo dat het hele techrek al wel opgebouwd is aan de hand van de bouwbeschrijving, dus varend duiken.
Ik was wel van plan om wel de boot al op te bouwen op een manier dat ik eventueel altijd nog bij het techrek kan komen om hem uit te rusten met electronica en duiktank.

Met bajonet bedoel je toch een bajonet sluiting van de WTC?

Heb je voor mij heel toevallig en als je wilt natuurlijk een foto van jouw opbouw van de duiktank?

hey

Ik ben momenteel nog bezig met het inbouwen van de bajonet sluiting, ik ben daar bijna klaar mee ik moet wachten dat de lijm is uitgehard daarna
ga ik beginnen met de bouw van een nieuw techrek voor mijn u-47
.
full

full

het techrek komt er ongeveer zo uit te zien

full

groet mick

Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks man voor de info.
Gaat er briljant uitzien!

Zomaar ff de zaag in de boot zetten......eerst ff moed ingedronken zeker:)

Het duiken ziet er wel veel beter uit met een duiktank, heb ik inmiddels al gezien

Ik heb vandaag iets met de voorbereiding gedaan.

Paar latjes hout om de vloer van de toren te beplanken
2 rollen 0,8 mm tape om lijnen te creëren en 6000 klinknagels gekocht.

Ik heb een uitdaging!!!!!!

hey

ik zou wel ff kijken om gaten te boren op het dek van de toren, anders blijft er een luchtbel onder de toren zitten als je gaat duiken.
waar heb je die klinknagels gekocht, het houd je wel van de straat als je gaat beginnen met die klinknagels 6000 stuks!!!! hihihihi
als je de boot een kleurtje gaat geven dan heb ik nog een mooi pdf bestandje waar de orginele kleuren in staan van de u-boten in de 2e wereldoorlog, als je daar interesse in hebt dan kun je mee pb sturen met je mail adres dan mail ik je het bestandje door

groet mick

hallo

dit is de enige manier om de bajonet er op te krijgen als de boot reeds inelkaar gebouwd zit
gruwelijk ik heb het ook doorstaan maar ik had wel het geluk dat ik tussen twee roosters op het dek kon door zagen
om dit terug aan elkaar te krijgen ??? dat gaat een priegel jobje worden
niet vergeten om een band polyester/epoxy aan de buiten kant van de bajonet te zetten anders bestaat de kans dat ze terug los gaat komen en dat wil je niet mee maken
ook langs binnen met vloeibare polyester/epoxy de naad goed laten vol lopen of eventueel met endfest 300
dat is een stevig vullende lijm

gr raf en succes met je klinknagels
ps heb je daar een merk van want dat is niet zo goed te lezen en er zijn nog mensen die dit willen gaan doen

Laatst bewerkt:
het raf

ja inderdaad het is eigenlijk zonde als je na de bouw van de boot er nog een bajonet sluiting in wilt bouwen daarom zeg ik doe het in een keer goed als je gaat bouwen of voordat je gaat verven dan kun je er nog iets mee spelen.
ik heb uhu endvest 300 plus genomen om de klus te klaren als de lijm is uitgehard dan komt er de epoxy op ik heb er tevens nog enkele stifjes ingezet om de ring te borgen
als de sluiting erop zit en de 10 cm afgezaagde achterkant er weer naarloos opzit komt er een nieuw techrek in met duiktank, ik heb een 825 6v genomen van engel die hadden ze me aangeraden als ik hiermee ga beginnen ga ik een nieuw topic openen met foto's en een bouwverslag bij ik hou jullie op de hoogte.

ps: ik wil de boot afhebben om in het komende jaar 2012 naar subsail en naar mol te gaan

hallo

ik hoop dat er ook een paar cm van de wtc is afgezaagd want anders gaat de romp niet meer passen

ik werk dus met een losse buis wat enorm veel voordelen heeft
je kan later nog gemakkelijk aan het lood en om drijfvermogen (styrodure) bij te steken kan je met je arm nog heel diep in de romp
dit vergemakelijkt het trimmen nadien enorm
ik heb het ook met schade en schande moeten leren
en heb ook de romp en de wtc moeten afzagen
als het mooi recht gedaan is dan is er bij de verdere montage helemaal geen probleem

gr raf

hallo Harry

nee ik heb het nog maals geprobeerd maar geen gehoor
en zelfs geen mailtje terug
ik heb zelf nog wel een dek en de nieten set terbeschikking kunnen krijgen
maar een nieuwe toren zullen we zelf moeten gaan bouwen
ik heb de type 7 B toren die in het robbe packet zit omgebouwd tot een 7C toren met enkel lucht afweer geschut
ik heb van mark nog een romp liggen maar dat moet een mijnen legger worden
als ik nog eens veel tijd vind er eens aan door doen
nu is het wat frisjes en er kruipt werk in de fox
op dream art hun site staat er iets van dat ze problemen hebben met toeleveranciers en dat ze nog zullen zien in welke vorm ze hun bedrijf verder gaan zetten

spijtig als ze gaan stoppen want ze maken mooi materiaal

gr raf

hey raf

ik heb ongeveer 2 cm van de buis afgezaagd, ik heb het achterstuk weer erop gezet de ring komt weer mooi gelijk uit met het achterstuk de ring op de deksel heb ik als laatste gedaan daar kon ik nog een beetje mee schuiven zodat de naat van het achterstuk weer mooi aansluit op het achterstuk van het middengedeelte van de boot

gr mick

hallo mick

met deze boot is er geen probleem wat het uitrichten van de buis tegenover het achter stuk
wel zien dat de volledige tanden van de bajonet pakken
want ikzelf vind ze wel wat kort ik heb liever langere tanden
als je dan niet 100% juist zit komen ze toch niet vanelkaar los
met die kleine tandjes heb ik zoiets van brrrrrrr maar ze overleven het weer elke keer

je bajonet kan alsnog lekken en dat kan je oplossen door onder de O ring een dun strookje plastieken plakband te kleven
zo komt de O ring iets omhoog en dicht dan wat beter af
raad gekregen van norbert zelf

succes verder met de bouw

gr raf

@ducharry,

het messing voor de U-47 is niet verkocht.
Mail eventueel naar de persoon of hij het niet zo verkoopt.

Hein

Back