Robbe Uboot U-47

Ik denk het wel. Wat ik ontdekt heb, als je het object hebt schoongemaakt met water om het schuurstof te verwijderen, de putty scheurt.
Niet meer schoonmaken met water dus:)
Ik heb het zelfs nu tot 6000 opgeschuurd. De plamuur is meer een homogene samenstelling geworden.

Maar ja, garantie tot de deur hè.....

Groet,
Harry
 
hallo hein

hij gebruikt geen plamuur maar PUTTY
dat is een eencomponent opvul middel
2218_1.jpg

maar of dat water bestendig gaat zijn ????

het wordt gebruikt bij plastiek modelletjes om kieren en dergelijke op te vullen

gr raf
 
Dan zal de boot ook wel oplossen als hij in het water gelegd wordt.
Dat zou wel jammer zijn van het mooie model.

Hein
 
Hoi Hein,

Ik gebruik inderdaad, zoals RAF zegt putty.
Ik heb de putty van Revell.

Voordeel van putty is dat je het heel, heel fijn en glad kan schuren.
Het kan in principe tegen water, maar dat het gebarsten is, heeft volgens mij te maken met de snelle afkoeling van de putty door het water.. Het krimpt dan te snel in elkaar, met als gevolg barsten.
Eenmaal verwerkt en afgelakt is de harding zo goed, dat het niet scheurt.......zeggen ze.......hoop ik dan maar:)
Deze "U" gaat toch niet water, maar blijft mooi op de plank. De WTC is vooral niet waterdicht te krijgen, omdat hij vreselijk onrond is. Ik heb de dop erop moeten slaan met een hamer. Los krijgen is geen optie meer:)

Het voordeel van putty is ook, dat je kan werken met superdunne laagjes. In de putty zit ook een soort plasticlijm verwerkt, waardoor de hechting maximaal is op het kunststof.

Groet,
Harry
 
Een mooi model voor op de tafel is ook nooit weg.
Er zijn veel mensen die bouwen en niet varen.
Zo blijft er wat op de tafels staan en is het niet te druk in het vaarwater.

Hein
 
ha moet ik hein gelijk in geven
maar bij mij moet het toch kunnen varen want soms krijg ik zo een gek idee en zet ik eens een boot in het water LOL
die putty had ik vroeger reeds problemen mee en gebruik dat dus niet meer
ik gebruik afwerkings plamuur voor yacht bouw en die kan je ook heel fijn schuren
maar zo heeft iedreen wel zijn manier van werken

in ieder geval zij wordt mooi dat is een waarheid

gr raf
 
als ik je nog een tip mag geven gebruik al 2 jaar polyesterplamuur van holts verkrijgbaar bij de praxis(weet t mag het eigenlijk niet zeggen ben eerste verkoper bij de gamma )waar je wel op moet letten is de verharder-putty verhouding,alhoewel het bij dit merk meevalt want de verharder heeft een rode kleur,en niet wit bij zoals alabastinezooi,hoemeer verharder hoesneller het droogt maar let op dan wordt het wel grof van struktuur en kan het gaan scheuren in de tijd van het drogen ,als maatschep gebruik ik een eetlepel afgestreken,en verharder een strookje van een cm ,goed mengen wordt het een echt gordon kleurtje :p
 
Regen buiten en voor dat de F1 begint, snel roostertjes geplaatst op de achterste luikjes en op het kompashuis.
Erg mooie roostertjes, met dank aan Hans a.k.a. Bosreus.

Details maken met 3 leesbrillen op, heet dit:)





Een totaaloverzicht:



Volgende stap is het bouwen van een kleine spuitcabine, voor het primen van de conningtower.

Wordt vervolgd.

Groet,
Harry
 
hallo harry

ik dacht dat de volgende stap was om de verlichting aan te brengen

gr raf en goe bezig
 
Hallo Raf

De navigatielampjes plaatst ik het laatst, anders spuit ik die helemaal grijs van de primer:)

Ik doe er geen echte verlichting in, maar schilder de glaasjes aan de binnenkant de desbetreffende kleur en lijm als de toren helemaal in de kleur staat die dan pas op zijn plaats.

Groet,
Harry
 
Vandaag de conningtower in de primer gezet.
Alle onder delen liggen en staan te drogen.
Begint nu echt ergens op te lijken.
Wat de uitdaging wordt, is als de uiteindelijke kleur erop zit, om een goede metal-look in de lak te creëren op de boot. Scotch-brite staat voor alles:)

Ik zie ook op de foto pas, dat ik nog een zakkertje moet wegschuren:(









Morgen maak ik een foto, als alle onderdelen droog zijn, van het geheel

Volgende stap is het maken van de kanonnen.

Wordt vervolgd.

Groet,
Harry
 
hallo harry

zet aan de binnen kant van de toren ook eens wat houte latjes
dan vriest de bemanning niet aan de toren vast tijdens de winter of een noordelijke koers

gr raf
 
Hallo Raf

De latjes liggen al klaar om nadat de uiteindelijke kleur erop zit, gemonteerd te worden.

Zie pagina 17

Groet,
Harry
 
Back
Top