Robbe Uboot U-47

hallo

zo ook deurtjes besteld
wel plezant dat je hier gewoon zo kan betalen en niet dat paypal nodig hebt
gr raf

Schitterend Harry!

@ raf: paypal is naar mijn mening juist een geweldige manier om overal te betalen. Snel, makkelijk en in geval van oplichting o.i.d. kan je vrij makkelijk je geld terughalen. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat sommige winkels een toeslag rekenen als je via paypal betaald.

De 20mm klaar om een kleurtje te krijgen.
Het was veel buigen met ijzerdraad om de schoudersteunen voor elkaar te krijgen.
Het ligt hier dan ook vol met stukkies metaal:)

Alleen nog een draadvisiertje verzinnen.

Wordt vervolgd.

Groet,
Harry

Laatst bewerkt:
hallo harry

daar heb ik een handige tip voor
je plooit van een stukje draad (de diameter die je vizier nodig heeft )een ? met een lang steeltje
deze span je in een boormachine die traag kan draaien
je neemt een stukje koperdraad(10 cm lang) met de diameter die je visizer dikte moet hebben
je vouwt dit over het boogje van de ? en houd de twee uiteinden vast
nu laat je de machine draaien en je krijgt een perfect oogje op een steeltje
je kan dat oogje dus ook makkelijk vast houden om de kruis draden er in te plakken
daarna op lengte afknippen en monteren en klaar
deze oogjes heb ik ook gebruikt om de relingen vast te zetten
ze zijn mooier dan de splitpennen van robbe

gr raf

Het is deze oplossing geworden.
Een stuurwieltje wat ik nog had liggen.

Hij staat nu ook in de eerste laag gunmetal.

Wordt vervolgd.

Groet,
Harry

Het 20mm kanon afgemaakt en geplaatst op de boot.
Alleen het stelwiel aan de zijkant moet er nog op, maar dat moet ik eerst ff bestellen, net als de iets grotere zwemkragen die aan de toren hangen. Deze die er nu hangen zijn te klein.

Nu eerst een weekje op vakantie en dan een begin maken met roest, zeewater en olieresten:)

Wordt vervolgd.

Groet,
Harry

Nu eerst een weekje op vakantie en dan een begin maken met roest, zeewater en olieresten

Daar zou ik heel graag wat meer detail van willen zien, binnenkort ga ik mijn Nautilus in de verf zetten en weatheren. Maar heb dat nog nooit gedaan... Als de meester zijn kennis wil delen? :)

hallo bart
dan ga je zeker je hart kunnen ophalen in zutendaal
want er komt iemand die marc zijn Type VII D komt verouderen
we moeten een volledig zwarte boot afleveren en de kleur wordt er daarna op gezet
met schaduw en dies meer
ik heb reeds enkele van Patrick zijn modellen gezien en ik moet zeggen dat ze heeeeel mooi zijn
alleen ik vind het een heeeel grote boot om op 1 dag te doen ;maar patrick zegt dat het hem wel gaat lukken

vragen staat dus vrij en kijken ook
ik denk als ik een statief vind dat ik dan mijn camera achter hem ga instaleren
want ik ga het te druk hebben en dan kan ik het nog later eens bekijken

gr raf

Hoi Bart,

Ik ga al mijn handelingen op het forum zetten.
Als je dingen specifiek wilt weten hoor ik het wel, ik ga je het allemaal vertellen dan:)

Groet,
Harry

Wie o wie, weet wat de originele kleur is van de isolatoren die op de antennedraad zitten die over de hele boot lopen?
Volgens mij zijn ze groen, maar zeker weten doe ik dat vooral niet:)

Wie helpt mij?

Groet,
Harry

hallo harry ??? groen
hoe kom je daar bij ???
volgens mij zijn ze donker bruin (bakkeliet)of zwart
en ze waren met een laag rubber overtrokken
dus de isolatoren zag je eigenlijk nooit zelf
de rubber pelde er wel vanaf als de boot langere tijd op zee had gezeten

gr raf

Hoe kom ik bij groen!?........weet ik eigenlijk ook niet meer........ergens gelezen of gezien.
Volgens mij bij de Revell Uboot 1/72....maar ja Revell heeft het wel vaker fout.

Ik denk dat ik dan maar voor bruin ga, want dat zijn ze al:)

Nou ja, zeg.....ze zijn toch groen!! Een heel donkergroene kleur zit erop.
Zit net foto's te bekijken van de boot uit Laboe.
Niet helemaal duidelijk, maar wel groen.
Ik kan helaas geen foto's uploaden vanaf de Ipad.

hallo Harry
ik heb hier ook veel foto's van maar ik kan nergens herkennen dat ze groen zijn
uit mijn persoonlijke foto's kan ik geen kleur herkennen daar die nog in zwart/wit zijn gemaakt

74884439.owAAUK8A.IMG_0175copy.jpg

wel zwart maar ik zie echt geen groen

gr raf

Hallo RAF,

Als ik terug ben van vakantie en achter mijn vertrouwde Mac zit zal ik foto's uploaden van de Laboeboot. Of heb ik toch misschien teveel Chardonnay in mijn lijf zitten:)

Groet,
Harry.....hik:)

Harry,

heb je hem niet in het roze gezien? Is weer eens wat anders dan een olifant. Zeker wel een geestrijke vakantie daar in la douce France.....

Zoals iedereen hier natuurlijk wel weet is die roze onderzeeboot er wel geweest, maar dat was een boot van de Gato/Balao-klasse en niet echt operationeel ingezet..

Rob

Back