Ik heb een vraagje over de werking van de Robbe power peak ultimate lader, meer bepaald het laden van lipo’s. Ik heb ook nog reeds langer een Robbe Infinity 2 lader waarmee ik lipo’s laadt.
Stel ik beide laders identiek in voor gelijke paketjes, dan duurt het met de ultimate 2x zo lang eer het paket vol is. Ik stel op beide laders 1C in (bv 0.3A dus voor 350 paketje). Met de infinity is die na een uurtje vol, wat logisch is maar als ik de laadstroom met de ultimate op 0.3A instel, gaat die maar max naar 0.2A, maar meestal gaat die maar naar 0.15A.
Zo duurt het dus 2 uur eer ze vol zijn. Ik begrijp het niet goed. Doe ik iets mis?
Bv paket 3s 350mA
Stel ik in: 11.1V, cap.: 350mA, laadstroom 0.3A
Lijkt me toch correct?
als ik op manueel 0.3A instel, zou hij dat toch moeten doen zou ik denken
ik begrijp het niet echt
Stel ik beide laders identiek in voor gelijke paketjes, dan duurt het met de ultimate 2x zo lang eer het paket vol is. Ik stel op beide laders 1C in (bv 0.3A dus voor 350 paketje). Met de infinity is die na een uurtje vol, wat logisch is maar als ik de laadstroom met de ultimate op 0.3A instel, gaat die maar max naar 0.2A, maar meestal gaat die maar naar 0.15A.
Zo duurt het dus 2 uur eer ze vol zijn. Ik begrijp het niet goed. Doe ik iets mis?
Bv paket 3s 350mA
Stel ik in: 11.1V, cap.: 350mA, laadstroom 0.3A
Lijkt me toch correct?
als ik op manueel 0.3A instel, zou hij dat toch moeten doen zou ik denken
ik begrijp het niet echt