Robbe unicharger 6

ik ben helaas de beschrijving van mijn lader kwijt en vroeg me af of iemand mij kan veretellen of deze lader een beveiliging heeft tegen overbelading

dus capaciteit en ladingstroom en tijd in de gaten houden

mvg Hans

ja, of een andere lader aanschaffen, er zijn simpele stekkerladers, waar wel een afslag op zit.
Pk verkoopt er 1 die tegelijk de zenderaccu en de ontvangeraccu oplaad, kost net 10 euro

ja, of een andere lader aanschaffen, er zijn simpele stekkerladers, waar wel een afslag op zit.
Pk verkoopt er 1 die tegelijk de zenderaccu en de ontvangeraccu oplaad, kost net 10 euro

als je dan toch gaat kopen , investeer dan in een goede lader (computerlader) dan kan je zien wat er gebeurd en ook hoeveel erin is gegaan.

gaat zelfs piepen als hij klaar is.

ben je voor 50 euro al klaar.
ook veel beter voor je accu's

mvg Hans

Dit NIET doen! Heeft mij een prachtige schaalheli gekost! (is wel gerestaureed gelukkig...). NiMH vertonen als ze nagenoeg leeg zijn "valse delta-peaks" waar je lader op afslaat. Je denkt dan dat je accu vol is maar hij is dat niet. Bij je zender zie je dat, maar een ontvanger is meestal niet standaard met spanningsindicatie uitgerust.

Met een computerlader met display, zie je tenminste nog wat de geladen capaciteit en eindspanning is, en heb je nog een kans om te zien of je accu vol is of niet.

Die paar tientjes voor een Imax B6 o.i.d. zijn het écht waard....

Groet, Bert

Dit soort laders zijn hele prettige laders. Maar ze zijn niet geschikt voor lipo's. Verder zijn dit soort laders niet bedoeld om snel te laden. Prima geschikt voor langzaam laden van zender en ontvanger(Nimh-Nicd) accu's daar zijn dit hele prettige laders voor. Ik heb er ook een staan nog nooit spijt van gehad. Voor snelladen gebruik ik een graupner Ultramat 16 ook een prima apparaat. Je moet de lader gebruiken waarvoor ie gemaakt is dat is mijn advies.

Als je nog een Unicharger 6 wil aanschaffen moet je niet te lang wachten. Er komt een nieuwe voor in de plaats, maar dat mag ik nog niet vertellen :rolleyes:.

ik hoef er geel lopo's mee op te laden, ik laad alleen een zenderaccu van mijn F14 en een onvanger loodaccu, een 6V 3Ah

Gewoon zender nachtje laden op 0,1C met die Unicharger 6. Overladen, geen dagen achereen, kan dan geen kwaad.
Voor lood-accu lood-programma cq. lood-lader gebruiken.

Back