Robbe Vampir : Vliegende vleugel zwever

Dankje :) Dat het slepen zo goed ging was ook de grote verassing :) Door de grote dubbele v stelling en tip verdraaing is hij blijkbaar erg stabiel. Hij zoekt wel een beetje door de lucht maar dat doen andere zwevers ook wel. 3.2m met 1600g is ook niet zo zwaar dus kan wel kloppen.

Binnenkort eens met een betere sleepkist proberen wat hoger te komen. Zou mooi zijn als er ook wat termiek is :) Een windvlaagje pakte hij enorm goed en won ook direct hoogte. Vario er maar eens in leggen ;)

Even dit draadje reanimeren: Ik wil ook al jaren een Vampir, maar dat valt nog niet mee. Nu recent een bouwdoos + originele motorsteun op de kop getikt. Weliswaar sterk voor de hoofdprijs maar ik was er content mee. Echter het verhaal heeft nog een vervelend staartje: alhoewel de bouwdoos als 'compleet' werd aangeboden, blijken nu echter bijna alle spanten voor de romp te ontbreken.

Eerste (tikkie arrogante) reactie van de verkoper 'Sorry, meer onderdelen heb ik niet' gevolgd door een latere 'Ok, desgewenst kunnen we de koop ongedaan maken'.

Maar goed, geld terug betekent nog steeds geen Vampir. Dus voor de eigenaren van de Vampir: is die romp een beetje zelf na te bouwen? Een aantal van de spanten kan ik vanaf de tekening wel herleiden en ik wil dan de vleugel bevestigen met gfk/alu ronde buizen. Hoe haalbaar is dit?

Alvast bedankt voor de input.

mvg,

Marc

Aha, nog 1 :) Ik moet de mijne ook eens reanimeren ;) Ik heb geen motor steun nog dus daar moet ik mee aan de gang. Originele romp moet goed te maken zijn lijkt me. Eventueel de alu versteviging in de spanten vervangen voor carbon plaat? De romp is niet zo lastig te maken. Je kan hem ook direct aanpassen voor een motor versie, was ooit mijn plan ook. Eventueel motor aan de voorkant en meer naar achteren ruimte voor een accu.

Dank voor de reactie, ik geef toe dat nog mooier zou zijn om dan maar direct een romp te bedenken waar de motor wat vloeiender in ligt ipv die 'opschroef motorsteunset' van Robbe zelf.

Maar goed, ik ken mezelf en dan wordt het weer zo'n project wat ik jarenlang ga uitstellen. Dus ik ga toch maar voor het nabouwen van de originele romp.

De vleugelspanten zien er op de tekening best ingewikkeld uit. Lastig om te constructie te achterhalen als je de onderdelen niet hebt. Ik zie iets met een soort U-profiel. Eigenlijk wilde ik die laten voor wat het is en met ronde strongal buis- gaan werken.

Ik hou jullie op de hoogte,.

Back