Robbe vs Thunder Tiger

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Vanochtend bij de winkelier geweest en ik ga voor de Raptor met 7,5 a 8CC Webra motor. De zender heb ik pas nieuw gekocht en die gaat terug, ik wacht op de nieuwe 8 kanaals zender van Graupner.

Wilde sowieso in de toekomst een landingsgestel kunnen intrekken en/of een geluideffect (boordkanon bijv.) kunnen aansturen.

Koop alsjeblieft een OS50 en geen WEBRA... ik heb met beide ervaringen en alhoewel ze beide goed kunnen draaien en beide goed vermogen leveren is de OS50 ongeveer 10000000x makkelijker af te stellen. De webra is veel (ECHT VEEL) kritischer op de naalden.

Ook heb ik ervaring met de Raptor, T-rex 600N en de Ornith. De Ornith is wat mij betreft niks, loopt 100 jaar achter op de andere en vliegt zompig (Heb 4 verschillende gevlogen).
De Raptor vliegt leuk, maar is niet te vergelijken met de T-rex 600N. Die laatste vliegt wat mij betreft het beste en is ook qua sleutelen ook het fijnst. Onderdelen zijn overal verkrijgbaar en vaak GOEDKOPER dan de Raptor onderdelen.

Cheers,

Richard

Laatst bewerkt:
Vanochtend bij de winkelier geweest en ik ga voor de Raptor met 7,5 a 8CC Webra motor. De zender heb ik pas nieuw gekocht en die gaat terug, ik wacht op de nieuwe 8 kanaals zender van Graupner.

Wilde sowieso in de toekomst een landingsgestel kunnen intrekken en/of een geluideffect (boordkanon bijv.) kunnen aansturen.

Dan zou je verwachten dat winkeliers goed advies geven > Webra :(
Gezien je schaalvlieg aspiraties kan je met de Raptor ook prima uit de voeten, neig je echter naar 3D >> neem de T-Rex600!

Gezien je schaalvlieg aspiraties kan je met de Raptor ook prima uit de voeten, neig je echter naar 3D >> neem de T-Rex600!

Ik heb een Raptor 50 in een romp en een losse T-rex 600... en als je wilt schaalvliegen kun je beter een T-rex 600 kopen. Hier is tenminste een torque tube voor, niks vervelender dan een belt drive in een romp. Geloof me, je wordt er niet blij van.

Overigens kun je met beide heli's mits goed afgesteld leuk 3D vliegen. De 600 iets beter in mijn mening, logisch ook want dit ontwerp is 4 jaar nieuwer ofzo...

Cheers,

Richard

Welke Webra motor heb je ?
Het zijn welliswaar goede motoren maar soms wat eigenwijs in de afstelling.
Met name het middengebied.

Twijfel nu of ik de Webra neem, advies (dringend) van de winkelier was overigens een OS max.

Wat is het nadeel van een belt drive in een body, heeft dit met de inbouw te maken? Torque tube is dat een aandrijfas naar de staartrotor?

Wat is het nadeel van een belt drive in een body, heeft dit met de inbouw te maken? Torque tube is dat een aandrijfas naar de staartrotor?

Een torque tube is inderdaad een cadan aandrijving. Het monteren van de staartbuis met een snaaraandrijving is inderdaad erg lastig omdat je weinig ruimte hebt in de romp om de snaar goed te leggen en af te stellen. Met een torque tube valt er niks af te stellen, gewoon de staartbuis erinsteken en vastzetten. Dat scheelt heel wat irritatie :wink:

Ik zou altijd kiezen voor de OSmax, weinig twijfel mogelijk. Zeker voor een beginner.

Cheers,

Richard

Een torque tube is inderdaad een cadan aandrijving. Het monteren van de staartbuis met een snaaraandrijving is inderdaad erg lastig omdat je weinig ruimte hebt in de romp om de snaar goed te leggen en af te stellen. Met een torque tube valt er niks af te stellen, gewoon de staartbuis erinsteken en vastzetten. Dat scheelt heel wat irritatie

Ik wil niet eigenwijs zijn (wordt ik regelmatig van beschuldigd :-)) en neem aan dat het lastiger is om een belt driven staartrotor in te bouwen. Maar snappen doe ik het nog niet. Een belt drive lijkt mij een redelijk gesloten systeem, tenminste als ik naar de Trex 450 kijk.
Waar zit die lastigheid dan in?

Ben absoluut een leek maar denk dat als de heli goed loopt zonder body dat je dan aan de afstelling en plaatsing niets meer moet doen omdat er een body op komt. Of zie ik nu dingen over het hoofd? Of gaat het om het onderhoud, spannen van de snaar bijv waardoor alles er af zou moeten?

Sorry.

Je zegt t zelf al , het spannen van de snaar .
Door temperatuurverschillen kan t wel eens voorkomen dat de snaar strakker of losser gezet moet worden .
Ook is een snaar meer slijtagegevoelig .

Dus een Daihatsu Cuore is beter dan een Porsche 911.

Die kun je niet vergelijken. Een T-rex 600 nitro en een Raptor 50 wel. Zijn ongeveer in dezelfde prijsklasse (zeker de R50 SE, daar moet je hem eigenlijk mee vergelijken qua uitrusting).

Overigens zal een nieuwe Diahatsu Cuore in vele opzichten beter zijn dan de eerste Porsche 911 :wink:

Het lastige van die belt drive is het monteren van de staartbuis als het frame in een romp gebouwd is. Je moet dan de staart met snaar door de romp duwen, de snaar door het plastic deel van het frame wurmen (kan je bijna niet bij) en dan nog eens om zijn pulley krijgen. Dit alles ZONDER de snaar te verdraaien, want dan kun je weer op nieuw beginnen. Ook het nastellen is lastiger, maar dat is nog minder erg dan het in eerste keer inelkaar bouwen.

Cheers,

Richard

Back