Robbe vs Walkera??

Precies, het mooiste zou zijn een brushless V200D02, maar zo slim zijn ze bij Walkera nog niet en zouden ze te weinig verdienen ;)

Kun je geen brushless zetten in die V200D02?? En hoelang gaan de brushed motoren mee??

Kun je geen brushless zetten in die V200D02?? En hoelang gaan de brushed motoren mee??
Alles kan ;) wordt alleen een beetje kostbare heli op die manier, ESC en motor en dan voor de tail nog wat verzinnen....

Geen idee , ben nog met mijn eerste setje bezig :p
Tis wel een onwijs geinig ding, ben echt blij dat ik die conversie gedaan heb, tis echt een klein scheurijzertje geworden en dan nog FBL ook !

Maar vlieg je er ook binnen een beetje mee?? Of alleen buiten als er weinig wind is..

Mijn inziens te groot voor de gemiddelde huiskamer. Hooveren zal misschien nog wel gaan, maar een crash wordt gauw een echte crash. Mijn 120SR, toch een stuk kleiner, vind ik nu nog steeds te groot voor de huiskamer. Althans om er echt mee te vliegen. Buiten is deze geweldig. Ik heb je al wel eens aangeven dat de grootte niet linear toeneemt, maar exponentieel ;)

Eigenlijk is alles boven de 20cm te groot voor binnen, laten we wel wezen :yes:
Zelfs met de NESP is het eigenlijk te klein binnen, ik heb een gymzaaltje tot mijn beschikking en in outdoor stand is zelfs dat nog te klein om er mee te knallen.
Wat me wel opviel is dat afgelopen zondag toen we met onze 450's bezig waren en toch moesten opletten voor flinke windvlagen, ik ook met de V200 heb gevlogen en het verbaasde ons hoe stabiel die nog in de lucht bleef!

Eigenlijk is alles boven de 20cm te groot voor binnen, laten we wel wezen :yes:
Zelfs met de NESP is het eigenlijk te klein binnen

Als je het volledige vermogen van zo'n heli wilt benutten is inderdaad ook de NESP zelfs nog te groot. Ik ondervang dat door andere dingen te doen. Dus meer precisie vluchtjes. Onze keuken is vrij smal en daarin vliegen, keren en weer terug is lastig door de wervelingen van de muur. Ook landen op in mijn geval kaasplankjes is leuk om te doen.
Ik denk dat je voor binnen tot maximaal 30 cm kunt gaan om het nog leuk te houden. Daarboven is het alleen nog maar hoveren vrees ik..

Heel die Robbe Arrow lijn komt uit China. Google maar eens op Arrow Nano... dan is het plaatje compleet. Jammer dat zo'n groot merk als Robbe stickers plakt, maar ze kunnen waarschijnlijk niet anders om het hoofd boven water te houden. Maar daarentegen zie ik bijvoorbeeld Align of Horizon Hobby dat niet doen. Kan ook niet want van hun moeten de Chinezen kopiëren ;)

Robbe is geen merk, is een importeur/distributeur :)

Zo is bijvoorbeeld Align en Futaba een merk dat door robbe gedistribueerd wordt.
En sommige producten brengen ze dus onder de naam Robbe uit maar het is duidelijk dat robbe zelf niks ontwikkeld.

Hoi Pheter,

Ik heb zojuist mijn CB180D omgebouwd naar een V200D02, de CB180D ben je zo op uitgekeken zeker als je de NESP beheerst!
Voordeel van de V200D01 is dat ie brushless is, nadeel is de zwakke tail constructie, bij het minste of geringste is je tail gear naar de .... ;)

Even over Robbe, Robbe koopt ze van Walkera, doen er een ander kapje op en stickers van Walkera gaan er af en die van Robbe er op, doen de prijs ff flink omhoog en klaar, we hebben een "echte" Robbe!

Over het vliegen, het is een 200, je kan er voorzichtig mee binnen vliegen, als je in het bezit bent van een grote huiskamer.
Buiten valt ie me 100 procent mee, zeker als je de extend op maximaal zet en de gyro ietjes hoger zet van de elevator en aileron.
Met 2 - 3 BF kan ik er iig mee buiten vliegen.
Leuke is ook dat je aardig kan pielen met de elektronica en zo hem naar jouw smaak kan afstellen!

Antwoord op je directe vragen:
De V200D02, is zeer crash bestendig de 01 dus een stuk minder!
De heli zit verschrikkelijk simpel in elkaar, kind doet de was!
Ja ik denk het wel, nog beter is een ufly te nemen als je door wilt gaan naar CP.
Dit ding kan echt behoorlijk hard, nooit gemeten maar hij kan echt hard als je de extend maar open zet

Succes!

TuxBrothers,
Bedankt voor je advies en de reacties. Overigens iedereen bedankt om het één en ander duidelijk te maken voor mij.

Zoals ik begrijp is de Robbe een mooie heli om verder mee te gaan en is deze later goed up-te graden waardoor deze feller gaat worden.
Of de Robbe nu van Walkera is maakt mij niet zoveel uit. De keuze voor een Robbe heeft voor mij een praktische kant. De modelshop waar ik kom heeft deze in zijn assortiment en hun zijn erg hulpvaardig met de vragen en problemen tijdens het vliegen waar ik mee te maken krijg.
Omtrent de technische vaardigheden heb ik op dit moment ook iemand nodig die mij daarbij kan helpen.

Ik heb dit draadje even vluchtig doorgelezen en zal deze nog even wat aandachtiger lezen en op onderzoek uit, zoals eerder het advies is gegeven.

Ik hoop dat er nog meer reacties komen op deze beide heli's, tenminste als er al veel meer over te vertellen is. Mijn keuze op dit moment valt op 80% richting de Robbe Arrow Bleu Flybarless.

Na de Robbe zou ik kunnen denken aan de Uffly, begrijp ik?

Na de Robbe zou ik kunnen denken aan de Uffly, begrijp ik?
Dat ligt een beetje er aan hoe snel je leer curve is, ben jij iemand die het heel makkelijk in de vingers hebt kun je het proberen om direct over te gaan naar CP, zorg wel dat je lekker stick gevoel hebt!
Wat wel een feit is, is dat de ufly de perfecte opstap is naar een CP, en bijkomen voordeel van een ufly is dat als je een foutje maakt je hoog uit een rotor blaadje of een tail tandwieltje kapot vliegt.
Bij een 450 CP wordt je dan genadeloos afgestraft, crash=duur.

Luister in dit geval naar jezelf en niet naar anderen, die kunnen namelijk niet inschatten hoe snel jij dingen leert, en jij wel ;)

Vind het ook ontzettend knap dat Chow dat voor jou kan in schatten terwijl hij volgens mij zelf nog nooit met een CP gevlogen heeft.... maar goed, sommigen hebben dat vermogen maar ik als zeer simpele ziel niet ;)

Vind het ook ontzettend knap dat Chow dat voor jou kan in schatten terwijl hij volgens mij zelf nog nooit met een CP gevlogen heeft.... maar goed, sommigen hebben dat vermogen maar ik als zeer simpele ziel niet ;)

Beetje flauwe opmerking vind je niet? Wat heeft het voor zin om na een flybarless heli ongeveer ter grootte van een Ufly met de vliegeigenschappen van een CP alsnog een Ufly te nemen dan? Mijn opmerking was gebaseerd op de kenmerken van de heli's. Dat is prima terug te vinden op internet. Check anders gewoon even rcgroups.. Of moet je alles hebben gevlogen om iets te weten over bepaalde heli's? Productkennis kun je namelijk ook vergaren door te lezen.. Zo verkoop ik namelijk ook producten aan klanten..

Volgens mij heb je aandelen Ufly of wil je er zelf graag eentje want je advies voor een Ufly komt in meerdere topics voor.

Het is geen wedstrijdje.
Je moet inderdaad naar je eigen voortgang kijken.
Gaat het je allemaal heel makkelijk af en wil je buiten vliegen en lekker rond racen of juist heel precies de lucht verkennen..
dan is een CP heli de eerst logische opvolger.
Zet je wel weer even onder aan de ladder, maar dat is wat deze hobby zo leuk maakt.

Ik bepaal natuurlijk ook niet voor Pheter welke weg hij moet bewandelen.. Ik maakte de opmerking alleen omdat op basis van productonderzoek de stap van een flybarless Robbe (Walkera) naar een Ufly mij niet logisch leek.
Zou het gaan om een Robbe 45 graden setup (Arrow Plus Trainer) dan is de tussenstap naar Ufly wel eventueel logisch.

**Edit**

En de hobby is inderdaad leuk ;)

In iedergeval bedankt voor alle goedbedoelde advies.
Advies = advies en het moet inderdaad geen competitiegedrag gaan worden welke heli beter is en welke men het beste kan opvolgen.
Ieder helicopterpiloot heeft zijn eigen voorkeuren, kenmerken en handicaps en deze dien je zo goed mogelijk te implementeren in de heli die bij jou past. Uiteraard spelen de leerontwikkelingen ook een grote rol.
Als instructeur (in een ander vakgebied) kan ik voor de leerling ook niet bepalen welke stap hij/zij moet gaan ondernemen. Belangrijker is het nog om dicht bij jezelf te blijven en overwegen wat jezelf daadwerkelijk wil.

Als leek op het gebied van helivliegen ben je makkelijk te beïnvloeden.
De één leest zich heel goed in en weet alle in en outs en de ander doet de ervaringen op in de praktijk....... ofwel welke leerstijl past jouw het beste. Bovenal het advies wat iedereen geeft.... oefenen, trainen en vlieguren maken en ontwikkelingen kunnen opmerken.

Ik ben ervan overtuigd dat een ieder die actief is op dit forum met veel plezier de ander wil helpen in zijn of haar hobby, waar ik mij overigens ook ernstig op heb verkeken. Het veraderlijke van het advies via dit medium is dan wel dat iedereen het geschrevene interpreteert op zijn eigen manier hetgeen een negatieve invloed kan hebben.

Goed, laat ik ermee ophouden..........:D
En wil ik iedereen bedanken voor het ADVIES, zonder dit forum had ik naar alle waarschijnlijkheid het helivliegen allang aan de kant gezet en hier niet meer naar omgekeken.

Beetje flauwe opmerking vind je niet? Wat heeft het voor zin om na een flybarless heli ongeveer ter grootte van een Ufly met de vliegeigenschappen van een CP alsnog een Ufly te nemen dan?
Dat probeer ik je net uit te leggen en Eric dus ook...;-)
Ik zie zo vaak verkeerde adviezen, omdat we allemaal aan zelf reflectie doen.
Zo heb ik pas ook een jongen (beginner) een Ufly zien kopen en dat wilde helemaal niet, die jongen wilde er bijna mee stoppen, ik heb toen gezegd een NESP te nemen, veel beter en leuker voor een beginner of niet soms?
Mijn opmerking was gebaseerd op de kenmerken van de heli's. Dat is prima terug te vinden op internet. Check anders gewoon even rcgroups.. Of moet je alles hebben gevlogen om iets te weten over bepaalde heli's? Productkennis kun je namelijk ook vergaren door te lezen.. Zo verkoop ik namelijk ook producten aan klanten..
Wellicht geld dit voor jou , maar dus weer niet voor iedereen (weer zelfreflectie ;-))
Volgens mij heb je aandelen Ufly
Ja ik heb 10 miljoen aandelen in Walkera en voor iedere verkochte Uflu krijg ik de helf op mijn rekening gestort, dus ik loop aardig binnen :D
of wil je er zelf graag eentje want je advies voor een Ufly komt in meerdere topics voor.
He jammer, ik heb die van mij net verkocht.... hij staat hier nog wel, maar gaat van het weekend naar een nieuwe eigenaar, en die zal er wel heel blij mee zijn want hij wilde er een tweede bij hebben :p

Dat probeer ik je net uit te leggen en Eric dus ook...;-)
Ik zie zo vaak verkeerde adviezen, omdat we allemaal aan zelf reflectie doen.

Lezen is een vak apart. De Ufly is een 90 graden FP en dus vergelijkbaar met een Robbe of Walkera FP flybarless.. Die hebben dus beiden op details na vrijwel dezelfde vliegeigenschappen. Als iemand dan aangeeft de flybarless Robbe graag te willen als opstap na de Solo Pro en zich tevens afvraagt wat daarna dan is feitelijk gezien een Ufly geen opstap meer als je eenmaal die Robbe hebt. Maar domweg een vergelijkbare heli.. Dat weet ik niet omdat ik zo'n goede piloot zou zijn. Dat weet ik omdat dit namelijk gewoon terug te vinden is op internet. Kwestie van de specificaties vergelijken en gebruikerservaringen doorlezen.

Ik heb dus nergens beweerd dat een Ufly niet goed is. Ook niet dat ie fout is. Ik heb alleen maar aangegeven dat na een Flybarless Robbe een Ufly weinig toevoegd. Is beetje zelfde om iemand na een Solo Pro V1 een Solo Pro V2 te adviseren als opstap.

Maar goed.. Dit is allemaal geschreven woord en dat kan wel eens verkeerd worden begrepen.. Dat hoort ook bij een forum ;) Neemt niet weg dat ik je input uiteraard op prijs stel.. Denk dus dat we een misverstand hebben :)

Chow, een goede discussie met onderbouw is alleen maar goed dus alleen maar fijn om te horen, no hard feelings :-)
De Robbe/V200D0x is wel makkelijker en meer stabiliserend dan de Ufly, ze voelen beidden totaal anders aan, moeilijk uit te leggen, van daar ook het woord voelen.
Ben zelf van de NESP over gegaan naar de Ufly, in het begin erg moeilijk, vandaar voor sommigen wellicht een tussen optie om de V200D0x te nemen ;-)

De Ufly is lastiger doordat er nog geen 3 assen gyro inzit. In de UflyS zit die wel.. Dus daar heb je een punt ;) Echter kun je die ook uitzetten natuurlijk.. Volgens mij is het uiteindelijk lood om oud ijzer. Zodra je van 45 graden afstapt heb je een hele andere heli. Dat merk je ook tijdens het simmen.. Ik sta op het punt om die stap ook te maken. Wat ik precies ga doen weet ik vrijwel zeker maar kan nog veranderen. Jij hebt een fraaie KDS zag ik. Daar wil ik nog niet naartoe. Ik wil kleiner maar wel CP. Heeft met vervoer te maken in mijn geval.. Zit zelf te denken eerst de V120D01 (flybarless FP) te nemen (29 cm maar) en daarna de V120D02 (CP). Kan ook gelijk de 02 nemen maar omdat ik ook binnen wil hoveren is de 01 denk ik handiger ivm de lagere headspeed dus minder schade bij een stuurfout. Nadeel is dan wel dat ik twee keer een heli koop ipv 1 keer. Het definitieve besluit neem ik eind van de week of op z'n vroegst begin volgende week..
En nee hoor. No hard feelings.. Soms komen dingen voort vanuit de passie voor de hobby ;)

Ha Chow,
Over die 3 assen gyro van de UflyS kan ik erg kort zijn, dat is een drama en dien je meteen uit te zetten, behalve die van je rudder (tail lock) uiteraard ;-)
Ik ken erg veel mensen met zo'n ding en iedereen is het met me eens dat die 3 assen gyro nergens op slaat, hij word er erg "zwalkerig" van!

Over je indoor CP, kijk ook eens naar de Blade cp, hoor ik veel goede verhalen over van bezitters, alleen opletten dat je de nieuwe kop neemt ;-)

PS die KDS is echt kicken hoor :-)

Back