Robbe W3 Politie - Kustwacht boot Gekocht...

• Topicstarter Topicstarter CC
  • Startdatum Startdatum
hallo ,
zoals ik al vroeger schreef zou ik er 2 x 500E insteken ,rechtstreeks op een plastiek schroef van ongeveer 35 mm( om te beginnen) :ruim voldoende power voor een bootje met ongeveer 3.5 kg waterverplaatsing hoor!
laat je geen vertragingen aansmeren voor deze boot :alternatieven zat!

2 x 600 types of 2 x 720 torques is "overkill" volgens mij

die 500E's werken tussen de 6 en 12volt ,

als je nu een snelheidsregelaar koopt met dat spanningsbereik en die een ampere of 20 aankan zit je goed ( als je een 500E "stalt" trekt die maximaal 10 ampere) ,een paar zekeringen ertussen en er kan niks mislopen ,ook met de 2 motoren op die éne regelaar

als je met niMH cellen werkt kan je zelf je paks samenstellen en er zoveel in serie of parallel solderen tot je de gewenste snelheid en vaartijd hebt die je wou (rekening houden met die 6- 12 volt en het gewicht natuurlijk)

voila ,dat is wat ik zou doen :goedkoop en goed :-)

penneman zei:
hallo ,
zoals ik al vroeger schreef zou ik er 2 x 500E insteken ,rechtstreeks op een plastiek schroef van ongeveer 35 mm( om te beginnen) :ruim voldoende power voor een bootje met ongeveer 3.5 kg waterverplaatsing hoor!
laat je geen vertragingen aansmeren voor deze boot :alternatieven zat!

2 x 600 types of 2 x 720 torques is "overkill" volgens mij

die 500E's werken tussen de 6 en 12volt ,

als je nu een snelheidsregelaar koopt met dat spanningsbereik en die een ampere of 20 aankan zit je goed ( als je een 500E "stalt" trekt die maximaal 10 ampere) ,een paar zekeringen ertussen en er kan niks mislopen ,ook met de 2 motoren op die éne regelaar

als je met niMH cellen werkt kan je zelf je paks samenstellen en er zoveel in serie of parallel solderen tot je de gewenste snelheid en vaartijd hebt die je wou (rekening houden met die 6- 12 volt en het gewicht natuurlijk)

voila ,dat is wat ik zou doen :goedkoop en goed :-)

oke goed voorstel, 2x 500 dan.
Welke regelaar moet ik dan kopen? En Hoe zal ik ze bevestigen in de boot? Want ik ga dan wel van het origineel plan afwijken...

Eneuh, die regelaar...€ ?
Wat kost een servo?
Groetjes

Back