Robbe W3 Politie - Kustwacht boot Gekocht...

• Topicstarter Topicstarter CC
  • Startdatum Startdatum
Hoi Patrick,

sturen met de motoren apart kan inderdaad en is makkelijk bij het manoevreren (kan daardoor ter plaatse volledig ronddraaien). Dit gebeurt door een knopje om te zetten op de zender waardoor ik kan selecteren om de motoren samen of apart te sturen. (zender= MX12)

Frits

Hoi,

Ik heb een W3 op 1 regeleraar voor beide motoren.
Vaart prima en is achteruit ook nog te besturen.
w3.jpg

Groeten,
Jan

)Hoi,
Heb de boot eindelijk ontvangen!
Ben wel blij...

Heb me staander al gemaakt, ( goed gelukt By The Way 8) )

Misschien dat ik zelf een bouwverslagje maak...

Maar nu zit ik met volgend probleem: 8O
De ABS romp en dek hebben overtollige abs die moet verwijderd worden (dus de romp is hoger als ze meot zijn), de echte kenners weten wel wat ik bedoel. Maar hoe doe je dit ? Ik heb een figuurzaag, een ijzerzaagje geprobeerd, en nooit wilt het lukken! Ik ga als maar scheef of het lukt niet of dit of dat..

Hoe doen jullie dat nou?
Nuja, nu kan ik al niet meer veder...

Echt een raar probleem, waarom doen ze dit in de fabriek er nou niet netjes af? :?

hoi

Je moet tog een model bouwen, sommige mensen maken het van een plaat hout.. :lol: Nee, ik snij het met een scherp hobby mesje weg iets te hoog zodat ik het later mooi glad kan schuren en pas op voor je vingers !!:teacher:

Groeten Justin

ik heb op mijn Hellen de overtollige ABS met de dremel weggenomen - tot een milimetertje overschot, dan met de vijl.

Op mijn Dolly (veel lichter materiaal) gewoon met de vijl ZEER VOORZICHTIG.

in ieder geval, op het gemak aan want elke kras op het dek blijf je zien.

Patrick

Ik heb het met een stanleymes gedaan.
Het ging best goed, maar vooral rustig aan doen.
De romp is best stevig, maar uitschieten is snel gebeurd.

Groeten,
Jan

Ok, dankjewel iedereen, maar uiteindelijk ben ik voor die speciale schaar gegaan.
Gelukkig hadden we hier nog een klein nagelschaartje liggen, is ook zo gebogen, net als je andere schaar...

Is redelijk vlot gegaan en daarna beetje vijlen maar...En het is gedaan 8)

Maar nu zie ik net dat ik de roersteun ontbreek :( :? niet in de verpakking gevonden...(is inclusief beslagset) In welk pakje zou dit moeten zitten? Toch normaal bij de schroefbladen, roeren, enzovoort toch ? dat pakje toch ?

niets :(

@CC
Wel eens van hangjongeren gehoord? :oops:
Welnu zo heb je ook roeren {HANGROEREN} dus :hebben geen steun aan de onderkant ofwel geen HAK dus. :P
mvg
Frederik :D :D

Ben bezig met de roeren nu, heb dan zelf maar iets gemaakt...

Maar nu komt het motor gedeelte...

Het jammere is, ik heb dat materiaal nog niet 8O ...
Wat vinden jullie ?

Ik ben even naar de winkel gegaan en die heeft me het volgende gezegd:
er worden dus navi compact's voorgeschreven en dat zijn 2x 600 motoren. Dus beter dan 2x 500 hé :wink:

MAAR...hij zei met 1regelaar dat je problemen krijgt als je er 2 motoren op aansluit, de servo kan gaan storen.
+ ik heb het bijkomend probleem met 2vaarregelaren ( dubbele van prijs!) dat ik maar een 2-kanaalszender heb, maar dat kong je oplossen door er een draad tussen te zetten ofzo, kan er nu niet meer echt op komen.. :lol: Dus dat is niet echt een probleem.

Wel die +-75€ voor een extra regelaar.
:oops:

En wat is jullie persoonlijke mening: 2x 500 of van de eerste keer die navi-compacts ( 38.40 € x 2 ) , dat zijn dus 2x 600 motoren met vertraging, en de hele as, schroef, enzovoort... Dus de ganse set.

Bij die 500's ( 10€ x2 ) komt er dan nog de assen bij, en de ophanging...

Wat zouden jullie kiezen?

8)

@CC
Wat heb je nu gemaakt de roeren of de hakken?
En nogmaals het zijn HANGROEREN hoor.
Hoeven dus geen hakken onder he
als je het orgineel wil doen dan he
mvg
Frederik

F.van.Gent zei:
@CC
Wat heb je nu gemaakt de roeren of de hakken?
En nogmaals het zijn HANGROEREN hoor.
Hoeven dus geen hakken onder he
als je het orgineel wil doen dan he
mvg
Frederik
ja tuurlijk zijn het hangroeren... maar ik denk dat je me niet goed begrijpt ? :wink:
het was vanbinnen in de mechaniek dat er een plaatje ontbrak...niet buiten...

Beste,

die Navy compacts zijn

1) niet echt goedkoop
2) lawaaimakers eerste klas (door de overbrenging)

3) 6-9.6Volt motoren.

dus... sluit die aan op een 10 cellen pack of loodaccu van 12V en je gaat rook hebben.

Indien je er toch op staat, waarom dan niet de 2 motoren in SERIE aansluiten op 12V? Dan blijft de stroom hetzelfde en kan je nog steeds met 1 regelaar verder.

Ik zou liever 720 Torques nemen, VEEL stiller.

Lees ook eens hier : http://www.modelbouw.org/reviews/dusseldorf.html

'Wat het geluidniveau betreft zijn de Monoperm motoren niet storend, terwijl dat bij de Navy Kompakt eenheden zeer hinderlijk is. Het is dan zo storend, dat het afbreuk doet aan het fraaie model."

Patrick

Ik heb een W-3 met Navy's , die moeten er echt een keer uit want het is een takke-herrie. Zoals Perk hierboven al schreef doet het inderdaad afbreuk aan het model. Je hoort eerst de herrie, en dan pas zie je het schip...

Robert

ok, 2 x 500's en wat moet ik dan nog kopen, en hoe zal ik die bevestigen? of eventueel 2 x 600's...

Back