Robitronic mantis stuurservo

• Topicstarter Topicstarter rooiestier
  • Startdatum Startdatum
R

rooiestier

Guest
Het is zo ver !! na 4 weken nieuw uit de doos heeft mn (originele) stuurservo vandaag zn laatste beweging gemaakt , ik hoor een hoop geratel maar hij reageert nergens meer op ! ik voel dat er een zwaar punt in zit als ik de wielen van links naar rechts draai . Nou had ik al begrepen dat het niet lang kon duren voordat ie de geest zou geven maar ik heb nu toch een andere nodig (een zwaardere) , `welke heb ik nodig , en passen alle merken ? Bij PKracing :

METAL GEAR SERVO MG995
15 kg.cm SERVO MET METALEN TANDWIELEN
FANTASTISCHE PRIJS - KWALITEIT VERHOUDING
Super sterke metal gear servo met standaard afmetingen. Zeer geschikt als stuurservo in zware auto's ( Savage - Truggy - 1/8 Buggy) en/of als sterke rem servo.
Metalen tandwielen
gelagerde uitgaande as
afmetingen (40x20x36.5),
gewicht 48 gram.
Snelheid 0.13 sec

is dit iets ?

Als ik naar het type nummer kijk is het een servo van hitech. Persoonlijk heb ik daar wat mindere ervaring mee.
Misschien is het makkelijk te vertellen wat je budget is? Ik vind dat je op een stuurservo niet moet gaan bezuinigen. Die servo krijgt het altijd heel zwaar namelijk, dus een goede sterke servo is dan zeer wenselijk.

M.v.g. Mark

Er zijn er een aantal hier op het forum die deze al (gehad) hebben, en ze zijn er niet echt over te spreken. Middenstand die niet goed gevonden wordt, veel heen en weer bewegen van de servohevel,...

Trouwens, als je m toch zou kopen, zou k het niet bij pk doen, ze staan in andere onlijn winkels voor rond de 20€ :wink: ik kan er alleen niet meer opkomen welke :-?

Als ik naar het type nummer kijk is het een servo van hitech. Persoonlijk heb ik daar wat mindere ervaring mee.
Misschien is het makkelijk te vertellen wat je budget is? Ik vind dat je op een stuurservo niet moet gaan bezuinigen. Die servo krijgt het altijd heel zwaar namelijk, dus een goede sterke servo is dan zeer wenselijk.

M.v.g. Mark

Dit zijn niet de Hitec's maar de goedkope Tower Pro's als ik me niet vergis.

Dit is zoals Zjeraar al aangaf niet het meest geweldige spul ;)

Op het truggy forum staat een revieuw over deze servo, en ze waren er positief over. Ik heb er 3 gehad, en de problemen die Zjeraar aangaf had ik ook, dus ik raad ze jouw af!

RJ

Het is zo ver !! na 4 weken nieuw uit de doos heeft mn (originele) stuurservo vandaag zn laatste beweging gemaakt , ik hoor een hoop geratel maar hij reageert nergens meer op ! ik voel dat er een zwaar punt in zit als ik de wielen van links naar rechts draai . Nou had ik al begrepen dat het niet lang kon duren voordat ie de geest zou geven maar ik heb nu toch een andere nodig (een zwaardere) , `welke heb ik nodig , en passen alle merken ? Bij PKracing :

is dit iets ?

4 weken ??? , de eerste week begaf mijn servo het al , een een 2e robbe 280 t ook na een week. (welk tandwieltje is kapot :P ?)

Ik heb die Towerpro`s als stuurservos in twee Savages zitten, waarvan één al anderhalf jaar inclusief slootdoop. Ik krijg ze niet stuk, voor 11 euro per stuk via ebay uit Belgie gehaald geloof ik. Zolang ze niet stuk gaan hoeft er van mij niks duurs in.

Linkje gevonden, 15 euro ipv 11 en 11 kg ipv 15 :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt de 995 en een nieuwere versie daarvan. Uit verweg inderdaad voor een paar euro. De nieuwere is wel een goede versie, de oude is bagger.....

Kijk maar eens op HobbyCity.com. Scanner RC's zijn ook redelijk maar niet super.....

Tja, dan zal je niet de maandagmorgenservo's hebben :wink:

Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben als je zo'n goedkope servo's koopt... Ik doe het voorlopig nog met mijn originele HPI's. Als die kapot zijn zal ik wel eens aan vervanging denken, maar ik heb echt geen 90€ over voor een DS1015, ookal zijn ze nog zo goed.

Savage26.picco had een bepaald merk van servo's in z'n Revo zitten, was hij heel content mee, en ze kostten rond de 50 bij Quartel. Ben alleen ff het type/merk kwijt.

kijk hier ff

Laatst bewerkt:
Ik heb in ieder geval ook al vrij lang een paar Towerpro servo's in mijn Savage en het is waar dat ze niet pérfect centreren zoals de andere, duurdere superservo's. Maar hier merk ik in mijn Savage nagenoeg niks van. Voor dit geld zijn het gewoon goede servo's (maar misschien hangt dit ook gewoon van servo tot servo af). :)

Die bluebirds gingen bij mij ook op een of andere reden oppeens kappot... besteed wat meer voor een goede servo heb je er meer plezier aan

@Jochemicalie welke heb jij in je XUT zitten voor gas en stuur?

@rooiestier, sorry voor het inbreken in je topic.

Laatst bewerkt:
Wat dachten jullie van een dymond 9900 servo (DYMOND DS 9900 BB MG digital/coreless)? €42.90.

Die Hammerneuheit , unglaublich zu diesem Preis , unser neues Dymond Digitalservo mit coreless Elektronik.

Die wichtigste Neuheit ist die große Stellkraft bei dieser Baugröße , neu ist auch das dieses Servo direkt mit 2 LiPo Zellen (7,4V) betrieben werden kann.

Das Servo ist natürlich kugelgelagert und verfügt über ein robustes Metallgetriebe.

Grösse 40x34x20mm ,Gewicht 50g ,
Stellkraft: 150 Ncm(4,8V) 170Ncm ( 6V) , 190Ncm ( 7,4V) Stellzeit 0,17/60°( 4,8V),0,15/60°( 6,0V),0,12/60° (7,4V)

Klinkt als een Robot-servo; die zijn namelijk reeds langer geschikt voor voltages boven de 6,0 Vdc... Probleem met/van robot-servo's is dat ze niet zo goed tegen de hoog-frequent trillingen kunnen die vooral in RC-Cars ontstaan; robot-servo's zijn iets minder robuust en hebben vaak een behuizing die intern net iets anders is dan auto-servo's...

(Die trillingen zijn ook de reden dat bijv. heli- en vliegtuigservo's niet echt geschikt zijn voor RC-cars; RC-car servo's zijn echt robuuster van opbouw en geschikt voor het overleven van high-impact botsingen....)

Zijn geen robot servo's maar gewoon de nieuwe generatie geschikt gemaakt voor 2s lipo als ontvagner accu. Of ze bestend zijn tegen het geweld in een auto weet ik niet maar als ik de voorgaande posts zo lees zijn niet veel dat :) Voor het geld zeker het proberen waard dacht ik zo. Servo voelt goed degelijk en beweegt super. Behuizing is sterk en stijf. Enorm precies en krachtig. Ook erg snel. Ik heb er 1 van en van de 9500 4. Alu schijf is er standaard bij maar alu hevels zijn erbij te koop.

Back