Robitronic Overloader

Pasqual

Forum veteraan
Zo na dat ik de Overloader gezien had was ik gelijk helemaal verkocht aan de nieuwe lader van Robitronic. Ik verwachte dat de lader een stuk duurder zou zijn dan de Expert maar dat scheelde maar 6 euro om precies te zijn. En hij kan zoveel meer als de Expert.

Vandaag heel de ochtend voor de deur gelegen om op de postbode te wachten. Gelukkig was ie vroeg vandaag en kon ik al snel gaan spelen met de lader. Eerst dacht ik dat ie erg lastig was maar na een beetje spelen ging het wel alleen kon ik maar niet vinden hoe ik het laden moest beginnen bleek dat gewoon de enter knop 2 seconde vast houden om het te beginnen en dan kan je kiezen wat je wil gaan doen bij de batterij profiel die je heb ingesteld. Erg makkelijk allemaal. Ook zit er nu geen temperateur sensor clip meer bij die je op de accu moet schuiven maar een magnetische sensor zodat je die dus ook op stickpacks kan plakken tijdens het laden dat was bij de Pro2000+ en de Expert nog wel een probleem.

Hier maar wat foto's dan:
De doos:
1.jpg

De lader zelf en de accecoires:
2.jpg

3.jpg

De Pro2000+ naast de Overloader die wel een slag groter is en nu niet meer in me Poly past:
4.jpg

Nu is ff de instellingen allemaal instellen voor de verschillenden accu's die ik heb. Zondag ga ik hem voor het eerst echt uittesten op het Offroad Circuit van MVB :)

Mooie lader vergeet niet zondag je handleiding mee te nemen want die zal je best nog wel een paar keer moeten raadplegen :wink:

Kan bijna niet wachten tot dat ik hem zondag in het echie kan zien :D

zeker een mooi ding ik heb net de specs gelezen en ik denk dat ik hem ook ga kopen:D motor run in lipo battery memory step-charge 8O en 185 is niet zo heel veel de expert was 179

greetz florian

Heb nu al wat instellingen in staan voor me GP3300 accu's zondag is even kijken of ie makkelijk is te gebruiken. Als ik het zo zie moet dat geen probleem zijn nu ik er een tijdje mee heb zitten spelen.

Zondag avond wat bevindingen van mij :)

hey pasqual heel mooie lader, kijkt qua functies heel veel op mijn duratrax ice (kan met meer amps ontladen en heeft backlight) en daar ben ik erg tevreden over.
ik ben benieuwd hoe deze lader jou bevalt.

heb je misschien enig idee wat het bestelnummer voor de temperatuursensor is? deze is wel handiger dan degene die ik heb.

Ik heb geen flauw idee wat het bestelnummer is wordt niet over gesproken in de handleiding. Op de site kan ik het ook ff niet snel vinden.

Stuur ze anders even een mailtje?

Zie nu wel iets bij de Error messages over een LM-35 maar dat is volgens mij de sensor die er in zit dus niet het complete draadje.

ik ben benieuwd ik had je op een ander forum(blazingstar is mijn naam nog daar) gesproken over de lader.
Omdat ik nog niet weet welke lader ik moet nemen. de advantage, cell master of overloader.
Dus ik ben erg benieuwd wat jou bevindingen morgen zijn van deze lader. Misschien zie ik hem morgen ook wel bij de 1000 ronden als roal hem mee heeft genomen. maar dat zie ik morge vroeg wel in de auto als ik met hun mee rijdt haha.

Ik heb er gister avond even mee zitten spelen en wat ik nu allemaal achter ben gekomen zijn de mogelijkheden genoeg om je accu;s goed en optijd te laden voor een heat begint. Plus dat ik hem heel erg makkelijk vind door de accu profielen die je kan aanmaken.

Morgen wat meer info van mijn kant over de lader.

en hoe is hij bevallen? ik ga hem misschien zondag halen bij viol maar adt ligt er nog aan het weer we gaan eerst naar ERCE en als het regend door naar Viol

Bevalt me voorlopig prima. Hij doet het een stuk beter als mijn Pro2000+. Met me 2000+ heb ik regelmatig dat ie afslaat om de max. temp. Met de Overloader blijven me accu's op een redelijk temp en slaat ie zoals het hoort gewoon op de deltapeak af.

Maar we gaan volgende keer gewoon weer verder met testen maar tot nu toe erg te vreden met de lader.

Back