robitronic scalpel

Kerel, zoek het op op Google... Die prijzen verschillen van winkel tot winkel.

Wordt je ook nog gevoerd 's avonds bij het eten??? Ga toch eens een keer zelf op zoek man... Je gaat mij niet vertellen dat je niks van het internet weet dus je kan vast wel het een en ander zelf zoeken. Wat verwacht je nou? Dat we hier alles aan iedereen voor gaan schotelen??? Ik zit soms ook avonden te zoeken naar onderdelen en/of zaken waar ik spullen kan kopen...

Durf te surfen!!!

Maar goed, okee... Begin eerst eens te kijken op www.rcauto.startpagina.nl en ga dan zelf eerst eens kijken wat er allemaal leeft in deze wereld voordat je over elke auto de vragen waar, hoe goed en hoe duur gaat stellen...

jurre corally cct zei:
en ik zit ook op internet maar ik verwacht dat mensen met KENNIS iemand van 12 met niet zo veel kennis kunnen HELPEN

Een hele nieuwe wereld vol met kennis, vind je HIER

EDIT: of check de link van Roelof :)

jurre corally cct zei:
en ik zit ook op internet maar ik verwacht dat mensen met KENNIS iemand van 12 met niet zo veel kennis kunnen HELPEN

Oh jij VERWACHT??? Dus omdat jij dingen verwacht moeten wij hier allemaal naar jouw pijpen dansen??? Whahahahaa... Laat me niet lachen, kijk eerst eens gewoon goed om je heen en oriënteer je eerst en als je daarna met GERICHTE en NUTTIGE vragen komt zal een ieder je hier helpen. Maar met de vragen die jij stelt kan niemand hier iets... Dus nogmaals, duik eerst eens het net op en kijk goed in het rond voordat je alles in je schoot geworpen VERWACHT te krijgen want zo werkt het niet... En dit is nu al door meerdere mensen duidelijk gemaakt aan jou dus ik hoop dat je hun ook hebt verrast met een leuk berichtje waarin staat hoe zielig jij hun vindt. Zo niet dan zou ik dat nog even doen als ik jou was, dan hebben we het nog gezellig hier...

wat een volwassen reactie

van de sclapel zou ik afblijven ik heb er al wat ervaring mee hij is heel zwak en bijna niet af te stellen
ge zult meer plezier hebben aan een M18

rcdrivers zei:
wat een volwassen reactie

van de sclapel zou ik afblijven ik heb er al wat ervaring mee hij is heel zwak en bijna niet af te stellen
ge zult meer plezier hebben aan een M18

Poeh... heb toch hele andere verhalen gehoord. Denk dat komend seizoen de Scalpel DE 1:18 auto wordt. Afstelmogelijkheden heb je genoeg..... Lijkt veel op de 1:12

ik en nog 2 andere mensen van mijn club hadden een scalpel gaan kopen en hebben die nu terug weg gedaan omdat ze zo slecht af te stellen zijn en er zijn nog veel kinderfouten aan als iemand met 25jaar onroad ervaring heb niet kan afstellen dan weet ik het niet meer hoor
maar dit is onze mening hé iedereen is vrij van kopen maar ik zou al eerder naar een M18 gaan

www.micro-racing.be

rcdrivers zei:
ik en nog 2 andere mensen van mijn club hadden een scalpel gaan kopen en hebben die nu terug weg gedaan omdat ze zo slecht af te stellen zijn en er zijn nog veel kinderfouten aan als iemand met 25jaar onroad ervaring heb niet kan afstellen dan weet ik het niet meer hoor
maar dit is onze mening hé iedereen is vrij van kopen maar ik zou al eerder naar een M18 gaan

www.micro-racing.be

Tja... de vraag blijft welke band op welke ondergrond. Omdat er weinig keus is kan ik mij voorstellen dat de standaard band sowieso al een slechte type is maar net als bij 1:12 waarmee op tapijt wordt gereden speelt band en smering een grotere rol dan een setup.

Ik wil best geloven dat de Scalpel een hot item wordt voor het komende seizoen maar als het daarmee de 1:18 tourwagenklasse gaat verstoten geloof ik niet, sterker nog: ik denk dat de tourwagen zoals de MRS4 en de M18 bij veel clubs de klasse blijft.

@ Maurice Jij hebt een HRS ontvanger, die slikt alleen digitale servo's !

Iemand een goede suggestie voor een digitale servo ?
Welke waardes heb je nodig qua kracht, snelheid zo snel mogelijk, da's duidelijk.

Kan bv een Futaba S3155, die is .16sec maar ongeveer de helft qua kracht van een S3150.

Ter vergelijk :

HS-81MG : Speed: 0.11 / 0.09 sec @ 60 deg. Torque: 36.10 / 41.66 oz.in (4.8v/6v) 2.6 / 3.0 kg.cm
HS-5245MG (digital): Speed: .015 / 0.12 sec @ 60 deg. Torque: 61.10 / 76.37 oz.in (4.8v/6v) 4.4 / 5.5 kg.cm
HS-5082MG (digital): Speed: .09/.011 38/47 in/oz (4.8v, 6v)
Futaba S3150 Slim (digital): Speed: 0.24 sec/60° Torque: 51.4 oz-in.
Futaba S3155 Slim (digital): Speed: 0.16 sec/60° Torque: 27.8 oz-in.

Prijzen heb ik er nog niet bijgezocht.. maar die HS-5082MG lijkt me veruit de beste keuze niet ??

Nog een vraag, de Futaba R203HF digitale ontvanger heeft een ingebouwde BEC, gaat dit wel werken op een 4 cell (4.8v) accu ? Of moet je hier iets anders voor doen ?
Hoe doen jullie dat in een 4 cell auto ? Kan me heel goed voorstellen dat ook de failsafe meteen ingrijpt als je gas geeft ?? (die zit ook in diezelfde ontvanger)

(weet dat ik deze vraag ook in ander Topic heb gesteld, maar dit is toch het overall Scalpel topic lijkt me.

De BEC wordt omzijlt omdat de voeding via een servo-aansluiting binnen komt en zo direct voeding op de ontvanger geeft.

Als Servo moet je eens kijken naar de Multiplex Digi-Polo, heeft de specs van een HS81 maar volledig digitaal.

Heb zowel in me M18 als de Scalpel die ik gebouwd heb een Futaba S3150 gedaan.

Ik vind dit een prima servo, ook zonder servosaver blijft ie het goed uithouden. Dat ie wat langzaam is merk ik niks van want een M18 en zo'n scalpel reageren uitzich zelf al erg snel op de circuits waar ik rij. Misschien nog is de S3155 een keer proberen maar deze was nog niet op de markt toen ik mijn S3150's kocht.

Verder is de HS-81MG 1 van de weinige servo's die zo in de Scalpel passen. Vele andere servo's zul je het 1 en ander moeten aanpassen om het te laten passen. Dit geld zoizo voor de S3150 en de S3155. Ik moest wat vijlen en spacers gebruiken om het te laten passen. Ook denk ik dat de HS-5245 niet zal gaan passen in de scalpel is toch net wat te groot. De HS-5082 is volgens mij de digitale broer van de HS-81 en zal waarschijnlijk net zo passen als de HS-81.

Back