Robitronix Mantis ervaringen en adviezen

Hallo mederijders,

vanochtend heb ik de knoop doorgehakt en een Robitronic Mantis gekocht. Hopelijk komt deze van de week binnen per post.

Zijn er misschien mensen actief hier op het forum die ervaring hebben met de Robitronic Mantis? Of adviezen over de auto?

Woont er misschien iemand in de omgeving Zevenbergen, kan altijd handig zijn :D

Foto's volgen als ik de auto heb.

Nieuw of 2e hands?
Ik dacht dat de Mantis ondertussen een beetje aan het verouderen is maar het is een mooie auto...

Lees alle stickies bovenaan de topic lijst in dit forumdeel, er staan heel veel handige zaken in.

het is een gebruikte auto. Heb een aantal jaar geleden een Graupner Flash gehad, was ook een nitro auto en deze reed echt perfect.

Het zal wel een verouderde auto zijn, maar vind het nog een onwijs mooi model. Dat is ook de reden dat ik hem nu gekocht hebt om weer te beginnen met de hobby.
Maar het is gewoon prettig om ervaringen te horen van mensen die hem hebben gehad of nog hebben.

Niemand die iets specifieks kan zeggen over een Mantis??? Wat zijn punten die belangrijk zijn om na te kijken bijvoorbeeld?

Bij een verouderde auto hoort ook verouderde topics, misschien voor TS niet geheel duidelijk maar de google zoeklink is een zoekopdracht op alleen dit forum. Je zou de eerste niet zijn die weigert erop te klikken denkend dat dit weer door een simpele wijsneus geplaatste google zoekopdracht is (wat overigens ook veel antwoorden kan geven).

Zoeken en lezen is wel zo gewenst want de topics staan er en hoeven niet meer opnieuw gekauwd tte worden.

Dacht inderdaad dat dit een doorverwijzing was naar google. Heb jullie advies uitgevoerd, toch de zoekfunctie gebruikt en al wat bruikbare informatie gevonden.

Bedankt.

Niks mis mee !!!! Topauto. Rijd er zelf ook mee, geen klachten over de auto. Heb hem nu een jaar meer dan 5 liter nitro erdoor gestookt en loopt nog als een zonnetje.

Remmen net vervangen door de dikke remblokken van de GS Storm (past) remt net iets beter. En het Axial 4.6 blok wat er bij mij opzit, zit ook op een HPI Trophy, rotostart past dus ook gewoon.

Ja, zeker een goede auto.
Het is al een tijdje terug maar ik heb me er erg mee vermaakt.
erg weinig kapot gemaakt aan dat ding.

Waar je wel om moet denken is de cupjes (c-hubs?) waar de aandrijfas voor je voorwielen doorheen steekt.
Daar zitten boven en onder schroeven, hier geen locktite op gebruiken. het schroefdraad kan dan kapot gaan en dan trilt de schroef er juist uit.

En het achterdiff in de gaten houden, maar dat is bij elk merk zo eigenlijk

Gewoon een leuke auto hoor. tja en verouderd.... je zult bij wedstrijden niet met de snelsten mee kunnen komen, maar heb vorig jaar toch nog een mantis in de truggycup gezien.

[edit] even gezocht. het heet bearing blocks. deze dingen dus

het ziet er nog steets uit als een mooie truggy.
echter is die wel iets zwaarder als de wedstrijd modellen (mbx6t bijvoorbeeld)
ik rij zelf met een hellfire ook een wat zwaardere truggy.
echter kom ik niks te kort. simpelweg wat kleine aanpassingen zoals clutchbell en diffhuizen.
de mantis is een mooie truggy en voldoet prima.
kleine aanpassingen en er zouden best wedstrijden mee gereden kunnen worden.
denk aan een andere motor/jvd koppeling/chlutchbell/en bulletproof diffs.
mvg ymro

bulletproof diffs? dat is echt een hpi term. ik heb er voor de mantis nog nooit van gehoord.
Is ook niet nodig trouwens.

Gewoon lekker rijden en regelmatig controleren of alles nog goed werkt en soepel loopt.
Verder zou ik er niks aan veranderen hoor, dat motortje is erg leuk om mee te bashen en als die op is kun je nog eens verder kijken.

zou een leuke test zijn: hoe 'bulletproof' de 'diff's' echt zijn :rolling:

mijn neefje heeft de mantis en na 3x rijden koste het hem een nieuwe diff
dus betere diffs is wel een optie..
me neefje rijd nu met diffs met gehard stalen tandwielen en het probleem is weg.

Back