Nu maakt u ons benieuwd
Ik ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen in een notendop.
Naar mijn idee heeft Traxxas een "Apple" mentaliteit.
En de reden dat ik geen "Apple" producten bezit is dat ik niet van bedrijven hou die hun ziel aan de duivel verkopen om marktleider van een bepaald pruduct te zijn. Traxxas heeft al verschillende concurrenten (bijna) kapot gemaakt. Als je zo te werk gaat, ga je een bepaald cultuur creëeren binnen de RC.
Kijk maar naar Apple. Die heeft ook de naam dat ze gek zijn op rechtzaken. En hebben succesvol een angstcultuur om zich heen gebouwd.
En wat mij ook niet lekker zit is dat Traxxas totaal niet tegen critiek kan op hun forums en als je een onderdeel van een ander merk noemt dan wordt je direct gebannd van het forum.
Het heef dus niets met kwaliteit te maken.
Hun auto's zijn gewoon goed alleen hun mentaliteit niet.
Mijn laatse bouw was een Axial die heeft wereldwijd een veel betere service en 3rd party aftermarket producten dan Traxxas.
Het enige voordeel van Traxxas hier in Nederland is dat het hun is gelukt om hun producten in alle RC winkels te krijgen en dat je de origine onderdelen makkelijk kan krijgen.
En ik ken mezelf. Ik koop een Crawler en 2 weken later is er niets origineels meer aan.
Dus er moet wel een goede 3rd party aftermarket voor zijn.
maar van die 2 in 1(smart) systemen van Spectrum die Axial overal in stopt ben ik ook geen fan.
Bij mijn Axial Capra UTB18 had ik hem er al na een uur uitgesloopt.
En mijn volgende bouw wordt een RC4WD Bully 2 MOA 1/10
2 motoren 2 ESC's enz.
Dus ik ga sowiso de wat meer competative/robotic-drive kant op.