Roel: hawk sky vlieg filmpjes

ik heb nog een filmpje gevonden van wat ik ongeveer wil en me ook goed haalbaar lijkt?

dit is zijn setup:
motor is a 2200kv 2212-6 from RCTimer with a 6x4 prop, 30Amp ESC and battery has been upgraded to a 2200mah 20C (the stock 15C battery works ok but doesnt deliver as much power and gets a little warm if you use to much throttle)

hij heeft ook de tippen eraf gehaalt. dit wil ik ook doen want heb namelijk 2 paar vleugels. dan kan ik kiezen tussen snel vliegen, en stabiel en rustig zweeve (voor fpv bijvoorbeeld is een grote vleugel opp ook wel fijn!)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij heeft een 6x4 propellor.
Met mijn 5.5 (140mm) propeller heb ik nog 12mm over tussen het uiteinde van de prop en de romp.
De 6 inch prop is 152 mm. Deze prop zou nog net passen. Dan heb je nog 6mm ruimte tussen de prop en de romp. Dus het zou net kunnen, maar ik weet niet of een romp nog flex'ed tijdens het vliegen?

je ziet vaak wel meer van dit soort kistjes met een 6x4 propje. en met "flex'ed" bedoel je buigen neem ik aan? het lijkt me dan sterk dat hij op dat punt zo ver buigt? aangezien daar de staart vast zit dus dat ook de plek is waar de beweging schanierd.
je ziet ook wel vaak filmpjes met staart view. je ziet hem dan ook nooit echt buigen! alleen zie je je kielvlak en stabilo bewegen (staart en hoogteroer).
gister is mijn nieuwe hawk nog niet binnen gekomen:confused:. beetje luie mensen daar... heb hem namelijk dinsdag avond bestelt.. naja met al die wind kan ik tog niet vliegen...

Die in dat filmpje heeft exact dezelfde setup als die ik heb. 6 inch prop kan ik makkelijk kwijt, je hebt nog een millimeter of 4 aan ruimte tussen staart en prop over en dat is prima. Ik mis nog niet stukjes van de staart ;).
Als je de tippen eraf haalt haal je wel een stukje stabieliteit weg, wat inhoud dat je veel makkelijker stunts kan doen en dat hij ook iets sneller is.

Ik weet niet hoe goed jij kan vliegen, maar ik zou wel eerst goed oefenen met tips en zonder FPV. Kijken hoe het vliegtuig op bepaalde situaties reageert. T'is toch zonde als je controle kwijt bent en je FPV setje de grond in boort ;).

ik ben natuurlijk geen ervaren piloot:P. ik snap allemaal hoe het werkt en kan er wel redelijk mee overweg! en ik wil ook eerst met gewonen vleugels vliegen. tot dat een beetje lukt. en dan maar is beetje experimenteren met nieuwe motor, propjes vleugels, grotere roeren enzo enzo.

Die in dat filmpje heeft exact dezelfde setup als die ik heb. 6 inch prop kan ik makkelijk kwijt, je hebt nog een millimeter of 4 aan ruimte tussen staart en prop over en dat is prima. Ik mis nog niet stukjes van de staart ;).

Mooi, anders wordt het confettie in de lucht..:D

haha een prijzige show dan:p..
vliegt iemand van jullie toevalig met een DX6i? ben van plan deze zender te kopen met arf 6200 ontvanger. kan ik hier meer speedbrakeserons (is vast niet het juiste woord:P)(speedbrake's die ook als rolroeren blijven werken). of gaat dit niet?

Ik vlieg met een DX6i, en AR6200 ontvanger. Je kan zelf instellen wat je wilt. Ik heb ingesteld dat als ik een schakelaar overhaal, dat ik flaps heb. Dus beide rolroeren een stukje naar beneden. Dit werkt prima, en ze blijven bestuurbaar. Je moet ze niet te ver naar beneden doen, want dan is hij bijna niet meer bestuurbaar ;). Hij is volledig programmeerbaar, dus je kan alle kanten op.

Je zou de rolroeren ook zo in kunnen stellen dat ze beide omhoog gaan, maar dit is niet echt geschikt voor een Hawk Sky of een soortgelijk. Meer voor toestellen zoals F-16's en F-22's. Bij vliegtuigen waarvan het zwaartepunt een aardig stuk van de rolroeren af ligt. RCsuperpowers heeft een filmpje van een F-16, waar hij vertelt waarom je spoilerons moet hebben, en geen flaps voor een F-16.

Laatst bewerkt:

Het was mooi weer, dus nog even gevlogen.
Een nieuwe topsnelheid gehaalt.. :D

Ik vlieg met een DX6i, en AR6200 ontvanger. Je kan zelf instellen wat je wilt. Ik heb ingesteld dat als ik een schakelaar overhaal, dat ik flaps heb. Dus beide rolroeren een stukje naar beneden. Dit werkt prima, en ze blijven bestuurbaar. Je moet ze niet te ver naar beneden doen, want dan is hij bijna niet meer bestuurbaar ;). Hij is volledig programmeerbaar, dus je kan alle kanten op.

Je zou de rolroeren ook zo in kunnen stellen dat ze beide omhoog gaan, maar dit is niet echt geschikt voor een Hawk Sky of een soortgelijk. Meer voor toestellen zoals F-16's en F-22's. Bij vliegtuigen waarvan het zwaartepunt een aardig stuk van de rolroeren af ligt. RCsuperpowers heeft een filmpje van een F-16, waar hij vertelt waarom je spoilerons moet hebben, en geen flaps voor een F-16.

ja ik heb dat filmpje wel is gezien! nog eventjes wachten tot eind van de maand! dan hebben we weer geld.
Raad is wat er vandaag in de bus lag:D! jaja mijn nieuwe hawk sky! lekker in elkaar gezet, natuurlijk was ik zo dom om de motor andersom te monteren:P.. hoe ik er bij kwam? geen idee... maar ik kreeg het voor elkaar:P. en zoals roel al zei: heerlijk weer. z'n lekker winterzonnetje. zuchtje wind. dus mijn vriendin gepingt (gratis ''smsen'' van blackberry naar blackberry voor de genen die het begrip niet kennen!) waar ze bleef want ze moest mee een rondje vliegen:D! lipo's mee en gaan! dus mijn dag kan niet meer stuk! helaas wel meteen mijn motor kapot gemaakt:S? er is niks mee gebeurt dus vond het wel beetje raar.. maar gelukkig heb ik alles bewaard van de gecrashte hawk. dus morgen kunnen we misschien nog wel een rondje doen!

nu nog even mijn keychain ding vinden...

hier filmpje:

zie vorige post.

jaja, vandaag rondje gevlogen tussen de druppels door! erg lagen bewolking. vloog er zelfs bijna in. had ook mijn cameratje op de kist geplakt. was niet egt de perfecte plek want hij stond ietsjes omhoog. dusje ziet niet zoveel grond.. morgen maar is spy opnamens maken van gilzen-rijen. zal even het filmpje van vandaag uploaden. sorry voor de gekheid aan het begin(en die grote puist opmijn hoofd hahaha:P(normaal nooit last van:()

ik gooi morgen het filmpje hier neer! duurt nu eventjes nog telang..

Weer even gevlogen, jammer genoeg een korte vlucht.
Ik zag tijdens het vliegen dat er een paar Calloways rond liepen op de Maas oever. Dus de Hawk gelijk geland om de beesten niet gek te maken.

Maar wel de Hawk kunnen vangen vanuit de lucht...:mrgreen:

Het waaide flink, de Hawk had er moeite mee...en ik nog meer.. :mrgreen:

Mijn laatste landing was meer een kleine crash.
Ik was aan het proberen om de Hawk op de plaats te laten vliegen. Er was net voldoen wind onder de vleugels. Totdat de wind even weg viel en daardoor de Hawk 'stalde' en snel naar beneden kwam. Geen schade gelukkig... :cool:

Back