Roer uitslag.

Heren, wie heeft er een advies voor me,ik heb het volgende probleem.

Mijn roer slaat niet genoeg uit,te korte zwenk richting, de afstand van servo en roer is nu 20 cm,de ruimte is tussen de 2 stangen 3.5 cm,op de servo een verbreeding aangebracht,de roerhevel is 6 cm breed,door die 3.5 cm gebruik ik aan beide zijde 2e gat van het einde.

Wat is de oplossing, met 1 stang het roer bedienen of weten juliie iets beter,alles is al aan gesloten.
Groet Theo.:confused:

huh, ik bestuur mijn roer altijd maar met 1 stang, (ik vlieg).
Maar je kunt je stang(en) dichter bij je roer plaatsen, en/of je stang(en) verder bij je servo vandaan plaatsen op de heveltjes.

full
comtheo61

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Theo,

Je hebt het verlengstuk wel vreemd op je servo gemonteerd. Normaal zet je het kruis op de servo haaks op de stangetjes. Doordat je het witte verlengstuk nu op 2 armpjes onder 45 graden tov de servo as hebt staan, krijg je een hele vreemde beweging. Ik denk dat dit heel erg wringt. Dus zet het kruis haaks op de stangetjes, dan heb je het verlengstuk misschien niet eens meer nodig.

Groeten
Peter

Net wat peter zegt, zorg dat het midden van die witte verlengstang over het boutje zit waar dat zwarte kruis mee vast zit op de servo.

Als het beter uitkomt dat je een + ipv een x op de servo hebt, boutje losmaken en zwarte kruis eraf schuiven, draaien en opnieuw op schuiven en vastzetten.

Net wat peter zegt, zorg dat het midden van die witte verlengstang over het boutje zit waar dat zwarte kruis mee vast zit op de servo.

Als het beter uitkomt dat je een + ipv een x op de servo hebt, boutje losmaken en zwarte kruis eraf schuiven, draaien en opnieuw op schuiven en vastzetten.

Oke, ik ga het proberen, bedankt mannen.
Theo.

roeruitslag

Hallo Theo.

Ik heb de discussie inmiddels gelezen, en sluit me helemaal aan bij de goede ideeën.
Dat witte plaatje over het midden van de servo zetten.
Maar ik doe er nog even een schepje boven op.
Probeer eens je vaste stuurstangen te vervangen door de binnen draad van een fietsremkabel.
Is buigzaan staaldraad en goed te solderen. Dit vangt de meeste wrijving op.
Ik had dit in de Mearsk Lifter zitten en heeft 20 jaar prima gewerkt.
Is maar een tip.

Groet Paul UK-104

Hallo Theo.

Ik heb de discussie inmiddels gelezen, en sluit me helemaal aan bij de goede ideeën.
Dat witte plaatje over het midden van de servo zetten.
Maar ik doe er nog even een schepje boven op.
Probeer eens je vaste stuurstangen te vervangen door de binnen draad van een fietsremkabel.
Is buigzaan staaldraad en goed te solderen. Dit vangt de meeste wrijving op.
Ik had dit in de Mearsk Lifter zitten en heeft 20 jaar prima gewerkt.
Is maar een tip.

Groet Paul UK-104

Paul, vandaag naar de fietsenmaker,kabel gehaald en ...het werkt veel beter,bij mijn andere boten was ik daar ook niet tevreden over,effe veranderen.
bedankt voor je tip.

Paul, vandaag naar de fietsenmaker,kabel gehaald en ...het werkt veel beter,bij mijn andere boten was ik daar ook niet tevreden over,effe veranderen.
bedankt voor je tip.

Als je het nu eens dee zoals de auto jongens het doen
Nooit geen probleem hoor
En nog sterker als dat fietsgedoe
mvg
Frederik:D

roer uitslag

Nu Theo, zo zie je maar weer.
We leven hier tenslotte van de tips en trucs.
En laten die auto boy's maar lekker hun gang gaan, wij bouwen boten, en dit is vast veel goedkoper.

Kijk eens op het bouwverslag van de Multiknikspant, daar komt een mast op te staan van let € 2.00.

Zal voor sommigen wel niet duur genoeg zijn.

Groet en succes er mee.
Paul UK-104

En laten die auto boy's maar lekker hun gang gaan, wij bouwen boten, en dit is vast veel goedkoper.

En wat denk je dan dat ik doe Fietsen bouwen ????????????????????:banana:
mvg
En dat goedkoper dat is nog maar de vraag hoor
Maar in elk geval DEGELIJKER

full

En wat denk je dan dat ik doe Fietsen bouwen ????????????????????:banana:
mvg
En dat goedkoper dat is nog maar de vraag hoor
Maar in elk geval DEGELIJKER

full

Frederik, dit verdient geen schoonheids prijs,ik wil dat niet zo.

Groet, Theo.

Wat is daar mis aan dan
mvg
Frederik
Het werkt in elk geval goed
Want er hangt een lap roer aan dat wil je niet weten

full

hallo

wat is mooi in een romp waar je later toch niets van ziet ????
dan ga ik net zoals frederik voor degelijk betrouwbaar en zeker stevig genoeg
een servo vast zetten met schroefjes en dan nog een klieder epoxy er omheen is om zeker te zijn dat het niet gaat los komen de eerste 20 jaar
en als de deksel er op zit zie je der toch niets van dus lekker stevig vast zetten die handel

groetjes raf

Zeker weten , Zoals Frederik het heeft gedaan zo zit het bij mij ook .
En dan werk ik ook nog met een lineare servo , heb je ook geen draai -maar een schuifbeweging .

Mvg Hans

Back