Hallo mede MBF'ers en bezoekers!
Ik had een Tamiya M05 in de bestelling staan als mijn eerste onroad auto. Helaas kon deze niet geleverd worden door de winkel en kreeg ik al mijn geld teruggestort. Toen ben ik voor de tweede keer gaan rond kijken voor een onroad en heb toen besloten om toch voor een 1/10 4wd te gaan i.p.v. een Mini-chassis. Dit omdat 2 vrienden van mij met een HPI Sprint 2 rijden. Eerst kwam ik uit op de Tamiya TA05, op eBay stond een mooie dus ben ik gaan bieden. Terwijl ik nog aan het bieden was zat ik wat topics over de TA05 te lezen. Plots kwam ik de 3Racing Sakura Zero S in een van de TA05 topics tegen. Eerst heb ik op RCtech het Zero S draadje een beetje doorgespit en heb vervolgens hier op het MBF de zoekfunctie gebruikt (ja dat kan
) en kwam het bouwverslag van Oscar tegen.
sakura-s-zero-bouwverslag
Hierna was ik overstag en heb er één besteld. Ondertussen was ik nog steeds de hoogste bieder op de eerder genoemde TA05, maar 3 uur voor het aflopen van de tijd werd ik gelukkig overboden.
Het wordt mijn eerste splinternieuwe auto en ook de eerste auto die ik zelf moet bouwen, de 5 die hier nu al staan zijn allemaal tweedehandsjes.
mijn motto voor deze bouw is 'Go Cheap', de economische crisis treft ons zwaar dus moeten we een extra gaatje in de broekriem maken met een holpijptang en de riem nog strakker aantrekken.
Heb nog geen pakketjes binnen, die moeten nog komen.
Hier is wat ik besteld heb.
Eerst de 'Hardware'
Kit:
3Racing
Aluminium Gear Adaptor:
3Racing
Spur Gear Shaft Set:
3Racing
Center Pulley Set 19T:
3Racing
De Elektronica
ESC:
HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King 60A Sensored/Sensorless Car ESC (1:10/1:12)
Program Card:
HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King HKSS programming card for HK 150A ESC
Brushless Motor:
HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing X-Car 13.5 Turn Sensored Brushless Motor
Sensor Kabel:
HobbyKing R/C Hobby Store : 100mm Sensor Lead with Mesh Guard
Stuurservo (heb ik nog liggen):
HobbyKing R/C Hobby Store : BMS-661DMG+HS Super Fast Digital Servo (MG) 6.4kg / .08sec / 46.5g
Ontvanger (wordt gekoppeld aan mijn FS-GT3B):
HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King GT-2 2.4Ghz Receiver 3Ch
Het is nu een kwestie van afwachten tot de pakketjes binnen komen.
Dan kunnen we beginnen met bouwen!

Ik had een Tamiya M05 in de bestelling staan als mijn eerste onroad auto. Helaas kon deze niet geleverd worden door de winkel en kreeg ik al mijn geld teruggestort. Toen ben ik voor de tweede keer gaan rond kijken voor een onroad en heb toen besloten om toch voor een 1/10 4wd te gaan i.p.v. een Mini-chassis. Dit omdat 2 vrienden van mij met een HPI Sprint 2 rijden. Eerst kwam ik uit op de Tamiya TA05, op eBay stond een mooie dus ben ik gaan bieden. Terwijl ik nog aan het bieden was zat ik wat topics over de TA05 te lezen. Plots kwam ik de 3Racing Sakura Zero S in een van de TA05 topics tegen. Eerst heb ik op RCtech het Zero S draadje een beetje doorgespit en heb vervolgens hier op het MBF de zoekfunctie gebruikt (ja dat kan

sakura-s-zero-bouwverslag
Hierna was ik overstag en heb er één besteld. Ondertussen was ik nog steeds de hoogste bieder op de eerder genoemde TA05, maar 3 uur voor het aflopen van de tijd werd ik gelukkig overboden.
Het wordt mijn eerste splinternieuwe auto en ook de eerste auto die ik zelf moet bouwen, de 5 die hier nu al staan zijn allemaal tweedehandsjes.
mijn motto voor deze bouw is 'Go Cheap', de economische crisis treft ons zwaar dus moeten we een extra gaatje in de broekriem maken met een holpijptang en de riem nog strakker aantrekken.
Heb nog geen pakketjes binnen, die moeten nog komen.
Hier is wat ik besteld heb.
Eerst de 'Hardware'
Kit:
3Racing
Aluminium Gear Adaptor:
3Racing
Spur Gear Shaft Set:
3Racing
Center Pulley Set 19T:
3Racing
De Elektronica
ESC:
HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King 60A Sensored/Sensorless Car ESC (1:10/1:12)
Program Card:
HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King HKSS programming card for HK 150A ESC
Brushless Motor:
HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing X-Car 13.5 Turn Sensored Brushless Motor
Sensor Kabel:
HobbyKing R/C Hobby Store : 100mm Sensor Lead with Mesh Guard
Stuurservo (heb ik nog liggen):
HobbyKing R/C Hobby Store : BMS-661DMG+HS Super Fast Digital Servo (MG) 6.4kg / .08sec / 46.5g
Ontvanger (wordt gekoppeld aan mijn FS-GT3B):
HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King GT-2 2.4Ghz Receiver 3Ch
Het is nu een kwestie van afwachten tot de pakketjes binnen komen.
Dan kunnen we beginnen met bouwen!

Laatst bewerkt door een moderator: