Rolf92's Sakura Zero S, Bouwverslag

Hij is er.

2012-02-18114540.jpg

Zo,, dat heb je snel gedaan:)
Maar waarom heeft je linker voorwiel zoveel stuur en je rechter bijna niet?

Groeten,

Ruud

Maar je hebt er niet lang over gebouwd ofwel? Wil hem denk ik voor mn verjaardag vragen, kijken of ik on-road ook wat ga vinden en als school wat beter gaat af en toe naar het circuit..
Maar hoelang heb je er ongeveer over gedaan? En waar heb je hem besteld? :D

Zal morgen ff het bouwverslag tot nu toe posten, heb de auto van het weekend tussen de familie bezoeken door gebouwd en heb nog geen tijd voor het MBF gehad.

Ik heb de auto volgens het boekje gebouwd.
Ik heb dus de bijgeleverde shock- en diff-oil gebruikt.
Je mag er vanuit gaan dat ik de auto volgens het boekje heb gebouwd tenzij anders aangegeven.
Ik ga gewoon aangeven hoe de auto eruit ziet als je een stap in de handleiding klaar hebt zodat je een beetje kunt zien hoe de auto vordert. Ik ga niet uitgebreid in op bijvoorbeeld het bouwen van de shocks want dat kun je in de handleiding vinden.
Ik heb ook een accuboormachine gebruikt om de schroeven erin te draaien, het plastic is best wel taai en ik had geen zin om mijn handen teveel te belasten.
Wel draaide ik het laatste stukje van de schroeven met de hand vast zodat het plastic niet dol gedraaid zou worden

Na stap 1 & 2 heb je de twee diffs en de spurgear + gear adoptors gebouwd.
Eén ding wat wel handig is om te doen is even de 4 gaten in het diffhuis schroefdraad in tappen. ik heb gewoon één van de schroefjes gepakt en ben de 4 gaatjes gaan tappen. Als je dit niet doet wordt het heel moeilijk om de schroeven erin te krijgen als je diff al helemaal vol zit met olie.

P2180003.jpg

Stap 3, is verder weinig over te zeggen, simpele stap gewoon de handleiding volgen.

P2180002.jpg

Stap 4, het monteren van de motormount en spurgear. Weer geen moeilijke stap.

P2180004.jpg

Stap 5, de bulkheads bevestigen. In andere bouwverslagen stond weleens dat bij deze stap een fout in de manual stond, bij mij was dit echter aangepast.

P2180005.jpg

Stap 6 & 7, de diffs in de bulheads hangen en vastzetten met de de bulkhead covers en de voorste shocktower monteren.

P2180006.jpg

P2180007.jpg

Stap 8, 9 & 10, het maken van het Steering System en het monteren ervan op het chassis, en de montage van het upperdeck.

P2180008.jpg

Stap 11 & 12, monteren van de draagarmen. Ik heb de achterste draagarmen een toe-in meegeven van 2 graden. De optie voor 3 graden zit ook in de kit.

P2180009.jpg

Stap 13, 14 & 15 Fusees, stuurblokken, turnbuckles, assen en achterste shcktower monteren.

P2180010.jpg

Stappen 16, 17, 18, 19 & 20 zijn vrij korte stappen en dit is dan ook gelijk het eindresultaat.

P2200020.jpg

P2200021.jpg

http://s1228.photobucket.com/albums/ee457/Rolf92/Sakura Zero S/

FF wat detailfoto's

P2200012.jpg

P2200014.jpg

P2200015.jpg

P2200016.jpg

Ik heb al titanium turnbuckles besteld. 1 van de turnbuckles in de kit had namelijk geen zeskantje om een sleuteltje op te zetten, maar een rondje.
Dat werkt natuurlijk niet :p

P2200018.jpg

P2200019.jpg

P2200017.jpg

Hier zie je de Alu spur gear adapter en de 19t pulleys. Dat scheelt echt een stuk. Met de standaard 20t staat de voorste belt heel strak, met de 19t is dat probleem opgelost.

Maar je hebt er niet lang over gebouwd ofwel? Wil hem denk ik voor mn verjaardag vragen, kijken of ik on-road ook wat ga vinden en als school wat beter gaat af en toe naar het circuit..
Maar hoelang heb je er ongeveer over gedaan? En waar heb je hem besteld? :D
Heb hem besteld bij rcstation.com.
Het bouwen ging idd vrij snel, na een uur of 5 had ik hem grotendeels in elkaar zitten. Daarna hier en daar nog wat aanpassen om ervoor te zorgen dat de aandrijflijn soepel loopt. Ik vond het bouwen niet moeilijk, het is ook mijn eerste kit en tevens mijn eerste onroad. Wel zitten de schroefjes van de auto met zijn allen in een zakje. Niet zoals je bij andere merken wel eens ziet schroeven per stap in een zakje. Wel staan in de handleiding plaatsjes van de benodigde schroeven waar je ze zo op kunt leggen.

Back