Ik heb de auto volgens het boekje gebouwd.
Ik heb dus de bijgeleverde shock- en diff-oil gebruikt.
Je mag er vanuit gaan dat ik de auto volgens het boekje heb gebouwd tenzij anders aangegeven.
Ik ga gewoon aangeven hoe de auto eruit ziet als je een stap in de handleiding klaar hebt zodat je een beetje kunt zien hoe de auto vordert. Ik ga niet uitgebreid in op bijvoorbeeld het bouwen van de shocks want dat kun je in de handleiding vinden.
Ik heb ook een accuboormachine gebruikt om de schroeven erin te draaien, het plastic is best wel taai en ik had geen zin om mijn handen teveel te belasten.
Wel draaide ik het laatste stukje van de schroeven met de hand vast zodat het plastic niet dol gedraaid zou worden
Na stap 1 & 2 heb je de twee diffs en de spurgear + gear adoptors gebouwd.
Eén ding wat wel handig is om te doen is even de 4 gaten in het diffhuis schroefdraad in tappen. ik heb gewoon één van de schroefjes gepakt en ben de 4 gaatjes gaan tappen. Als je dit niet doet wordt het heel moeilijk om de schroeven erin te krijgen als je diff al helemaal vol zit met olie.
Stap 3, is verder weinig over te zeggen, simpele stap gewoon de handleiding volgen.
Stap 4, het monteren van de motormount en spurgear. Weer geen moeilijke stap.
Stap 5, de bulkheads bevestigen. In andere bouwverslagen stond weleens dat bij deze stap een fout in de manual stond, bij mij was dit echter aangepast.
Stap 6 & 7, de diffs in de bulheads hangen en vastzetten met de de bulkhead covers en de voorste shocktower monteren.
Stap 8, 9 & 10, het maken van het Steering System en het monteren ervan op het chassis, en de montage van het upperdeck.
Stap 11 & 12, monteren van de draagarmen. Ik heb de achterste draagarmen een toe-in meegeven van 2 graden. De optie voor 3 graden zit ook in de kit.
Stap 13, 14 & 15 Fusees, stuurblokken, turnbuckles, assen en achterste shcktower monteren.
Stappen 16, 17, 18, 19 & 20 zijn vrij korte stappen en dit is dan ook gelijk het eindresultaat.
http://s1228.photobucket.com/albums/ee457/Rolf92/Sakura Zero S/