hallo
G4is geen polyester maar een soort van diep indringende poluerathaene vernis
Bv je neemt een bol zoals op vele poorten staat en je poliert die tot hij wel van chroom lijkt
das veel werk voor zo een ijzeren bolletje zo te krijgen
binnen de paar dagen als je hem zo laat is hij terug veroest
je schroeft een draadstang in het gat en dompelt hem in de G4 en laat hem drogen
deze bol veroest nooit meer
de kombinatie G4 en glasmat is eigenlijk niet zo een goed huwelijk
glasmat wordt bij elkaar gehouden door een soort van lijm anders rafelt ze helemaal uit want glas is nogal glad en wil dus niet zo mooi blijven zitten
nu die lijm lost op door de polyester of door water(vocht uit de lucht)
maar of die ook door de G4 wordt opgelost is maar de vraag
G4 neemt water op om uit te harden dus dat vocht geraakt nooit aan die lijm en MEK zit er niet in G4 dus zo wordt de lijm ook niet opgelost
ik zeg niet dat het niet kan op deze manier maar het hoort niet
het is zoals een foto nemen met je GSM
het kan maar eigenlijk is een foto toestel een beter apperaat om foto's te nemen
polyester plamuur die gebruikt wordt is ook zo weer iets
welke soort gebruik je ????
ik gebruik deze
Vosschemie
of deze
Vosschemie
meestal word gebruikt die je in elke doe het zelf zaak kan kopen
het is eigenlijk polyester dat is ingedikt om er een kneedbare massa van te maken
het mag allemaal niet veel kosten(leverancier)dus ze gebruiken talk poeder
nu neemt talkpoeder graag water op en gelukkig liggen onze boten zo maar af en toe in het water want anders zou er een groot probleem ontstaan
en zou na een tijdje de plamuur er zo terug uit vallen
zo heeft iedereen het idee van dat polyester water dicht is maar niets is minder waar
polyester lekt als een zeef(microscopis)
daarom wordt er eerst gelcoat gebruikt
dat is polyester waar alle lucht is uitgetrokken en waar parafine is aan toegevoegd en dat is wel waterdicht
daarom kan je gelcoat niet als eindlaag gebruiken maar moet als eerste in de mal worden aangebracht
een top laag kan je wel aan brengen en die bestaat uit DD lack en dat kost ook een pak geld als je de prijzen bekijkt en dat is niet voor niets
maar nu ben ik wel een beetje ontspoort hahahahaha
gr raf