Hoi, ik verbouw af en toe wat aan een oude x-twin, die vergeleken met andere modellen die ik heb gehad, zwakker gemotoriseerd is. ik heb recent met delen van het stabilo van een multiplex fox epp zwever, de vleugels iets meer span gegeven, minder welving en instelhoek, en ik heb bij de wortel delen van de achterlijst weg gehaald, om de instelhoek daar ook kleiner te maken. ook heb ik wat van de oude originele neuslijst weggehaald. de instelhoek bij de wortel is nu een klein beetje meer als bij de tippen (1 graad of zo), en de delen waar de motoren aan zitten zijn meer een soort motorsteun onder invloed van de propellerflow. het vliegt heel goed, klimt met laagste gas stand (dat kon eerst lang niet met deze, wel, met andere verbouwde met sterkere motoren). er zit ook geen ballast bij. met motor uit komt die vlot naar beneden maar dat vind ik goed. ik kwam er later achter dat het niet helemaal recht is geworden, van boven gezien, maar aan het vliegen merk ik dit niet, en de instelhoeken zijn wel gelijk
ik vraag me af, of die inhammen, voor de weerstand, liftverdeling, slecht zijn, of neutraal, of zelfs enigzins goed. weet iemand dit?
https://i.imgur.com/aHCsZv2.jpg
https://i.imgur.com/b8V6QY2.jpg
heb aan de neuslijst van de middendelen, onder een rand laten zitten, dacht mss stall verbetering/reductie, de bovenkant is wel strak (redelijk). vliegt nu iig wel goed, moet nadenken voor ik nog iets verander.
ik vraag me af, of die inhammen, voor de weerstand, liftverdeling, slecht zijn, of neutraal, of zelfs enigzins goed. weet iemand dit?
https://i.imgur.com/aHCsZv2.jpg
https://i.imgur.com/b8V6QY2.jpg
heb aan de neuslijst van de middendelen, onder een rand laten zitten, dacht mss stall verbetering/reductie, de bovenkant is wel strak (redelijk). vliegt nu iig wel goed, moet nadenken voor ik nog iets verander.
Laatst bewerkt: