B
borisdekat
Guest
Hallo iedereen,
Ik heb daarnet bij het (proberen) vliegen met mijn Walkera CB180D een probleempje gehad... Toen ik de LiPo aansloot, kwam er plots rook uit... En nu vroeg ik mij af wat eigenlijk het probleem zou kunnen geweest zijn. Laat ik eerst enkele van mijn vermoedens uitleggen:
-Eerst en vooral, mijn charger was ik vergeten bij een vriend en ik heb mijn LiPo opgeladen met de charger van mijn Esky Lama (zelfde spanning, 2-celsLipo en zelfde amperage: 0,8A). Gisteren heb ik dit ook gedaan en toen was er geen probleem, dus ik weet niet echt of het hieraan kan liggen. De LiPo leek niet opgeblazen en er is ook niets raars gebeurd bij het laden.
-Ik vroeg me af of ik misschien de polariteit heb omgedraaid... Lijkt me niet echt waarschijnlijk omdat je de batterij normaal gezien niet verkeerd erin kunt steken (door een gleufje aan één kant), maar misschien was de opening iets breder en daardoor toch verkeerd aangesloten?
-Kan het de main motor zijn die beginnen roken is? Ik heb eerlijk gezegd niet kunnen zien of de rook van de motor of van de Lipo kwam, ik schrok me kapot en heb de batterij zo rap mogelijk uitgetrokken, het aansluitgedeelte van de batterij is gedeeltelijk gesmolten... Verder zie ik na het verwijderen van de canopy niet echt iets verkeerd vanbinnen, er lijkt niets gesmolten te zijn ofzo...
Ik hoop dat jullie me eventueel op weg kunnen helpen met wat jullie denken dat aan de basis van dit probleem zou kunnen liggen, dan weet ik meteen welk onderdeel ik bij moet bestellen... Lipo of main motor?
Ik ben nog niet zo lang bezig met RC heli's en alles is dus nog relatief nieuw...
Alvast bedankt voor jullie ideeën, groeten, Boris.
Ik heb daarnet bij het (proberen) vliegen met mijn Walkera CB180D een probleempje gehad... Toen ik de LiPo aansloot, kwam er plots rook uit... En nu vroeg ik mij af wat eigenlijk het probleem zou kunnen geweest zijn. Laat ik eerst enkele van mijn vermoedens uitleggen:
-Eerst en vooral, mijn charger was ik vergeten bij een vriend en ik heb mijn LiPo opgeladen met de charger van mijn Esky Lama (zelfde spanning, 2-celsLipo en zelfde amperage: 0,8A). Gisteren heb ik dit ook gedaan en toen was er geen probleem, dus ik weet niet echt of het hieraan kan liggen. De LiPo leek niet opgeblazen en er is ook niets raars gebeurd bij het laden.
-Ik vroeg me af of ik misschien de polariteit heb omgedraaid... Lijkt me niet echt waarschijnlijk omdat je de batterij normaal gezien niet verkeerd erin kunt steken (door een gleufje aan één kant), maar misschien was de opening iets breder en daardoor toch verkeerd aangesloten?
-Kan het de main motor zijn die beginnen roken is? Ik heb eerlijk gezegd niet kunnen zien of de rook van de motor of van de Lipo kwam, ik schrok me kapot en heb de batterij zo rap mogelijk uitgetrokken, het aansluitgedeelte van de batterij is gedeeltelijk gesmolten... Verder zie ik na het verwijderen van de canopy niet echt iets verkeerd vanbinnen, er lijkt niets gesmolten te zijn ofzo...
Ik hoop dat jullie me eventueel op weg kunnen helpen met wat jullie denken dat aan de basis van dit probleem zou kunnen liggen, dan weet ik meteen welk onderdeel ik bij moet bestellen... Lipo of main motor?
Ik ben nog niet zo lang bezig met RC heli's en alles is dus nog relatief nieuw...
Alvast bedankt voor jullie ideeën, groeten, Boris.