Eigenlijk ben ik meer een lezer dan iemand die hier hele dagen post, maar toch wil ik hier even reageren.
De bekende rookgeneratoren die in de handel verkrijgbaar zijn leveren gewoon niet genoeg "rook" voor een scheepsmodel, en zeker niet tijdens het varen in de openlucht.
Nu lees ik vaak reacties over zwarte rook, nou dit is gewoon NIET mogelijk als je het op een verantwoorde en mileu vriendelijke manier wilt doen.
Na veel testen en wat kennis over rookmachines die in discotheken worden gebruikt
is het mij gelukt om een rookgenerator te maken die mijn hobby ruimte van 40m3 in 2 minuten blauw zet en ook nog eens klein genoeg is om in een scheepsmodel te passen.
Eigenlijk is het een heel simpel systeem wat zeer goed funktioneert met de standaard vloeistof voor prof. rookmachines, deze rookvloeistof kost 8,00€ per 5 liter dus ook goedkoop in gebruik.
Ben dit systeem momenteel druk aan het testen, ook in de buiten lucht en de eerste resultaten zijn beter dan uitstekend. Ook is nu mogelijk om de hoeveelheid rook te doseren via je vaart regelaar.
Materiaalkosten zijn ook zeer laag voor de generator ongeveer 30,00€ en de haarfohn van de vrouw ff slopen.
Wil wel eens wat foto's plaatsen voor diegenen die hier in zijn geintreseerd,
maar dan moet ik eerst eens studeren over hoe dat in zijn werk gaat.
Als je meer wilt weten mag je ook altijd een PBtje doen.
Gr. Vince