C
Carpathian
Guest
Straks nog even de Honeybee king gepakt om buiten nog wat te oefenen.
Volle Lipo "2200mAH" dus had ik even de tijd.
Dat was dus van korte duur, na het inschakelen van de transmitter, en het aansluiten van de heli ging het mis
Binnen een aantal seconden, rook, meer rook en ik sprint naar de Heli om alles af te koppelen.
De Electronic Speed Controller is dus aan de voorkant kompleet weggesmolten
Nu oefen ik met een Brushless K3900 motor van Esky en een Speed controller van 25 ampere.
Het gaat al weken goed met die 2200mha lipo.
Dus snap dan ook niet dat het nu fout gaat.
Of was dit de genade stoot omdat ik als leek een verkeerde Speed controller gebruikt heb?
En is het raadzaam de Brushless Motor te vervangen?
Ik weet niet of een Lipo ook een piekspanning kan afgeven bij een eventueel defect.
Lang verhaal dus kort, want ik ben nu bang dat mijn volgende ESC ook in vlammen op zal gaan omdat ik niet weet waar het probleem zit.
Wat zou de beste optie zijn ?
En wat is de beste kombinatie voor die Motor en 2200mAH ?
Alle inbreng is ZEER welkom
Volle Lipo "2200mAH" dus had ik even de tijd.
Dat was dus van korte duur, na het inschakelen van de transmitter, en het aansluiten van de heli ging het mis
Binnen een aantal seconden, rook, meer rook en ik sprint naar de Heli om alles af te koppelen.
De Electronic Speed Controller is dus aan de voorkant kompleet weggesmolten

Nu oefen ik met een Brushless K3900 motor van Esky en een Speed controller van 25 ampere.
Het gaat al weken goed met die 2200mha lipo.
Dus snap dan ook niet dat het nu fout gaat.
Of was dit de genade stoot omdat ik als leek een verkeerde Speed controller gebruikt heb?
En is het raadzaam de Brushless Motor te vervangen?
Ik weet niet of een Lipo ook een piekspanning kan afgeven bij een eventueel defect.
Lang verhaal dus kort, want ik ben nu bang dat mijn volgende ESC ook in vlammen op zal gaan omdat ik niet weet waar het probleem zit.
Wat zou de beste optie zijn ?
En wat is de beste kombinatie voor die Motor en 2200mAH ?
Alle inbreng is ZEER welkom
Laatst bewerkt door een moderator: