Rook onder de King II...einde ESC

• Topicstarter Topicstarter Carpathian
  • Startdatum Startdatum
C

Carpathian

Guest
Straks nog even de Honeybee king gepakt om buiten nog wat te oefenen.
Volle Lipo "2200mAH" dus had ik even de tijd.
Dat was dus van korte duur, na het inschakelen van de transmitter, en het aansluiten van de heli ging het mis
Binnen een aantal seconden, rook, meer rook en ik sprint naar de Heli om alles af te koppelen.
De Electronic Speed Controller is dus aan de voorkant kompleet weggesmolten :(
Nu oefen ik met een Brushless K3900 motor van Esky en een Speed controller van 25 ampere.
Het gaat al weken goed met die 2200mha lipo.
Dus snap dan ook niet dat het nu fout gaat.
Of was dit de genade stoot omdat ik als leek een verkeerde Speed controller gebruikt heb?
En is het raadzaam de Brushless Motor te vervangen?
Ik weet niet of een Lipo ook een piekspanning kan afgeven bij een eventueel defect.

Lang verhaal dus kort, want ik ben nu bang dat mijn volgende ESC ook in vlammen op zal gaan omdat ik niet weet waar het probleem zit.
Wat zou de beste optie zijn ?
En wat is de beste kombinatie voor die Motor en 2200mAH ?

Alle inbreng is ZEER welkom

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja vertel eens wat meer over de ESC??
Ik vlieg zelf een maandje of 4 op de king met een Esky 3900KV met bijgeleverde ESC set...
Ook met 3 lipo's (2150, 2200 en een 2400 mah). Dit alles tot op heden zonder problemen..
Mijn eerste (orginele) ESC met de borstel motor heeft het precies 1 uur uitgehouden voordat hij in rook opging (ook direct bij aansluiten). De orginele motor en ESC is dan ook niet zo best... maar ik dacht dat de BL setjes redelijk waren te noemen en hoor daar eigenlijk nooit problemen over. Touwens er zijn ook nog zat andere merken die goedkope redelijke ESC's verkopen..
Ik zou dan ook voor de king wel minimaal een 30A uitvoering kiezen... Ik heb er hier een van Gulang op mijn Belt-cp (ook zo'n YOKO-yoko merk) maar die doet 40 Amp en heeft alle beveiligingen en softstart wensen die ik maar kan bedenken. voor een paar tientjes...

Benno

een Esky (EK1-0350).
werd als setje geleverd met de Motor een Esky 3100 brushless
Wel heb ik die vervangen door een 3900 versie.

Is het raadzaam om nu ook de Motor gelijk te vervangen :confused:
ik dacht eerst aan een defeckte lipo ( piekspanning ).
Maar eens op zoek inderdaad naar een 40amp controller met softstart.

Back