Rookie sport problemen

Hallo, ik heb in mijn TT-01 wagen een sport tuned motor van tamiya, daarop een robbe rookie sport,dit op 7,2 volt.

Als ik nu tussen de 1 en 95%gas geef is er niets loos, hij rijdt gewoon, maar ga ik vol gas geven dan stopt ie, dan wacht je een paar seconden en dan trekt ie weer op, dat is ongeveer hetzelfde effect als de accu leeg zou zijn!!

net of er een beveiliging ingrijpt ofzo!

Wat kan dit zijn?? de regelaar heb ik al een keer opnieuw geprogrammeerd, een andere regelaar heb ik ook al gerpobeerd, maar niets biedt een oplossing!!

Alvast bedankt,

Arnold

eey...oet grunnen...
ik heb dat ook wel es gehad.....
ik dacht altijd dat het een probleem met de motor was...
wijzer ben ik ook nie geworden,ik heb hem weer verkocht haha

Rookie regelaars hebben een onderspanningsbeveiliging aan boord. Deze grijpt in als de (accu)spanning onder 5 Volt komt en schakelt dan de motor uit. Dit kan dan daarna over-ruled worden door even de gasknuppel heen en weer te bewegen.

Als zoiets gebeurt op een 7,2 Volt accu is er iets mis met die accu of de accustekkers. Waarschijnlijk is er een cel in het accupakket stuk...

Bij overbelasting kan het ook gebeuren, dat de temperatuurbeveiliging ingrijpt. Het duurt daarbij wel wat langer, voordat de motor weer geregeld kan worden.

maar het probleem doet zich óók bij verschillende accu's voor!!

ik had ook nog een rocar regelaar, deze gaf ook hetzelfde probleem aan!!

Arnold

mijn rookie sport doet het prima met een 13turns op een stampede
wel ligt vertand natuurlijk maar wat voor accu,s gebruik je .
sanyo gp of een goedkope soort
het kan goed wezen dat of je motor niet ok vertand is kleinere tandwiel kiezen ,of je accu,s kunnen de stroom niet aan en zakken in ,net zoals corrien verteld ,
groeten wiebe

Zou dit niet met het aantal turns van de motor te maken kunnen hebben??

Dat de regelaar deze motor niet aan kan??

Arnold

Als de motor te zwaar is voor de regelaar, wordt de regelaar te warm en dan duurt het veel langer voordat er weer werking is.

De motor kan wel te zwaar zijn voor de accu (en/of de stekkers), waardoor de voedingsspanning te veel in elkaar duvelt.

Geloof mij maar, dat de onderspanningsbeveiliging in werking treedt doordat de spanning onder de 5 Volt terechtkomt...

...tenzij je een zender hebt, die afwijkende kanaaltijden produceert. Dit kun je dan weer merken aan het nulpunt van de Rocar (moet ongeveer overeenkomen met de nulstand van de gasknuppel).

Back