Rossi 60 helimotor

Zo'n blokje rijd ik ook mee, echt machtig mooi lopen die blokjes :D

Maar ik zou altijd nog graag eens zo'n Rossi willen horen lopen. Als ik de verhalen van mijn vader over zijn Rossi .91 ducted fan hoor dan moet dat echt de holy grail zijn, zo mooi.

Humpfh! Alweer eentje die een Rossi heeft....:)....

Maar die heeft waarschijnlijk al teveel op zijn fl... gehad in de micropuller....
Anders zou ik onmiddelijk willen weten wat je er voor wilt hebben.....

Maar ik zoek er echt eentje die niet of nauwelijks gelopen heeft en 100% zeker niet mishandeld is. ABC motoren zijn nl een beetje gevoelig voor verandering van omgeving: als het in een vliegtuig ingelopen is en je monteert hem in een heli (met andere koeling en andere "bedrijfsomstandigheden") wil dat nog wel eens problemen opleveren.

Groet, Bert

Humpfh! Alweer eentje die een Rossi heeft....:)....

Maar die heeft waarschijnlijk al teveel op zijn fl... gehad in de micropuller....
Anders zou ik onmiddelijk willen weten wat je er voor wilt hebben.....

Maar ik zoek er echt eentje die niet of nauwelijks gelopen heeft en 100% zeker niet mishandeld is. ABC motoren zijn nl een beetje gevoelig voor verandering van omgeving: als het in een vliegtuig ingelopen is en je monteert hem in een heli (met andere koeling en andere "bedrijfsomstandigheden") wil dat nog wel eens problemen opleveren.

Groet, Bert

Had* Ik rijd met een Novarossi .61. Mijn vader had pak em beet 10 jaar gelden zon .91 op zijn puller gebouwd. Maar die is later bij iemand anders terecht gekomen.

Over het op zn fl.. krijgen valt best mee. Bij micropulling lopen die blokjes helemaal niet zo gek veel. Even warm lopen, dan een paar baantjes volgas en dan is het al weer gebeurd, anders dan continu in het vliegtuig/helicopter. ;)

Dit is hem hoor !
Hobby Club

Konusje zit er altijd bij, op de foto zie je duidelijk dat de krukas langer is dan normaal, welliswaar is de Rossi krukas altijd aan de korte kant voor een Vario.
Maar het past net ;)

Dit is hem hoor !
Hobby Club

Konusje zit er altijd bij, op de foto zie je duidelijk dat de krukas langer is dan normaal, welliswaar is de Rossi krukas altijd aan de korte kant voor een Vario.
Maar het past net ;)

Tsja, ik weet 't niet zeker, deze word aangeduid als 33 R 60, en de motoren die ik zoek zijn als 35 R 60 C aangeduid.
Maar het is in elk geval een Rossi helimotor van 10 cc, en dat is al heel wat.
Op de site van AXE Rossi zijn alleen de 8.5 cc, 11 cc en 15 cc motoren als helimotoren geclassificeerd, de rest puur als vliegtuigmotor (incl aanbevolen propmaten).

Van de motoren die ik heb is de krukas in elk geval gewoon ruim lang genoeg voor Vario, geen problemen mee. As komt zeker een a twee gangen uit de moer....

Maar we gaan het gewoon eens proberen.

Thanx voor de info.

Groet, Bert

Bert

Ik heb nog ergens een bijlage gevonden in `de oude doos`.

full

full

full

full

full

full

Ik heb zelf nog een 10 cc liggen van die tijd ...een 5 poorts met de dikke kop erop.
Zie bijlage 1a (rood omcirkeld)
heeft +/- 20 draaiuren, maar het lagersetje moet wel vervangen worden.
intresse?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ondertussen heb ik twee motoren (een achteruitlaat en een zijuitlaat) dus wat mij betreft hoeft er niemand meer te reageren.

Voor iedereen die geholpen/een motor aangeboden heeft:

Hardstikke bedankt!

Groet, Bert

Mooi Bert ! :)

Rossi en NovaRossi zijn twee gebrouilleerde broers.
Klopt,
Konden niet zo best met elkaar door de bocht heb ik ooit ergens gelezen.
Vind die Rex modellen wel interessant, lekker veel vermogen.
In het begin las ik wat problemen met instabiele carburateurs, schijnt nu verbetert te zijn?, ben wel benieuwd hoe ze het doen op de lange termijn.
Dus als er ervaringsdeskundigen zijn op het forum....

In het begin las ik wat problemen met instabiele carburateurs, schijnt nu verbetert te zijn?, ben wel benieuwd hoe ze het doen op de lange termijn.
Dus als er ervaringsdeskundigen zijn op het forum....

Ik durf van die Rex-dingen niks te zeggen.

De "gewone" Rossi's die ik tot nog toe heb zien draaien zijn zonder uitzondering echt uitstekende motoren om bijvoorbeeld zwaar werk te verzetten. Zware schaalheli's en zo. Hoe ze het in kunstvlucht of 3D doen weet ik niet.
Mijn 8.5 Rossi heeft in elk geval 7 jaar lang ontzettend betrouwbaar gepresteerd, ondanks bijvoorbeeld problemen in de brandstoftoevoer waardoor er structureel te schraal gedraaid werd. Met Webra's of OS heb ik wat dat betreft heel wat mindere ervaringen, en ik was altijd een ontzettende OS fan. Nu is Rossi zonder voorbehoud toch wel mijn favoriete motor.

Verder lekker zuinig (voor lesbedrijf best wel belangrijk) en zéér makkelijk af te stellen met weinig nitro.
Als Novarossi (en Rex dus) ook maar enigszins in de buurt komen, zou het wel eens een heel goede investering kunnen zijn.

Groet, Bert

Rex blokjes lijken mij ook mooi te lopen, tenminste als ze vergelijkbaar zijn met de Novarossi lijn die ik heb. Verbaas me telkens weer hoeveel power er nog in zo'n 10cctje zit.

Ooit hoop ik nog eens een mooie Rossi 15cc ducted fan te bemachtigen.
Daar schijnt echt een bult vermogen in te zitten. Een OPS .90 lijkt me ook wel wat, volgens mij wel vergelijkbaar :)

De Rossi 3 poorts was gewoon de beste, de 5 poorts was erg piekerig.
Mijn laatste 3 poorter heb ik werkelijk versleten, en dat is bij andere merken mij niet gelukt omdat ze voortijdig stuk gingen.

Rossi

Moest't iemand intersseren, ik heb nog een Rossi 40R61 ABC "3+2" liggen, is een geslepen 8mm as, achteruitlaat, kleine 'heim' kop. heeft kort op een viegtuig gestaan om in te lopen, maar nooit op een heli geraakt...

Wim

Back