Rotor of trek starter???

• Topicstarter Topicstarter MOD666
  • Startdatum Startdatum
eigen voorkeur

met rotostart kan je ook iets kapot maken en met een trekstarter kan je hem ook kapottrekken

Startbox ;)

Maakt opzich niet veel uit. Als je je motor goed heb ingereden en netjes behandeld dan zal je motor bijna altijd in 1x starten(bij goedkope motoren wil dit nog wel is een probleem zijn.) Dan start het alle 2 even makkelijk overhet algemeen is een trekstarter wel een heelstuk goedkoper geen accu nodig geen lader etc...

Wat kan je dan kapot maken Agorias? iets duidlijker zijn......

Ik zou (als ik moest kiezen tussen die 2) voor rotor-start gaan... daar gaat minder snel iets aan kapot dan een trekstarter lijkt me... in een rotor start zit geen veer en geen touwtje enzo...

maar, 'k heb nu een startbox, en dat is nog altijd het beste lijkt me zo :)

_cyclops_ zei:
in een rotor start zit geen veer en geen touwtje enzo...

Wel tandwielen die bij de wat zwaardere motor vaak zo kapot gaan(als je het niet goed doet motor verzuipt enzo). Ik ken iemand die had een rotostart gekocht zelfde dag gelijk gebruikt volgende dag alweer naar de winkel omdat ie kapot was. (was met een 4.1cc motor die auto)

mijn voorkeur gaat uit naar rotostart, want je hebt niet meer het probleem dat je je trekstarter weer kapot trekt.
als je auto verzopen is merk je dit ook heel goed met rotostart.
een startbox is ook wel goed, maar ook stukken duurder in aanschaf.

Met een rotostart wil de one-way lager nogal snel stuk gaan. Ik kreeg de tip 8O om één cel weg te halen van de 6 pack. Gaat prima.

ik heb nog nooit men trekstarter stuk getrokken en ik heb al getrokken tot het koordje ten einde was en de veer is nogaltijd heel :)

ik heb ook nog nooit een trekstarter stuk getrokken, want ik heb
nooit een trekstarter gehad :mrgreen:

dat is dan toch weer slecht van die rotorstarters dat ze zo snel stuk gaan.. dan kun je (als je het moet aanschaffen) beter een startkist kopen... 'k weet niet wat dat rotor start kost.. maar voor 150 euro heb je een univerzele startkist met accu...

rotostart van hpi kost 65 euro, maar je hebt ook goedkopere merken.
als je rotostart elke keer stuk is ligt het toch echt aan jezelf.

ik heb de roto start van BMI besteld, maar is nu nog niet uit, ging rond eind mei uitkomen.

ik ben de trekstarter gewoon beu...de one way bearing is al gaar en het touwtje breekt bijna iedere keer....knopen komen los na herstelling.... veer breekt door...hoop dat ik met roto start die problemen niet meer heb

zal wel aan mij liggen maar trekstarters zijn niet sterk genoeg gebouwd...
vroeg of laat breekt hij toch eens.

Ik heb zelf meteen een rotostart gekocht toen'ie uitkwam, en het is echt een verademing... Als het buiten 35 graden is en je zit met je trekstartertje te 'sporten', zweet je je meteen kapot. Is wel goed voor de armspieren maybe, maar echt leuk is anders. Nadeel is dat ze wel kapot kunnen. Belangrijkste is dat je neit te lang achter elkaar probeert te starten als je motor niet aanslaat, dan kan het doorbranden (je moet dan écht veel te lang starten, en al een tijdje voelen dat de roto warm wordt).
Bij HPI kun je het vaak voor elkaarkrijgen dat je gratis een nieuwe krijgt (is mij al 3 keer gelukt, hoewel het m'n eigen fout was :lol: (te lang starten)) De oneway in je motor gaat alleen ook iets sneller kapot, en die valt niet onder garantie, dus dat is wel een minpuntje.. hoewel je die met een trekstarter ook kapot kunt trekken... En een trekstarter valt zéker niet onder garantie, en die is zelfs duurder dan een nieuwe oneway, dus..... Als je trekstarter kapot is, meteen een roto kopen

Greetzz, Robbert

(Of de garantie van de starter bij bijvoorbeeld BMI en Jamara net zo goed is weet ik niet)

Savage26 !!! zei:
Ik heb zelf meteen een rotostart gekocht toen'ie uitkwam, en het is echt een verademing... Als het buiten 35 graden is en je zit met je trekstartertje te 'sporten', zweet je je meteen kapot. Is wel goed voor de armspieren maybe

Hoe denk je dat ik aan mijn gespierde arm ben gekomen :lol:

Voor de gene die Onroad rijden(en sommige offroad rijders) is een Startbox aanteraden zitten geen dure dingen in die kapot kunnen en een startbox gaat ook bijna nooit kapot. Is iets duurder in aanschaf dan een rotostart. Een startbox heb je al van af zo'n 100 euro.

ja, alleen lastig bij een savage... :( voor me nmt zou het nog gaan, maar is ook weer zo overdreven om een startbox te kopen voor 1 auto... maar dat is mijn mening... en daarnaast heb ik nog geen kapotte trekstarters gehad. alleen is mijn one way van mijn savage gaar aan het worden.

laters, thomas

Als je nu een trekstarter heb kan je aan 3 dingen denken (bij een onroad en sommige offroads)

- Nieuwe trekstarter
- Rotostart + accu en lader
- Startbox + 2x accu en lader

Kijk als je toch zit te denken aan een rotostart dan kan je ook gaan nadenken over een startbox iets duurder maar zogoed als niet kapot te krijgen bij normaal gebruik. Je hoort toch veel slechte dingen over die rotostart dingen.

en kapotte oneways heb je met een startbox geen last van zitten er niet in dus weer een voordeel ;)

Bij starten met Rotostart, gloeiplug kleine stukje losdraaien. Bij een teveel aan brandstof kan hij gewoon zijn compressie kwijt, zonder dat je de rotostart kapot draait. (Na starten gl.plg wel vastdraaien!!)

M VR GR Sjaccqq

Back