Rotorbladen staan niet goed

Ik heb gemerkt dat ik wat bladspoor heb op m'n mini titan, na een aantal keren de bladen te laten spinnen zonder pitch (dus hij steeg niet op) kon ik zien hoe fel het was. Het was niet heel veel dus ging ik de heli maar terug opbergen om dat een andere keer bij te regelen en toen deed zich het nieuwe probleem voor.

Ik zag dat de bladen ver uit elkaar stonden en als ik ze dicht bij elkaar wou plooien (of hoe kan je dat zeggen) om ze in de houder te plaatsen zodat ze vaststaan op de staart dan merkte ik dat dit tegenwerkte.

Dus mijn vraag is wat dit kan zijn ?

Zie bijgevoegde foto http://home.scarlet.be/and/mt.JPG

Hoi AnD, dat is zeer simpel: je pitch stond te veel positief toen je de accu van je helie hebt losgekoppeld.
Je ziet dat de armpjes op je servo's niet horizontaal staan. Hoe méér pitch (positief of negatief) je bladen hebben hoe méér ze uit elkaar gaan staan als je ze toeplooit.
Ik zet m'n tuimelschijf (met THROTTLE-HOLD aan) op ongeveer 0° pitch voor ik de accu lostrek... De servo-armpjes staan dan mooi horizontaal en de bladen gaan dan zonder probleem in de mousse houder..

Laatst bewerkt:
Hoe dom van me, dat gaat het zijn, want ik heb de pitch aangepast in mijn zender.
Morgen eens terug zetten, ik hou je op de hoogte. ;)

Back