Rotorkop E-Flite Blade SR afstellen.

Misshien hebben jullie dit topic al gelezen mijn-conclusie-tweedehands-aankoop.

Toch wil ik met jullie hulp proberen de heli vliegend te krijgen, ik doe hierbij dus een beroep op die mensen die ook een E-Flite Blade SR hebben.

Ik heb inmiddels de ontbrekende onderdelen besteld, maar wil alvast wel beginnen met het opnieuw afstellen van de rotorkop, deze heb ik al geheel gedemonteerd.

Dit alles zal ik in een PDF bestand vastleggen, zodat men er later nog eens op terug kan kijken.

Als eerst zou ik graag weten wat de afmetingen van de 3 (A, B en C op de foto) armpjes zijn, deze zijn verbonden met de 3 servo's en zitten vast aan de Swashplate.

forum_01.jpg

Alvast bedankt voor uw medewerking.

mvg Willy...

Laatst bewerkt door een moderator:
Die afmetingen kun je zelf makkelijk bepalen

Je gasstick in het midden (midstick)
De servoarmen zouden allemaal 90 graden moeten staan, waarbij de bladhoek 0 graden zou moeten zijn.
Swash moet natuurlijk recht staan

Als je hier je links op aanpast, kan er niet veel mis gaan...

Als het goed is, geeft vol gas dan ong 10 graden of daarbij in de buurt (dat heb je ook ong nodig voor rondvliegen etc)
Stick vol naar beneden zou wat minder graden kunnen geven, zeker in de normal stand. in de 2e stand, de idle up, zou volgas en gas dicht qua bladhoek gelijk moeten zijn
Als je dit met de standaard zender doet, ik wat niet wat de instelling van de zender is, precieze getallen kan ik even niet geven
Als je hem op je dx6 hebt, kun je dit gewoon instellen in het swash menu (of hoe dat menu ook heet in de dx 6)

Dit is de 3d manier van afstellen, dus als je ooit een looping wil draaien zou je het zo moeten doen.
Wil je puur en alleen schaal vliegen, kun je ook kiezen voor de schaal manier
Dat is precies hetzelfde, alleen heb je bij schaal op mid stick ong 4 a 5 graden bladhoek, waardoor de heli dan bij midstick hoovert

Deze site heeft een schat aan informatie over afstellen van rc helikopters.

Blade SR

Kijk voor het afstellen van diverse onderdelen ook bij de andere merken. Ik heb veel geleerd van de BeltCP v2. Hij legt daar uitgebreid uit hoe je alles moet afstellen, en bijna alle heli's gebruiken het zelfde principe, alleen de vorm is anders.

:D

Deze site heeft een schat aan informatie over afstellen van rc helikopters.

Blade SR

Kijk voor het afstellen van diverse onderdelen ook bij de andere merken. Ik heb veel geleerd van de BeltCP v2. Hij legt daar uitgebreid uit hoe je alles moet afstellen, en bijna alle heli's gebruiken het zelfde principe, alleen de vorm is anders.

:D

Deze site ken ik, maar heeft niets online staan waar ik mee verder kan.

Wat ik wil is een PDF bestand maken met veel foto's van hoe je de rotorkop demonteerd, en weer monteerd met de juiste fabrieks instellingen, ik ben echt op zoek naar getalletjes.

Voor mijn leerzaam en voor andere SR gebruikers een goed naslagwerk.

mvg Willy...

Ik heb lopen :google: naar een uitgebreide bouwhandleiding voor de Blade SR, ik heb er nog geen gevonden. Bij nuttcazze moet je de filmpjes bekijken over de Belt-CP 2. Hij geeft daar uitgebreide uitleg over afstellen. Het principe is ongeveer het zelfde.

Ik heb lopen :google: naar een uitgebreide bouwhandleiding voor de Blade SR, ik heb er nog geen gevonden. Bij nuttcazze moet je de filmpjes bekijken over de Belt-CP 2. Hij geeft daar uitgebreide uitleg over afstellen. Het principe is ongeveer het zelfde.

Dank voor het mee denken, nee een uitgebreide handleiding met maten enz over de E-Flite Blade SR is op het internet niet te vinden. Daarom ga ik deze zelf maken en in het Nederlands. Ik heb daarom iemand nodig die de E-Flite Blade SR nog in orginele staat heeft, dus met de instellingen komende vanuit de fabriek. En die ik mag vragen enkele metingen voor mijn te doen, zoals b.v. nu de hierboven staande vraag. Fijn zou het zijn als deze ook nog over een schuifmaat beschikt zodat we zuiver zouden kunnen meten.

mvg Willy...

Willy

Schuifmaat heb ik en van mij staan de hevels nog op fabrieksinstellingen (en dat zal ook zowat het enige zijn ;-) )

Stevo

Demonteren van E-Flite Blade SR Main Shaft

Het eerste deel over het demonteren van de E-Flite Blade SR Main Shaft is klaar en staat online op mij website.

De url naar dit PDF bestand is: http://www.wdevaal.nl/downloads/Blade_SR_Main Shaft_D1.pdf (Blade_SR_Main_Shaft_D1.pdf).

Deel 2, het monteren van de E-Flite Blade SR Main Shaft wordt nog aan gewerkt.

Ik hoop hiermede dat de vele E-Flite Blade SR gebruikers er wat aan hebben ;)

mvg Willy...

Dit ziet er erg goed uit WdeV ;) , zeer uitgebreid. Ik zie dat je er een hoop tijd in stopt, en mede eigenaren zullen hier blij mee zijn.

De kop lijkt verdacht veel op de Belt van E-sky. :rolleyes:

Keep up the good work!! :D

Het tweede deel over het monteren van de E-Flite Blade SR Main Shaft is klaar en staat online op mij website.

Deel 3, het afstellen van de E-Flite Blade SR Flybar en Blades wordt nog aan gewerkt.

Ik hoop hiermede dat de vele E-Flite Blade SR gebruikers er wat aan hebben
icon_wink.gif

mvg Willy...

Laatst bewerkt:
Na lange tijd bezig te zijn geweest met het opnieuw afstellen van mijn E-Flite Blade SR was het dan eindelijk zover de helikopter buiten te gaan testen.

Het was wind stil dus eerst maar eens proberen hoe de helikopter zich zou gedragen, het trillen en schudden wat hij eerst deed was geheel verdwenen opzicht dus een positief resultaat.

Dan even langzaam wat meer gas geven, en ja hoor hij komt van de grond.

Dit enkele keren te hebben gedaan durfde ik weer wat meer gas bij te geven totdat plotseling de helikopter op een hoogte van ongeveer 50 cm. niet meer bestuurbaar was geworden, gelukkig kon ik hem nog zonder schade aan de grond zetten.

Na snel even te hebben gekeken wat de oorzaak hiervan nu was, zag ik de gehele Swashplate uit elkaar getrokken was, nadat ik deze weer in elkaar duwde deed de helikopter het weer.

(De foto is wat onduidelijk, maar toch is te zien wat ik bedoel).​

forum_02.jpg

Maar helaas voor korte duur, telkens als ik teveel gas geeft trek ik de Swashplate weer uit elkaar, dus eerst maar even een nieuwe bestellen alvorens ik verder ga en misschien meer schade aanricht.

mvg Willy...

Laatst bewerkt:
Auw, klinkt als een maandag ochtend geval. Kijk anders even naar een metalen swashplate om te bestellen. Eentje van een Trex cloon.

Auw, klinkt als een maandag ochtend geval. Kijk anders even naar een metalen swashplate om te bestellen. Eentje van een Trex cloon.

Ik zou eigenlijk de gehele rotorkop willen vervangen door metalen onderdelen, maar zou niet weten waar deze te koop zijn.

mvg Willy...

Back