Rotostart nitroboot

Hallo Forum leden,

Ik heb een nitroboot.:)
Is er een rotostart systeem verkrijgbaar, dat op de accuboormachine aangesloten kan worden en dus van bovenaf de boot de motor kan starten? Samen met een backplate met dus een verticale aansluiting?

Weet iemand of dit verkrijgbaar is?

Alvast bedankt,

Rega

Ik heb het zelf nog nooit op een boot zien zitten.
De meeste nitroboten worden gestart met een snaar en een starter los van de boot. De snaar zit om een pulley (is meestal ook het vliegwiel) op de uitgaande as
De 3,5cc motoren willen nog wel eens met een trekstarter uitgevoerd worden.

Volgens mij is dat best lastig want bij een roto start moet je er prescies achter gaan met je roto start. En dat gaat niet zo makkelijk lukken in een boot. Tamiya heeft wel een start systeem waarmee je je motor van bovenaf kan starten met een soort van roto start.

Dus het enige dat zou kunnen is een startmotor met start-belt om het vliegwiel, of een electrische startmotor naast de nitromotor met een vertraging op de achteras van de motor.

Bedankt voor de reacties.

Het ligt eraan wat voor motor erin hangt .... Er zijn wel haakse roto-starts verkrijgbaar op b.v. E-bay zoek maar eens op: Tigerdrive (als ik me niet vergis).

Die kan je met de startaansluiting naar : links, rechts onder en boven richten ;)

Misschien kan je daar wat mee .....

Heb een zo'n adverteerende firma een mailtje gestuurd.

Volgens mij is dit wat ik zoek.:D

pakketjes uit Engeland moeten volgens mij geen probleem zijn.

Bedankt voor de reacties.

Back