roxxy 2827-34

raymon

Forum veteraan
hallo

ik heb op de beurs een roxxy gekocht maar nu zit daar geen power in

dit model daar zit hij op

maar ik kan niet meer als rontjes vliegen
ik vlieg hem met een apc 10x4,7 SF
met een lipo 1500 3s

wat zou de reden wezen??
mijne is 400 gram

stroom/spanning al eens gemeten?(belast)

als je meer vermogen wilt kan je een grotere prop pakken. Stroom gaat dan ook omhoog. Dus let daar op.

als deze prop 7-8A gebruikt heb je een vermogen van 80Watt.
op een model van 400 gram is dat alleen genoeg om rondjes te vliegen...

Hallo Raymon,

Ik heb op de beurs de 2827-26 gekocht, die is wel geschikt voor 10x4,7 op 3s, welke ik op mijn SuperZoom ga zetten. Voor de 2827-34 moet je toch echt naar een grotere propellor om hetzelfde vermogen eruit te krijgen, bij ons in de club vliegt iemand nu met een 12x6 erop. Hij heeft nu voldoende power, maar de propellor begint te flutteren ... komende week gaat hij een APC uitvoering proberen, om te kijken of het probleem dan verholpen is.

Mooi motortje, voor errug weinig geld, in vergelijking met de AXI 2212/26 of 2212/34 waar het een kopie van lijkt.

Suc6,
Emile 8)

Pjotrrrr was denk ik al bekend met het propellor flutteren, want hij heeft mij een GWS 11x7 HD Propellor aangeraden voor mijn nieuwe Roxxy 2728-34. Deze props zijn naar et schijnt stijver dan normaal.

Dit gebakje gaat trouwens ook op een superzoom met een 1500 20C lipotje, en dat moet schijnbaar zorgen voor een meer dan formidabel 3D trainertje.

Klopt, heb hier dus een Axi 2212/34, die vloog ik een jaar terug op de ZoomZoom4D met een 11x7 HD, een stevige APC 11 of 12x.... is ook het proberen waard...
Ga denk ik binnenkort een 110% Yak 54 in mekaar prakken voor deze setup ;)
Het wordt eindelijk weer lekker vliegweer ;)

He je al eens gemeten wat die bromtol aan amperes trekt in static? En klopt de 830gram thrust min of meer wel denk je?

Ik moet even wachten met superzoom bestellen. Beetje overboard gegaan op de intermodellbau beurs. :oops:

Zou het niet meer weten, heb de motor al een jaar niet gebruikt, volgens de Great Electric Motortest zou je met deze motor toch wel een kleine 800 gram trekkracht moeten halen met een 11" of 12" prop:

http://www.flyingmodels.org/index_en.htm

Met goede lipo's kom je op 3,5 V per cel onder belasting, dus 3s= 10,5V

Met de APC slowfly 11x4,7 zit je dan rond de 10A,
de GWS 11x7 HD is op het oog meer een 11x5 prop en doet het dus ook goed ;)

Zorg voor lipo's die op hun sloffen 12A continu draaien zodat ze voldoende Voltjes blijven leveren onder belasting.

Op die site kan ik die motor niet vinden, kijk ik dr naast, Pjotrrr? Of kijk je mischien naar een van die AXI motoren waar zon roxxy schijnbaar een clone van is?

12 continues, dat lukt wel met 15~20C 1500mAh celletjes denk ik.

En omdat die bladen stijf zijn, buigt de pitch er niet zomakkelijk uit, dus zal die een stuk strakker op de gas reageren denk ik. Nog een reden om HD props te nemen?

Zoals gezegd heb ik een Axi 2212/34, de Roxxy is daar een "broertje" van, motordata moeten dus ook kloppen voor de Roxxy....
Bij deze vermogens is een stijve prop noodzaak, dus geen GWS slowfly!
APC slowfly of GWS HD (die met smal blad) gebruiken....

Ik sta nog te kijken van de propspeed trouwens.. Das niet misselijk voor iets dat op een 3D toestel moet volgens mij. :P Dat schiet volgens mij weg als een raket, als je dat ding omhoog richt en et kraantje open trekt.

even een oud topic bovenhalen,

zou de roxxy 2827-34 ook werken met een 12 amp esc van rctechnics?

er komt een 9x5 apc of een 10x5 apc op, dus normaal trekt die dan maxiamaal 8 amps.

nog iemand met een 12 amp esc op deze roxxy?

mvg

samuel speltdoorn zei:
even een oud topic bovenhalen,

zou de roxxy 2827-34 ook werken met een 12 amp esc van rctechnics?

er komt een 9x5 apc of een 10x5 apc op, dus normaal trekt die dan maxiamaal 8 amps.

nog iemand met een 12 amp esc op deze roxxy?

mvg

Ik heb de 2827-34 op een Amica (EPP schuimwafel, 90 cm span, 418 gram). Zelf gebruik ik de Roxxy BL818 regelaar, die kan meer dan 12 amp hebben.

Maar volgens de manual bij de motor ga je met LiPo niet boven de 10A uitkomen. Opgaaf van Robbe is 6,9 Amp met een 10x4,75 APC SF bij 5850 rpm op 3s LiPo.

ik vlieg ook met deze motoren...
met 10 X4,7(gws) en 3s 1300mAh 20C lipo verbruikt deze 10,6amp full trottle .
Volle gas vlieg je toch maar amper...
En staat op een depron mini funtana van 430gram

Back