RS 5 carbon chassis herstellen

• Topicstarter Topicstarter Hypno
  • Startdatum Startdatum
H

Hypno

Guest
Beste,

Ik ben nieuw hier op dit form en heb gelijk een vraag.

Ik ben gisteren een nette rs 5 gaan kopen(tweedehands)
Deze is in nette staat maar heeft wel een paar kretsen aan de onderkant van het chassis.

Heeft er iemand ervaring mee met het herstellen, schuren, lakken van carbon en of je dit ziet? :rolleyes:

Bedankt

Krassen aan de onderkant zal je altijd blijven houden .... Zodra je 10 meter gereden hebt na de "reparatie" zitten ze er weer...

Om ze een beetje weg te werken kun je ze behandelen met een beetje secondelijm.

Carbon bestaat uit Carbon fiber en is "ingegoten" in epoxy.
Zolang het carbon heel is, kan je de epoxy herstellen gewoon met epoxy.

Maar zo als al eerder geschreven is, krassen zal je wel blijven houden.

Erg mooie auto die RS5, denk dat ik hem ook heb zien staan op Marktplaats.
Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?

Ik heb er 1000 euro voor betaald, zal morgen foto's posten.

Met futaba 3pk zender, nieuwe alfa romeo kap die ik aan het spuiten ben, getunede motor met aluminium carter & titanium samba uitlaat , 3punts koppeling, schijfremmen v+a die beter remmen dan ik eerst dacht.

Ik was aan het denken het dak en motorkap zwart te spuiten en de rest ferrari rood..

Grtz

Zodra ik mijn rijbewijs heb ga ik dat zeker doen, ben pas 17 jaar dus moet nog wachten tot oktober..

Grtz

De moterkap zou ik dan niet zwart spuiten maar carbon look. als het een racy uiterlijk moet hebben zou ik hem maken net als de acers om gewicht te besparen..dus carbon look.
Jakko

Bij deze de foto's van mijn rs5.

Wat er niet op de foto's staat is mijn futaba t3pk zender. Alles wat je ziet was bij de koop. De kap heb ik zelf afgeplakt en gespoten, kleur is ferrari rood maar dat zie je niet op de foto:p
full
full
full
full
Bij
full

Grtzz hypno

Laatst bewerkt door een moderator:
mooie rs5 heb hem volgens mij op mp zien staan hij ziet er goed uit veel fun ermee
groeten

Een filmpje komt er zodra ik even tijd heb gehad om eens goed te scheuren. :cool:

Dat is mss morgen al!

Grtzz Hypno;)

Allemaal "leuke" off topic geneuzel...

Maar waar ik nu echt nieuwsgierig naar ben, is hoe de wagen rijdt!!!
Heb je al een filmpje? Zo niet, hoe voelt je auto aan?

Allemaal "leuke" off topic geneuzel...

Maar waar ik nu echt nieuwsgierig naar ben, is hoe de wagen rijdt!!!
Heb je al een filmpje? Zo niet, hoe voelt je auto aan?

Ik heb gisteren een redelijk stuk gereden langs het kanaal, en hij is echt wel razend snel, heb zeer weinig last gehad van onderstuur/overstuur, alhoewel ik wel overstuur zocht:D

Filmpje volgt wel in een week, ik vertrek straks op vakantie en zal nietmeer kunnen rijden..

Grtzz Hypno

Dus je bent er wel uit: Het is een goede aankoop geweest!!!

Blijf benieuwd naar het filmpje, maar alvast een fijne vakantie toegewenst!!!

Dus je bent er wel uit: Het is een goede aankoop geweest!!!

Blijf benieuwd naar het filmpje, maar alvast een fijne vakantie toegewenst!!!

Jep, De eigenaar van de modelbouwwinkel waar ik ging zei ook al dat ik een gouden zaakje heb gedaan.

En ik heb gisteren eens motor eraf genomen en eens naar de zuiger gekeken, en die blonk nog zeer mooi! De carburateur is zonder choke klep (walbro wt603) maar desondanks hij geen choke klep heeft, start hij van de 1ste keer. Op mijn Monster heb ik een pase blokje die nog geen 5 liter gereden heeft, en daar moet ik toch wel 2x met choke en 2x zonder choke trekken voor hij start..

Het enigste wat ik nog wil kopen zijn bandenwarmers, en hydraulische remmen ipv mechanische..

Grtss Hypno;)

Ik heb dezelfde walbro carburateur op mijn Hpi baja zitten, als ik hem goed doorpomp start hij na 3 á 4 keer trekken.

als je kan zou ik met die auto bij een club gaan , waar je op circuit kan trainen .
wat doelloos op een parking rijden of een lange weg is een beetje zonde van de auto .
Op circuit zal je echt leren wat onder en overstuur is ;) . Bandenwarmers is zeker aan te raden , de banden slijten namelijk veel harder als je nog warm moet rijden . die hydraulische remmen heb je nog niet echt nodig , eerst effe lekker veeeeeeel trainen en het zaakje wat binnen de lijnen proberen houden .

[mod]Gaat lekker mannen. HT-Turbo heeft bij deze een waarschuwing te pakken. De andere die ook zo bezig zijn hebben hem alleen maar niet gekregen omdat de collega mods hem niet hebben uitgedeeld. Even was de hoop dat iedereen het zich aantrok en weer gerwoon kon doen. HT-Turbo blijkbaar niet, vandaar.

Ik ga de bezem hier even doorheen halen en hoop dat we weer normaal tegen elkaar kunnen doen. Lichaamsdelen hoeven hier niet besproken te worden, al helemaal niet de delen van elkaar.

Martin[/mod]

Laatst bewerkt:
bull shit maargoed ik zal het wel weer gedaan hebben mensen kijken nooit verder dan hun neus lang is en geven de eerstvolgende die ze tegen komen een waarschuwing

Back