rtr set passend maken voor accu

mijn vraag is eigelijk kan ik een rtr set passend maken voor een accu??

ik kan geen accu kwijt van meer dan 106mm (tussen de pootjes)

ik wil graag een accu kwijt van meer als 106mm

ik heb een 11,1v 1800mah lipo accu,, maar eentje van bijvoorbeeld 4000mah kan ik al niet kwijt

zou graag ook wat langere rijtijd willen

wie kan mij helpen

groetjes offroad-racer

je moet eerst kijken wat de regelaar aan kan. als deze is gemaakt voor 6-cell NiMh. zou 2s lipo wel kunnen, maar 3s waarschijnlijk niet.

Om wat voor auto gaat het?

Bedenk goed welke hobby je bezig bent.. ;-) Modelbouw, 1 van de eigenschappen van een modelbouwer is dat hij kan knutselen.. :)

Zonder gekheid; welke auto is het, wat voor lipo enz enz.

11,1V (3 cellen) is geen probleem. Blijft over de beschikbare ruimte en het gewicht.
Beschikbare ruimte zal een probleem zijn. Je moet dan gaan zagen en dat verzwakt je chassis.
Gewicht; je sjouwt een heleboel extra gewicht mee wat je prestaties vermindert.

Ik denk dat het slimmer is om er een tweede 1800 mAh accu bij te kopen. Dat past, je verdubbelt je rijtijd en de prestaties blijven gelijk. Bijkomend voordeel: terwijl je met de ene accu rijdt kan de andere laden.

11,1V (3 cellen) is geen probleem. Blijft over de beschikbare ruimte en het gewicht.
Beschikbare ruimte zal een probleem zijn. Je moet dan gaan zagen en dat verzwakt je chassis.
Gewicht; je sjouwt een heleboel extra gewicht mee wat je prestaties vermindert.

Ik denk dat het slimmer is om er een tweede 1800 mAh accu bij te kopen. Dat past, je verdubbelt je rijtijd en de prestaties blijven gelijk. Bijkomend voordeel: terwijl je met de ene accu rijdt kan de andere laden.

IK denk dat kwa gewicht wel wat mee zal vallen

en je zij dat mijn chassis zou verzwakken volgens mij hoef ik alleen een pootje af te zagen voor de lengte van de ACCU

maarja dan heb ik dus een probleem dan kan ik mijn ACCU niet meer vastzetten

zitten die accu steunen niet vast met een schroefje in de bodemplaat? (dan zou je ze er eens af kunnen halen om een grotere accu te proberen. sterker nog, dan zou je ook 2 nieuwe gaatjes kunnen boren om de accu klem diagonaal over de grotere accu de plaatsen.

echter,.. als dat niet zo is,zou ik het bij die 1800mAh accu's laten, en er daar 1 of 2 van bij kopen.

IK denk dat kwa gewicht wel wat mee zal vallen

een 4000 is meer dan een keer zo zwaar als een 1800. Als jij dat mee vindt vallen zul je mij er niet over horen maar het is "dood" gewicht. Je sleept het de hele tijd mee, je motor moet zwaarder trekken (verbruikt dus meer stroom)

en je zij dat mijn chassis zou verzwakken volgens mij hoef ik alleen een pootje af te zagen voor de lengte van de ACCU

maarja dan heb ik dus een probleem dan kan ik mijn ACCU niet meer vastzetten

dat snap ik niet. Je vraagt of het mogelijk is en nu zeg je zelf dat het mogelijk is. Dan hoef je het eigenlijk niet te vragen....natuurlijk is het mogelijk maar of het slim is moet je zelf bepalen. Persoonlijk zou ik voor een extra 1800 gaan, om de redenen die ik je net noemde. Maar een 4000 kan ook.

dus afraden zeggen de meesten niet verstandig dus

dan ga ik toch maar voor meer accu,s:)

idd wat je zegt sleept alleen maar meer gewicht mee toch niet bij nagedacht:confused:

bedankt nog voor alle reacties;)

topic kan sluiten

Laatst bewerkt:
nog even een ander vraagje

sommige accu hebben geen stekkertje aan de connector

maar nu wil ik losse stekkertjes kopen deans connectors

kan die ik die gewoon vast zetten met een tangetje of moet het gesoldeert worden

solderen lijkt me lastig omdat je dan het plastic verbrand

en je kan er niet bij

Je zult ze moeten solderen, maar ik zie niet in hoe dat het plastic zou verbanden? Tenzij je niet kan solderen natuurlijk. ;)

Back