Rubbers rond ramen

• Topicstarter Topicstarter Racerken
  • Startdatum Startdatum
R

Racerken

Guest
Beste, ik ben namelijk bezig met het nabouwen van onze echte boot in schaal.
Maar stuit op een probleempje met de ramen.
Had in de modelbouwwinkel een S-profil gekocht voor ramen, maar daar mijn opbouw 2.5 mm dik is, zou de rubber er maar net op passen en de ruit als het ware binnen de boot komen te zitten.
Zijn er hier bouwers die ervaring hebben met rubbers voor ramen of die een oplossing hebben.
Dank

Beste, had het in de modelbouw winkel gevraagd, en die zeiden mij dat er een speciaal S-profiel bestond van Graupner.
Bij deze de link naar het product:
S-Profil Graupner
Maar ik had eerder ook gedacht aan een soort van H-profiel maar kan het niet vinden...
Het S-profiel lijkt me omslachtig en niet bruikbaar bij min opbouw.
Weet u soms modelbouwfabrikanten die het verkopen?
Dank

Dit hangt een beetje van de schaalverhouding af. Maar de oplossing is heel simpel, men neme een paar oude ruitenwisserbladen.
Hier zijn eenvoudig de teveel aan flappen af te scheuren en dan blijft er een H profiel over. Gewoon even op de biets bij een garage, zo heb ik ook de ruiten in mijn boot gemaakt. Ik heb helaas geen foto van dit model.

Groetjes Hans.

@Zoef de Haas.
Als we jou toch niet hadden he Zoef :banana:
Rij zelf ook auto
Maar daar had ik toch nooit aan gedacht hoor :thumbsup:
mvg
Frederik :D

Hehe, bedankt voor de oplossing, heb dit weekend net mijn ruitenwissers verandert, vanavond even bekijken of het past.
Bedankt :thumbsup:

Racerken :idea:
Let wel he: onze Zoef, had het er wel over op welke schaal je heb gebouwd he :agrue:
Dus het schijnt niet overal toepasbaar te zijn hoor :idea:
mvg
Frederik :D :D

ja, inderdaad, de schaal is 1/15, vanavond dan maar eerst eens kijken.
Zal wss te groot uivallen, daar het bootje maar 75-80 cm lang is.

Hallo, na een korte tijd van weinig bouwen, nouja, iets langer als kort dan, dan toch maar even weer begonnen tijdens de vakantie, kwam ik mijn eigen topic nog eens tegen :) , en merkte ik dat ik indertijd nimmer had geantwoord, dus daar nu even de tijd voor maken.

Savonds dan thuisgekomen, snel in de garage gaan kijken achter die ruitenwissertjes, enja hoor, ze lagen er nog :D .
Even goed zitten bekijken, het H-profiel zoals Zoef zei, viel inderdaad veel te groot uit, maar het voorste deel van de ruitenwisser is een T-profieltje, en dit kon ik er ook voor gebruiken :idea: , het raampje moet er dan maar juist ingelijmd worden.
Nu even enkele foto's, de plaatjes waren mooi witgelakt, maar na wat prusten met de rubber en de secondelijm zijn ze wat zwarter geworden, nuja, dat moet nog opgekuisd worden en dan een mooi lakje erover.

Ruitrubbers zijn verkrijgbaar bij CONRAD onder bestel nummer;22 32 55-81 en zijn algemeen toepasbaar.

modelbouwcatalogus 2005 bladzijde 104.

Gr.Joop

Alvast bedankt :thumbsup: , altijd handig voor andere mensen, maar dit profiel zou voor mij ook geen hulp hebben geboden daar het om het zelfde profiel gaat, nl. het S-profiel dat ik bij Graupner kochte (link staat bovenaan dit topic).
Mvg, Kristof

Back