Rudder pitch tegelijk

goede dag

Als beginer loop ik tegen het volgende probleem aan
Ik heb met stick tension erg los staan voor de pitch
Dan kan ik prima de hoogte mee controleren
Nu ik meer me staart rotor ga gebruiken merk ik dat ik ook tegelijk pitch geef dus heli gaat op en neer bij rudder input zeker waneer ik de stick snel/vol rudder geef

Wat kan ik nu beste doen wil me stick tension niet te veel veranderen
Maar is denk het enige wat ik kan doen

Ik vlieg met me duimen op de stick en neckstrap

Alvast bedankt

je kan de stickveer per richting instellen.
als het goed is, staat de linkerstick gewoon vrij, en die heb ik inderdaad ook vrij los staan.
dan heb je nog een schroefje om dat wat strakker te zetten.
maar, je hebt een losse veer om de staart strakker of losser te zetten. die heb ik altijd een tik strakker staan, zodat je wat minder automatisch rudder geeft.

expo kan ook helpen.
en veel oefenen...

pitch moet een automatisme worden. rudder wordt gecontroleerd.
doe je het goed, corrigeer je automatisch als je door rudderinput een pitchverandering maakt.

nu weet ik ook niet of je grote pitchwisselingen maakt..
meestal zie je 1 mm stickverandering niet zo 1 2 3 terug in het vliegen, maar als jij de stick 1 cm omlaag zet tijdens een rudder input, moet je dat eerst uit je duim zien te krijgen

Expo is een goed middel, maar is op de pitch niet erg gebruikelijk. Het mag natuurlijk wel, dat is een persoonlijke voorkeur.

Om deze reden heb ik de sticks ook strak staan, voornamelijk de pitch.

per zender is het gevoel ook anders heb ik gemerkt. De futaba 14sg kon lekker strak. De vbar control die ik nu gebruik heeft dat ook, maar heeft in het midden een meer gedefiniëerde stop. Als ik dus bijvoorbeeld rol zal ik om die reden minder snel elevator geven dan bij de futaba.

Back