Rudder vraagje (beginner)

Beste,

Ik bezit (sinds enkele weken) een HK450 en heb deze na een goeie crash nu terug helemaal opgebouwd.

Nu zit ik met het volgende probleem, zelfs al stuur ik mijin rudder volledig naar rechts (als de staart naar mij staat) is dit nog niet voldoende om de rotatie tegen te houden.

De rudder kan over de volledige lengte bewegen.

Wat doe ik hier verkeerd en hoe kan ik het verhelpen.

Vriendelijke groetjes
Johan

Dan moet je de gyro opnieuw instellen, moet je alleen niet mij vragen hoe ;)

Doet de gyro nog iets?
dus als je de heli beweegt zonder aan de sticks te komen (met ontvanger spanning), stuurt de staartservo dan?
Nee, dan is er waarschijnlijk iets kapot.
Zo ja, dan moet je hem opnieuw goed afstellen.
Dit vind ik een hele duidelijke uitleg:
Heli Club Westland - Setup Guide (Futaba GY401)

Als je vragen hebt, vuur ze maar af :)

M.vr.gr.
Eric

Laatst bewerkt:
De gyro reageert nog en probeert in de juiste righting bij te sturen maar zelfs al stuur ik volledig mee tegen de draairichting in met de rudder is dit nog niet voldoende.

ik betwijfel dat dit iets met de werking van de gyro te maken heeft.

Dat zeg ik ook niet ;), heb je zojuist uitgesloten...
Maar als je staartblad verdraaiing niet goed staat in neutrale servostand (mechanisch), dan kan hij ook niet voldoende corrigeren.
Vandaar dat linkje wat ik erbij heb gezet.
Heb je dat ook al gecontroleerd?

Eric

wieltje waar riem op loopt kant hoofdtandwiel nazien dat kan los komen moet je borgen met een pinnetje van een millimeter is een gekend prob

EricW, bedankt voor de handleiding te posten, was er echt van overtuigd dat dit geen Gyro probleem was...

You just made my day ;-)

guy K, dit probleem heb ik ook al gefixt, heb de methode met wat borg-locktide gebruikt.

Thanks thanks thanks !!!!!

Back