rustler maakt geen wheelies meer wel met een brushless moter

• Topicstarter Topicstarter jappie4x4
  • Startdatum Startdatum
J

jappie4x4

Guest
dames en heren,
ik snap er niks meer van, 2 weken geleden heb ik mijn rustler voorzien van een 5700kv brushless van hpi.
dat zou genoeg vermogen moeten zijn om hem backflips te laten maken, maar de voorwielen komen niet eens van de grond...
toen de moter net gemonteerd was ging het met gemak :p

waar kan dat aan liggen, ik rijd momenteel met 7 cellen accu's, die redelijk nieuw zijn.
de overstap naar lipo's komt eraan maar wil eerst zien waar het aan ligt dat hij geen wheelies meer maakt.

gisteren heb ik nieuwe bandjes gekocht dus geen grip kan het ook niet zijn...
please help me...

mgv
jasper

Heeft je wagen een slipper? Het zou kunnen dat deze na wat gebruik losser komt te staan. Draai hem wat aan en probeer nog een keer...

Succes,

slipper los???

je was me voor.

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi,
er zit idd een slipper op, en dat is het ook niet (heb zelfs al helemaal vast gedraaid, koste me een tandwieltje...)
ben nog maar kort aan het rijden dus ik ben wel een echte noob...
heb de koppeling uit elkaar gehaald en goed ontvet....

de tanwielverhouding is 23x90 (standaard geloof ik...)

alvast bedankt voor de reactie!

hoi,
kan het misschien aan de zender liggen, er zit nog een standaard am zender op 27mhz, kan dat misschien een oorzaak zijn?
het bereik is wel drastisch gedaald, ben ook aan het sparen voor een 2,4ghz, maar zijn erggg duur...

ik heb de zender helemaal voorop in de auto gezet, maar maakte geen verschil.
de bedrading ziet er allemaal goed uit en de brushless set is nieuw gekocht.
net als de accu's die zijn niet meer dan 10x opgeladen (orion rocket pack 4500)
still puzzeld...

begin bijna te denken dat ik terug moet naar de winkel en dat hij defect is...

aangezien het de flux motor is van HPI,die helemaal instelbaar is.
staat de 'punch' wel goed ingesteld en de top speed,aangezien dit allemaal instelbaar is in dat setje,scheelt echt een hoop.

in het boekje kan ik niets vinden over instellingen, hmm ff kijken op de site...

tnxs, hopelijk ligt het idd aan de instelling.

mijn broer heeft hem, dus ga morgen ff langs...
weet iemand waar ik de software kan downloaden???????
tnxs!

Zet je andere banden erop. Het ligt ook helemaal aan de ondergrond of je wheelies trekt of niet. Mijn Rustler trekt ook geen wheelies met andere banden op dezelfde ondergrond waar de andere banden wel wheelies kunnen trekken...

dat was mijn eerste gok idd,
maar ik heb gisteren nieuwe banden gekocht (de originele) dezelfde waar hij eerst wel wheelies mee maakte dus dat is het ook niet....
mogen maar even proberen om hem aan de laptop te hangen, wel vind ik het wel een beetje raar, want ik heb niets veranderd aan de setup.

misschien dat er tijdens het bashen wat ontregeld is...........

ik heb ookal andere settings geprobeerd op de zender 50/50 en 70/30 maar dat maakte geen verschil.

alvast bedankt voor jullie reacties!!!!!

Het hoeft niet aan de electronica te liggen.
Loopt de aandrijving wel soepel, Diff's nog goed?
Kogellagers nog goed?

Haal de motor er eens uit, en kijk eens of hij soepel rolt. ;-)

Succes!!

en de accu? Hoe behandel je die? Laden, leegrijden, laden zijn meestal funest voor een accu. Ze netjes behandelen door ze ook te ontladen heeft zeer veel invloed op de levensduur. Wellicht levert je accu dus gewoon te weinig power inmiddels dat je geen wheelies meer trekt...

alles loopt nog soepel, lagers zijn gesmeerd, diff is schoongemaakt en opnieuw gesmeerd, mat ik me wel bedenk dat ik misschien te veel smering erin heb gespoten, zou dat een oorzaak kunnen zijn?!?!?
ik gebruik wel speciale smering voor tandwieltjes, op aanraden van de rc shop.
moter loopt ook nog lekker soepel.
hopelijk kom ik er zo achter of het idd een afstellingsprobleem is..... duimen dan maar

Heb net met m'n Rustler gereden, en ook geen wheelies.
Rede daarvan is dat ik bij de achter en voorveren spacers weg heb gehaald, oftewel ik heb de veren slapper gezet.
Zet de achterveren maar eens strakker met spacers en probeer het dan nog maar eens ;).
Hier een foto met spacers op de veren.
014-1.jpg

GEWELDIG hij doet het weer: wheelies maken, gaat extreem goed,

de regelaar heeft een upgrade gekregen en we hebben een beetje zitten pielen met de afstelling, resultaat.... een gebroken voorveer....

wheelies maken is nu een piece off cake, met en zonder spacers, vanuit stilstand en als je al met 1/3 van je vermogen vol gas geeft.

erg tevreden, rijd nu btw op 2s lipo's, maakt ook echt een wereld van verschil!

bedankt voor de tips!

ik rijd nu met een 28t pinion gear en een 86t spur gear, is dat een redelijke verhouding?
eerder vandaag had ik een 23t pinion maar de slipper maakte overuren...

nu nogsteeds maar al wel wat minder dan eerst.

ej

ik heb zelf de stampede met brushless, en het ligt aan de tandwielverhouding. hoe minder tanden op je tandwiel hoe sneller hij een wheelie maakt maar dan gaat hij slomer en maakt hij over toeren. en al heb je meer tanden op je tand wiel dan trekt hij sloom op maar dan gaat hij sneller ;)

gr.

Back