Rustler ombouw naar bandit?

Hallo,

Momenteel heb ik een rustler maar denk er aan om hem om te bouwen tot bandit omdat ik vaak op circuit rij door hem dus om te bouwen naar bandit gaan er kleinere banden op en hiermee hoop ik te bereiken dat hij minder snel omslaat omdat hij door de kleine wielen dichter bij de grond gaat staan.
Denken jullie dat dit nuttig is of gewoon houden zoals het nu is?

Dan heb je geen Bandit, maar een Rustler met Bandit banden.
Een Bandit is smaller.

Ik weet niet of het werkt, ik denk dat als je alle preload van de veren af haalt, en de auto dus wat lager staat, slaat hij dan nog om?
En/of dikkere olie in je dempers?

zorgt dikkere olie ervoor dat hij lager gaat staan?
en het is dan ook de bedoeling dat er een bandit kap op komt

ok wat voor olie raden jullie dan aan ik heb er momenteel van 300 en van 400 en nog tips om hem lager te krijgen?

Laat die rustler lekker een rustler. Een bandit gaat echt niet veel beter rond dan de rustler. Daarvoor zou je toch naar een wedstrijdbuggy moeten kijken (durang, losi, serpent etc.) of voor wat goedkoper kun je met de team c jekyll ook wel aardig rond komen.

Je kunt met ringetjes of een stukje slang op je shafts van je schokbrekers de auto verlagen.
alleen opletten dat bij uitveering de veer en veerschotel kunnen los schieten , die pre-load clips hebben ook een functie om de veer goed " opgesloten " te houden tussen veerschotel en bovenkant schokbreker , zodoende goede werking schokbreker te verkrijgen .......

Ik denk dat wat Petertje bedoelt, is ringetjes of brandstofslang onder de zuiger in de shockbody doen?
Maar ik ben het wel met Steven eens, als je echt wil racen, kijk dan eens naar een race buggy.
Een Durango 210 is volgens mij redelijk goedkoop te krijgen.

Dan zou ik goede bandjes kopen en lekker rondjes gaan rijden met de Rustler, om de baan en lijnen te leren kennen?

Ik denk dat wat Petertje bedoelt, is ringetjes of brandstofslang onder de zuiger in de shockbody doen?
Maar ik ben het wel met Steven eens, als je echt wil racen, kijk dan eens naar een race buggy.
Een Durango 210 is volgens mij redelijk goedkoop te krijgen.

Yep. Dat beperkt de lengte waarover de schokbreker werkt.

Koop een jekyll kit en plaats je elektro van de rustler erin. Rijdt al een stuk beter dan een bandit.

Maar voor circuit rijden idd een dex210 ofz is leuk

Shock olie veranderen, stand van de veren, andere banden. Je zou wel eens kunnen schrikken van wat zo'n rustler eigenlijk kan mits een beetje afstelling. Ik zeg niet dat het een topper wordt, maar je kan hem wel beter krijgen als je wat moeite doet.En anders inderdaad een roller kopen en elektronica overzetten. Niks mis mee :)

Back