Rustler VXL of Slash 4x4 VXL

hallo iedereen,

ik ben al een paar dagen aan het wachten voor een rustler die de winkel dan binnenkrijgt, en nu ben ik daar is gaan kijken en ik ben spontaan verliefd geworden op de slash. hij is wat duurder maar dat maakt niet heel veel uit voor mij, als het het waard is natuurlijk.
kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn, waar ze allebei in uitblinken en wat het beste bij mij past als ik het liefst de hele dag aan de auto zit te werken om hem optimaal te laten lopen. veel upgrades van merken zoals RPM en Integy en kan iemand mij vertellen of er ook de straatbanden van Traxxas (de Anacondas) op passen? kan iemand wat vertellen over de gearing van de slash, aangezien ik van de rustler wel wat weet omdat ik die zou gaan kopen en een noob ben op slash gebied en misschien wel het belangrijkste: wat zijn jullie ervaringen met beide auto's?

mvg,
kevin

Zo'n typische vraag die enkel jij kan oplossen. Het is gewoon wat jij verkiest.
Het grootste verschil is het feit dat de Rustler VXL 2WD is en de Slash 4x4 is natuurlijk 4WD. De Rustler is eerder zo'n auto die enorm geschikt voor hele hoge snelheden. De Slash is eerder zo'n all round basher (imo).

Mijn ervaring: Op gebied van offroad heb ik persoonlijk liever 2WD, maar een Rustler is niet mijn ding. Mijn keuze ging dus uit naar een Slash 2WD. Ik ben daar enorm tevreden mee, vooral omdat hij tegen een stootje kan (en meer als één).

Sorry voor mijn magere antwoord, maar je heb mijn mening alvast ;)

emmm okee bedankt voor je reactie en voor je moeite om mij te helpen, maar mijn vragen zijn nog niet helemaal beantwoord.
maar toch bedankt!

emmm okee bedankt voor je reactie en voor je moeite om mij te helpen, maar mijn vragen zijn nog niet helemaal beantwoord.
maar toch bedankt!

Als je echt meer over gearing en banden van de Slash 4x4 wil leren, kijk dan in het Slash 4x4 topic. Daar vind je een hele boel info.

Wat wil je gaan doen meer offroad rijden of meer onroad rijden??

slash is voor offroad/circuit heel goed geschikt, en natuurlijk ook goed als je af en toe is eens op straat rijdt.

Als je een rustler neemt doet die het beter op onroad, en is minder geschikt voor het echte jump/bash werk.

tis maar wat jij wilt.

de slash zit wel wat ingewikkelder is elkaar omdat hij 4wd is, qua tuning parts zijn er van RPM als integy ong. evenveel. alleen integy is erg slecht zeggen veel dus daar moet je vanaf blijven.
de anaconda's passen wel gewoon en dat geld voor alle traxxas 2.8 wielen. alleen je kan ook hele goede on-road banden krijgen van proline.

en de ervaringen van de slash 4x4 zijn er genoeg, alleen wachten tot ze reageren.

nou ik denk dat ik dan wel bijna zeker weet dat ik voor de slash ga, ik vind jumps namelijk helemaal te gek! en offroad bashen is natuurlijk ook heel leuk
wat bedoel je precies met ingewikkelder in elkaar?
en hoe hebben jullie je slipper clutch staan? ik hoorde namelijk bij de rustler als je hem te strak/los hebt staan dat ie dan gaat roken enzo?

ik bedoel dat je aandrijving nu voor en achter is, dus meer verschillende onderdelen.

dat is volgens mij zo ook bij de slash, alleen dat komt bijna nooit voor dus daar moet je je echt niet zorgen om maken.

ik heb de slash nu 1 jaar en heb em al gruwelijk misbruikt met mn 2650kv neu motor op 4s maar hij wil maar niet kapot. Het enige dat ik tot nu toe kapot gekregen heb is 1 draagarm na een botsing met een andere auto en een paar lagers die versleten zijn. Er zit eigenlijk maar 1 slecht onderdeel aan de slash en dat is het centerlager. Dat is degene die in de motormount zit. Die slijt erg snel. Dit is simpel op te lossen door een motormount met groter lager te monteren van fastlane of kingz head.

als je em koopt zal je er erg veel plezier aan hebben.

hee jongens heb snellader hoor dus het duurde een uurtje, en ik moet zeggen dat het echt een beest is heerlijk rijd die en hij komt makkelijk over opstakels heen ben nu in de auto op vakantie maar als ik terug ben doe ik wel een review ofzo
- kevin

Back