ruzie met xray pinion schroefjes

Ik ben in het gelukkige bezit van een Xray T3r en besloot de pinion eens te vervangen. Dus oude eraf gehaald en nieuwe erop. Even aandraaien met de hudy, waarna deze opeens doorschoot. Geen grip. Met wat geweld deze toch weer van de motor-as afgekregen. Maar het schroefje komt met geen mogelijkheid meer los. Dus een nieuw pinion besteld. Deze eerst eens getest met een kleine schroevendraaier als as. En inderdaad, ook deze zat opeens vast. Deze kwam ook weer (met wat geweld) los, waarna ik ontdekte dat de schroef gebroken was. Er nu een tamiya schroef in gestopt en dat gaat probleemloos. Is er iets aan de hand met de Xray-schroefjes?? Of doe ik iets fout?

Waarschijnlijk gebruik je teveel kracht om de kleine 0.5 mm schroefjes aan te draaien vast is vast op de motor..

Als je hem te hard heb aangedraaid komt er op het vlakke gedeelte van de rotor een soort braampje en dan kan de volgende pinion die je er op zet stroef erop gaan...

Groeten

John

Ik snap wat je bedoelt, maar dat kracht zetten, daar kwam ik niet eens aan toe. Zette amper kracht en was meteen de grip kwijt. Tamiya schroefje geeft geen enkel probleem.

hmm raar ik heb zelf nog nooit met x-ray pinions gereden terwijl ikzelf een t3 2010 had en met de pinions die ik gebruik heb ik nooit problemen gehad.
Soms als zo'n schroefje dol is heb ik nog een 0.05 inch inbusje en dan gaat het meestal wel die zit iets strakker in het moertje zeg maar.

Groeten

John

heb het zelf ook wel eens met die kleintjes.

maar tamiya heeft vaak wel een strake passing en draait bijna niet door.

dus gewoon een zakje van die tamiya bouwtjes bestellen.

gr Sander.

Heb nog een aardige hoeveelheid Tamiya pinions liggen. Gebruik ze daar wel van. Het verschil tussen de Xray en Tamiya schroefjes is idd wel erg groot.

Back