RVS Fiesler Storch Fi-156

• Topicstarter Topicstarter HeliMan
  • Startdatum Startdatum
Hoi Peter.

Heb je niet de mogelijkheid om het rvs te TIG lassen...?

Gr Patrick

Helaas heb ik de mogelijkheid van TIG lassen niet.
Het hardsolderen van de RVS pijp heb ik nu aardig onder de knie.
Er is Zilver soldeer in de handel, waaromheen, of waarin, een vloeimiddel zit,
Voor het solderen van deze pijp is dat niet ideaal. Ik werk nu met silversolder en FLUX.
Uitstekend te kontroleren waar je zilver heenvloeit.
Volgende week een van de zijkanten klaar. Ga direct een plaatje posten als die klaar is.

Voor de geintresseerden, de website van de orginele ontwerper van deze Fiesler Home page di Paolo Severin

Einde draadje Fieseler Storch Fi-156

Hallo forum vrienden,

Ik moet jullie de trieste mededeling doen dat aan dit mooie onderwerp een einde is gekomen want onze HeliMan heeft ons vandaag verlaten. Hij moest een gevecht leveren wat hij sowieso niet kon winnen maar onverwachts heeft zijn motortje het ook nog begeven. Ondanks alles zat hij nog vol plannen en was dit zeker niet in de planning. Hij is nu daar waar wij onze modellen vaak heen sturen.............. boven in de lucht.

Mocht het zijn dat onze kisten of heli's ineens een vreemde beweging maken dan kan het zijn dat hij met een vinger op een rolroer of een tuimelschijf drukt om te laten weten dat ie nog in de buurt de boel in de gaten houd.

In memoriam, Peter van Deutekom (Deutie)

Grt,
Peter

ookal kende ik Peter niet persoonlijk....
mijn deelneming...
ik moet zeggen, ik ben er wel effe stil van....
40 jaar en al vertrokken....
veel sterkte aan de familie...

bah, wat een naar bericht. En ook plotseling, 2 dagen geleden kregen we nog een update van hem.

Eigenlijk moet iemand dit project nu afmaken...

Sterkte aan de familie.

Ook al kende ik Peter Deutie niet persoonlijk, toch heb ik een aardige indruk van hem als persoon gekregen, via alle verhalen van Peter Coers en Mendelt Spanninga. Ik vind het hartverscheurend dat zo'n jonge vent met zoveel passie voor veel dingen niet meer mag leven. Zoiets valt niet te rechtvaardigen, er is geen waarom.

Ik kan alleen maar m'n medeleven aan z'n familie en vrienden betuigen en me er zelf van bewust blijven wat nu allemaal belangrijk is in het leven. Ik hoop dat het heengaan van "Deutie" anderen daar ook bewust van maakt.

Alle betrokkene, maar vooral zijn familie, érg veel sterkte toegewenst! Hij zal gemist worden...

~Jolmer

Laatst bewerkt:
Dit is echt erg naar
Ik ben het er erg mee eens dat iemand dit project over zou moeten nemen
al is het maar om het werk van heliMan niet verloren te laten gaan

Sterke voor familie en vrienden
Dit is een verlies wat niet eerlijk is

Laatst bewerkt:
Overlijden HeliMan In Memoriam

Forumvrienden,

woorden schieten tekort na het vernemen van het overlijden van HeliMan. En ook al had je woorden, het zijn nimmer woorden van troost omdat het verlies voor zijn achterblijvende dierbaren te groot voor woorden is.

Ik wens zijn dierbaren sterkte toe in deze tijd.

Ik kende HeliMan niet persoonlijk maar zal zijn bouwdraad missen.

R.I.P.

Peter

Mensen,

Wat schrik ik hiervan... Zo is een actief lid in de modelbouwgemeenschap nog zeer actief hier en bij ons, en zo ontvalt iemand je... Ik weet niet wat ik hier van moet zeggen vanaf mijn vakantieadres (hoe groot kan een contrast zijn...) Ik kreeg zojuist een e-mail van Peter Coers over dit overlijden..

Uiteraard wensen ook wij de nabestaanden veel sterkte en Peter willen we bedanken voor het delen van zijn kennis. Peter, het ga je goed..

Robert (die hiervoor een appart draadje heeft geopend: overlijden-van-heliman-peter-van-deutekom )

Laatst bewerkt door een moderator:
bij deze ook mijn deelneming van dit trieste bericht:sad:ik wens zn naasten veel sterkte in deze moeilijke tijd nu en die gaat komen!!

r.i.p peter v deutekom

ik kende je niet persoonlijk maar je was n :thumbsup: modelbouwer dat is n feit:yes:

mvgr johan snijders

Back