RVS geslepen 5mm rond

Hallo,

Ik wil mijn asje van een BL motor vervangen door een iets langere, nu kan ik ondanks google hier niets van vinden. Wat ik nodig heb is RVS geslepen 5mm rond lengte 7,5cm
Weet iemand waar dit te koop is?

Hans

Wat ik nodig heb is RVS geslepen 5mm rond lengte 7,5cm

Deze zijn wel wat langer Hans, maar het zal moeilijk zijn om stukjes van 7,5 cm te krijgen.
Maar je hebt het over geslepen, dat zou kunnen wijzen op geharde assen. Dat zijn andere typen rvs dan 302 of 303, die zijn namelijk niet hardbaar door warmtebehandeling, alleen door koud vervorming.
Bij kogel gelagerde assen lijkt mij gehard niet echt nodig.

Groet,

Ad

hallo Wil,

Mijn asje komt wel in het water, is hier zilverstaal wel geschikt voor m.b.t. oxidatie?
Is idd wel een optie kost niet veel, maar je moet wel weer aan de 25 euro komen bij conrad.

Hans

Hallo Ad,

Dit zijn wel precisie asjes, en inkorten kan altijd. Ik dacht dat geslepen asjes beter aan de maat zijn dan ruw getrokken, vandaar mijn vraag hiernaar.

Hans

Wat me bij een bestelling in Engeland wel tegenviel waren de verzendkosten, ook bij dingen die gewoon door de brievenbus kwamen toch iets van 15 €.
Is een schroefas (bijvoorbeeld Raboesch 350-63) geen optie. Kost bij Flevoland € 12,50. Nog niet goedkoop, maar ik heb geen idee wat die motoren kosten.

O, dan valt zilverstaal af met m'n keuze.

Ik heb assen gevonden bij Sauerbier Modelbouw te Zierikzee, heb daar ook al eens zeer kleine schroefjes e.d. besteld. 1 Meter 5mm RVS voor 2,70 euro, valt wel mee.

@Ad
Het motortje van HK kost slechts 12 euro

Hans

eens kijken bij een gewone staalhandel? 5mm lijkt mij wel verkrijgbaar? Alvast getrokken, geslepen zou ik niet durven zeggen.
Eens kijken waar ze ook oud ijzer hebben, wapeningsstaal verkopen enz.
Zijn bbq grilles niet toevallig 5mm? Met 1 inox rooster te kopen heb je mooie voorraad meteen

Neem een hoofdas van een Willekeurige Align 450 size. 5mm, en prachtig stukje hoog gehalte koolstof staal.;)

hoog gehalte koolstof staal.;)

Dat onder water aangetast wordt door oxidatie:(. Hard en bros, maar niet te gebruiken in corrosieve omgeving, dan moet je toch echt naar roestvaste soorten die overigens even sterk kunnen zijn.

Groet,

Ad Bakker

Dat onder water aangetast wordt door oxidatie:(. Hard en bros, maar niet te gebruiken in corrosieve omgeving, dan moet je toch echt naar roestvaste soorten die overigens even sterk kunnen zijn.

Mmh, ja dat is wel een probleem...
Is het onderwater uitstekende deel niet te behandelen? lakken?

Rotor-assen zijn van alles, maar geen hoog-koolstof staal. Dat is door-en-door hard, rotorassen zijn alleen oppervlaktegehard, en zeker niet bros, dat kan iedereen met een kromme rotoras bevestigen...

Daarentegen, zijn die asjes wel geslepen op lagerpassing en absoluut recht, dus in dat opzicht helemaal wat TS zoekt. Dus inderdaad, wellicht door invetten, lakken of andere oppervlaktebehandeling voldoende tegen corrosie beschermd mogelijk heel bruikbaar.

Voor wat het waard is, de assen van mijn 50 jaar oude Fuji buitenboord motor zijn gemaakt van vlamgehard staal , en dat is ook niet bepaald roestvrij, maar het levert eigenlijk geen problemen op, ook niet voor de uitgaande as, die bij gebruik volledig in het water draait. Dus het zou goed mee kunnen vallen met die corrosie

Groet, Bert

Back